Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 1772 ggr
[ingvarisbjorn]
0

Ännu en fruktansvärd annons!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I min lokala matvarubutik satt denna annons uppnålad:

_"Den 1 juni avlivas 5 små kattungar. Bor i Hagfors. Transport hit kan ordnas. Om du har möjlighet så kan du gärna adoptera en kattunge.
Mamman: Lånhårig släkt men norskskogskatt.
Pappan: Korthårig vanlig bondkatt.

Telefonnummer: **********"_

Jag har inte vågat ringa. Tidsfristen är ju ute  Gråter 

Men är det någon som har lite undertryckt vrede och behöver avreagera sig så står jag gärna till tjänst med numret i PM.

Mona22
0

Idioter!!! De är säkert de som sett till att sätta dessa till världen, då får de också ta hand om dem. usch vilka människor det finns. Skrikandes

viktoria91
0

Såna annonser är så fruktansvärda! Kattungarna och mamman hade kunnat slippa allt detta om människorna hade kunnat offra en runt en ynka tusenlapp på kastrering. Sådana borde inte ha djur!!

Sherwood
0

Hoppas den eller dessa blir nerringda av folk som kan tala om att det finns kastrering av katter.

[ingvarisbjorn]
0

Visst är det galet! Avlivningshot är så fult, jag höll på att svimma av ilska när jag såg annonsen Skrikandes

viktoria91
0

#3 Tror dem idiotiska människorna också behöver en kastrering.

[mysvensk]
0

Det är hemskt!

Men eftersom de var hälften norsk skoggskatt kanske någon som gillar lurvisar såg annonsen och tog dem…

Man kan ju alltid hoppas!

Icna
0

min första tanke är att det är en barn som skivit annonsen lite felstavningar och inte så prydligt, man kanske ska ha det i åtanke om man ringer, barn kan ju inte hållas ansvariga för för vuxnas beslut

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

[ingvarisbjorn]
0

#7 Ja, jag tänkte också det. Men jag hoppas att ingen skäller ut ett barn.

Sidentass
0

Usch jag blir skogstokig!! Hur fasiken är man funtad..fota dom små..o skriva dessa hotelser till döden fyyyy!!

Josefa
0

Det är nog inte annonsörens kattungar, eftersom det står " transport kan ordnas hit". Annonsören försöker antagligen bara rädda kattungarna.

Imasy
0

Är det bara jag som tycker att det ser ut som ett litet barn har skrivit annonsen?

Kan det vara ett barn som vill hjälpa katter en vuxen inte vill ta ansvar över?

Gullimat
0

Helt klart kan man ringa och fråga hur det är.

Hawknestgrove
0

ja, jag är nog enig med Imasy här. KAn ju vara en liten unge som har skrivit och fösökt hjälpa….. MEn fy f*n för folk….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[ingvarisbjorn]
0

#13 Mycket möjligt, man blir kanske lite hemmablind. Det är såhär annonserna brukar se ut i vår flashiga förort….

Men oavsett vem som har skrivit lappen måste (bör) det finnas någon vuxen som har brustit allvarligt i sitt ansvar för katterna.

lillmymlan
0

Är det någon som har ringt då?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sidentass
0

#11 Jomen så kan det naturligtvis vara..och är det ett barn som satt upp annonsen så är ju tanken god…men..ägarna…suckl:-((

Lena
0

Gud vad ledsen man blir över sådant här. Och visst är det höjden av brist på ansvar som visar sig här oavsett vem som skrivit själva annonsen. Ännu ett tråkigt bevis för att kattens status är långt ifrån vad den borde vara….

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"