Senaste varianten
Att man fått rapporter tidigare från människor som lagt ut annonser på Blocket som tappat bort sina katter att folk ringt och sagt dom slagit ihjäl katten och den ligger begrav där och där eller jag har kört över den med snöskotern osv.
Detta är den senaste varianten: Pratade igår med en kvinna som hade två katter på Blocketannons för omplacering. En yngre kille ringde och frågade om katterna var friska. Ja, det är klart dom är friska, sa kvinnan. Jo, det är så att jag är kines och är van att äta kattkött så jag tänkte om jag kunde få dom så ska jag flå dom och hänga dom på mörning en vecka så kan jag äta upp dom sedan!!

Låter faktiskt lite påhittat men är det sant så är det ju hemskt
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Liknande historier gick runt när jag bodde i Nederländerna. Där varnades kattägare från att sälja katter till Kineser pga av just detta. Hur mycket sanning det låg bakom vet jag inte. Klart är dock att man i Kina och andra delar av Asien äter både katt och hund.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
O, det förslaget har jag också fått. Personen i fråga ville inte köpa dem styckvis, utan tjogvis. Till restaurangen.
fy…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo du, där hade jag kunnat tjäna stora pengar. Han ville göra beställningar med jämna mellanrum. Fast naturligtvis så är det fjantar som vill göra sig roliga.

Är inte detta någon djä***la dålig provakation..taget ur luften…:-( Saknar ord för eländet!
Självklart är det provokation. Jag brukar spela med och dra ut på samtalet så mycket som möjligt. Sen brukar jag säga något om att " Nu har vi snart pratat tillräckligt länge för att jag ska kunna se vart du ringer ifrån. För du tror väl inte att ditt samtal inte går att spåra, bara för att du ringer från skyddat nummer?" Då brukar luren i andra änden åka på illa kvickt.
#7 Jättebra! Dom ska ha sig en läxa!
#7 Det var ett smart drag. ;)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"