*LÅST* Medlemmar
eller snarare brist på, skriver inte så mycket längre, på grund av olika omständigheter, men noterar när jag läser, som jag gör i alla fall,att detta är en sajt för hemlösa katter, som verkligen behöver komma in, frusna, hungriga, dräktiga i många fall, och alla gör så gott dom kan, och vi som läser eller försöker göra något för dessa kissar, har väl samma mål för ögonen, vill jag tro, kissarnas bästa,
och att det uppstår meningsskiljaktigeheterär väl inte så konstigt, vädra sin åsikt, men gå vidare, måsta väl alla kunna, annars blir det bara prestige i allt, och det har väl inga hemlösa kissar något gott av,
det är så jag upplever det här, Mison och Essut, uteslutna som medlemmar på grund av olika meningsskiljaktigheter.
ändå jobbar båda på i kulisserna, med hittisarna, har alltså inte frångått sina principer, att det är katternas väl och ve som gäller, men kan inte berätta själva, här
, känns väldigt konstigt och främmande för mig
har vi inte ett öppet klimat här, och högt i tak för olika åsikter, då är vi inte så bra förebilder. vi som kan racka ner på att katthemmen inte samarbetar, men vad gör vi, du tycker inte som jag, du får inte vara med
ingen kan kasta första stenen, alla sitter i glashus, alla måste tåla att bli kritiserade, konstruktiv kritk, och bemöta denna, vill bara skriva av mig, då jag tycker att samarbete mellan oss, är det viktiga för kissarna, inte prestige hos medlemmar
Maggan47
Svar på Tal från Sajtvärden:
Att skriva om enskilda medlemmars skrivförbud anser jag inte lämpligt i en öppen tråd. Därför låser vi helt enkelt den här tråden. Om en enskild medlem med skrivförbud önskar komma tillbaka till sajten igen ber jag denne personligen att kontakt mig via PM. Konstigare än så är det inte.
//Lena - sajtvärd

Håller med dig maggan!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Håller också med dig Maggan47. En sak som också märks tydligt är att vissa aldrig skriver eller puttar på vissa trådar, vet faktiskt helt ärligt inte vad det beror på, vad vissa av oss har gjort för fel med dom utsatta hemlösa misarna, för det är ju dom vi arbetar för.
Önskar att alla hemlösa misar får ett gott hem.
ja dessvärre, så är det ju så. Saknar också Mison och Essut här inne, för deras friska och ärliga kommentarer. Vi får aldrig glömma, hur mycket Essut ger i gåvor, det är inte lite det…..OCh Mison? vilken kattresa är inte detta i ordningen? Sen får man väl vara krokodil/drake/ vad ni vill, jag sällar mig till den gruppen jag med, som itne alltid är så snäll i mina yttranden.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#2. Jag är nog, när jag tänker efter, rätt så slarvig att putta eller skriva en rad i trådarna, men jag läser mycket, ber om ursäkt för det
om någon har tagit illa vid sig 
Ja, olika meningar måste vi alla kunna ha och få lyfta fram dessa också, även om det inte faller alla i smaken.
Jag saknar både mison och essut och de gör som skrivet ovan, mycket bakom kulisserna, även om de inte kan redogöra för det här inne.
Jag kan tycka att det är lite genant faktiskt att inte kunna ge en chans till, vi ska vara ett gäng som strävar mot samma mål och ju fler vi är som samarbetar desto bättre blir det, tror jag.
Kan man inte stryka ett streck över gammalt groll och starta om på ny kula? Vi behöver varandra, och det ska vi aldrig glömma!
/Malin
Jag önskar också att alla hemlösingar får en egen soffa att sova i, för det är alla värda 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Maggan jag håller med dig och precis det du skriver har jag också tänkt på.
Det finns ingen bättre sajt för hjälp till just hemlösa kissar och då vi strävar efter samma mål var och en på sitt sätt. Då borde väl alla eldsjälar åtminstone kunna respektera varandra även om inte åsikterna alltid delas.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tyvärr är det ju flera eldsjälar som försvunnit från hittekatter och det är verkligen synd, jag saknar dem alla mycket
…. tänker på Kusten och Bumbis

Lillmymlan, dig tycker jag nog att man ser putta i de flesta trådar
Tycker också man kan stryka ett streck över alltihopa, Saknar er alla, saknar också Bumbis, naturligtvis också kusten. Monsi är tillbaka
har väl också varit avstängd
Kusten också
men hon är inte avstängd, men är inte här längre 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
#2 Jag har långa arbetsdagar och lång resväg så jag hinner/orkar inte engagera mig i alla trådar lika mycket. Därför skriver eller puttar jag inte lika mycket i alla, utan det blir ett par stycken åt gången som jag följer och bryr mig om.
Det betyder INGALUNDA att jag anser att de personer som jobbar med katterna i de andra trådarna gör något fel, som du skriver!!! Jag är verkligen full av beundran för samtliga eldsjälar som kämpar för att rädda och hjälpa de hemlösa små.
Hoppas ingen tar illa upp pga detta!
När det gäller avstängning av medlemmar är jag nog för ny här för att yttra mig, men rent allmänt är ju högt i tak och förlåtelse fina saker…
Säger som Lillmymlan, hoppas att alla hemlösingar får en egen soffa att sova i! 
eskils dig ser man ju putta frekvent, så det är ju väldans bra….

En början är att avstängda medlemmar själva tar initiativ att ta upp en ny konversation igen med sajtvärden. Vederbörande måste naturligtvis själv finna intresse att vara medlem också. Det är den vägen man får gå.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nja, där är jag inte enig med dig…..MEn det är inte min båt och mina åror. Jag brukar på mina sajter lyssna av andra. Som till exempel när en av mina medlemmar, som hade besöksförbud fick sin dödsdom. Den personen hörde aldrig av sig till mig, men i och med att jag fick veta det, så hävde jag förbudet i tysthet.

#12 Det är åtminstone sajtvärden som avgör. Sedan vilken ordning det hela sker i är väl kanske olika för olika sajter.
Men något som är väsentligt och avgörande är ju om medlemmen verkligen vill vara medlem igen. Det är ju inte alltid säkert. Sådant beror ju mycket på varför avstängningen kom till stånd.
medlem är ju en sak. Det är inte jag heller.

#13 Ja fel av mig. Ha intresse av att vilja skriva på sajten igen, så kanske är mer riktigt uttryckt. Man kan ju givetvis ha medlemskapet på någon annan ifokus-sajt.
haha, ja jag har ju bara medlemsskap på de sajter jag är medis på eller är Sajtvärd. Då har jag inte varit taskig mot någon

Kattetasen det går ju tyvärr inte alltid att skriva till värden eller visa inträsse då i vissa fall det inte går att skicka ex PM till värden.
Kusten är inte avstängd misstänker hon har fullt upp med att jaga kisar o inte hinner in hit o skriva.
Kusten har inte något fungerande internet just nu vad jag vet……

Jag måste erkänna att jag är en av dom som inte skriver eller puttar speciellt mycket, men är inne och läser trådarna när tillfälle ges. Mina arbetsdagar är väldigt långa, och med småbarn i huset så räcker inte tiden alltid till, men som
jag sa tidigare, så följer jag era trådar.
Pälsbollarna i Höganäs

Bra skrivet TS.
Klart att alla inte kan tycka likadant.man är ju individer. Men det är katterna som är inriktningen här. att hjälpa och stödja dem och de behöver verkligen all hjälp de kan få i sin situation.
Klart meningsskilaktigheter förekommer, man är ju människa. Men man måste även respektera andra även om de tycker olika.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Problemet var att stämningen här var fruktansvärd hetsigt och otrevligt ett tag. Då hjälper det inte med hur mycket de personer annars hjälper katter. Det sista innan avstängningen var hets mot Naquita där allt hon gjorde ifrågasattes och det tom kollades upp hennes privatliv.
Det är en stor fara när en trupp samlas och det blir tjat och hets. Det förstör stämningen på en sajt totalt.
Så jag hoppas att de personer som ingår i den gruppen har lärt sig att ta det lite lugnare. För deras sätt hjälpte varken några katter eller medlemmar här.
Vi alla vill hjälpa utsatta katter men när allt blir ett enda ifrågasättande och hetsjagd mot andra då är det inte kul!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#21 Fast det där var ju ganska länge sen och mycket vatten har runnit under broarna sen dess…
Är det inte bättre att ha ett tidsbestämt skrivförbud än att helt porta engagerade människor från sajten? Att känslorna hos dem som bryr sig hettar till ibland är ju inte direkt ett nytt fenomen på sajten och det brukar oftast lugna ner sig ganska fort!
Bli portad för att man engagerar sig tycker jag verkar väldigt ogenomtänkt. Skulle jag bli portad för att jag argumenterat för något jag tror på skulle jag aldrig komma krypandes på knäna och be om att få komma tillbaka. Med ett tidsbestämt skrivförbud så skulle jag nog kunna ta ett djupt andetag och vara kvar men aldrig krypandes! Så viktig är inte denna sajt för mig, men jag vet att alla vi som engagerar oss är viktiga delar av HiF.
Jag håller med om att stämningen är viktig, men stämningen skapas inte bara av det som skrivs, borttagna inlägg och medlemmar som "går upp i rök" påverkar också stämningen, ganska mycket till och med! Ett forum som detta måste vara rädd om sina medlemmar på många sätt, utan medlemmar (både gamla och nya) är den här sidan inte vatten värd för katterna som går där ute och svälter, fryser och plågas.
Och ett forum, där man inte är medlem om man inte bryr sig, men där man inte får reagera om man tycker något är helt åt skogen…är det verkligen helt bra? Jag tror det ofta är sånt som skapar frustration och som blossar upp här i "storbråk" med ojämna mellanrum. För min del skapar iaf sånt mycket frustration och gör att jag inte orkar vara här så mycket längre. Det räcker med frustrationen över alla dessa katter som behöver hjälp och inte har någonstans att ta vägen!
Ska vi hjälpa katter eller ska detta bara vara ett forum för dem som tycker likadant och aldrig säger emot? Vad är viktigast…att hjälpa så många katter som möjligt eller att alla medlemmar är sams hela tiden?

Att hjälpa så många katter som möjligt
Det handlar inte om att engagera, engagera sig får man jättegärna göra men när det går till personangrepp, privatlivet kollas upp och när folk börjar känna sig förföljda på internet då har det gått för långt.
Det finns regler för att vara med här och man har själv godtagit dem när man gick med så då tycker jag man kan hålla dem också. Sen så måste man själv visa att man vill vara med här, har faktiskt de medlemmar som fått komma tillbaka då de gör mycket för katterna och som sen pratat ut med sajtvärden. Medlemmar som väntat tålmodigt och visat att det godtar reglerna som vi har.
Men det är olika från fall till fall givetvis, en del saker är större regelbrott än andra.
Det konstiga är att det finns medlemmar som slutat här på grund av tjafs som avstängda personer varit med på men de är det inga som saknar. Däremot så saknar folk de som brutit mot reglerna och blivit avstängda. Tycker det är oerhört tråkigt att det ska behöva vara så utan min önskan är att ALLA skulle kunna känna sig välkomna och givetvis hålla sig inom normala ramar så vi ALLA kunde samlas här inne.
//Pia
Mitt mål är att hjälpa missar där ute som behöver komma in.Allt tjafs och gnäll kan man vara utan.
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Ok , men till pudelns kärna då. Essut och Mison. Portade…….
Instämmer i det 21,har skrivit.

#26 Ja ock?
Fortfarande upp till medlemmen att ta initiativet.
tycker inte jag. De ska inte behöva krypa till korset. Inte med de insatser de gör……
hallo, det är de som gjorde fel inte sajten eller Lena…
Tycker det är självklart att de be om att vara med på Hittekatter igen. Lena klarar sig utan dem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Alexej, säg det till de katter som har blivit hjälpta praktiskt och ekonomiskt av dessa två eldsjälar. Oavsett tillhörighet hit, så kämpar de träget på med vilka katter? jo just Hittekatters katter. Säg det till Mison, som sitter för tredje gången och kör 180 mil Säg det till Essut, som verkar ge bort nästan hela sin lön till olika projekt…..
hur längesen var det de blev avstängda egentligen? jag minns inte ens vad de gjort. kanske aldrig läste de trådarna. jag har aldrig varit insatt i exakt vem som gör vad var eller vem om tycker si eller så, men jag upplever också att det är färre eldsjälar här nu än vad det varit tidigare.
29. Krypa till korset?
Jag tycker att detta tar alldeles för stora propotioner.Det är väl de själva som ska vilja skriva här till att börja med.

Kan inte alla vara vuxna och mogna och stryka ett streck över det som hänt bara, Mison och Essut behövs verkligen med sina brinnande engagemang.
Jag är inte insatt vad som har hänt innan, men det måste ha varit mer än ett halvår sedan det hände så kan inte alla försöka gå framåt istället och lägga gammalt groll bakom?
Jag tror att det säkert finns olika syn på det som har hänt och alla inblandade parter har upplevt händelserna olika. Och jag tror att båda sidor gjort sina fel och misstag, men kan inte tiden som gått nu ha fått läka såren lite?
Jag anser inte att det berör någon annan än berörda parter. det är dem som ska prata och lösa situationen om de vill att den ska lösas. Man kan inte låta andra lösa ens egna problem utan ta tag i dem själva.
Tycker lite att man kan likna detta med ett jobb. Jag sköter mitt jobb på allra bästa sätt men beter mig som skit mot min chef och arbetskamrater. Ska mina kompisar gå till chefen och prata om jag vill ha mitt jobb kvar eller inte? Nej det är upp till mig själv att visa intresse på att jag vill göra mer än bara ett bra jobb.
//Pia
men du får inte kicken för att du uppför dig som du tycker…That´s the big difference….
Bryter jag mot regler och beter mig som skit förlorar jag till slut jobbet.
//Pia
Gunilla, tycker du verkligen att Lena ska be de komma tillbaka? Fattar inte logiken? De blev avstängda för de bröt mot regler trots flera påminnelse. Det finns jättemånga som hjälper katter utan att vara med på Hittekatter.
Jag har inte det minsta emot om de kommer tillbaka men de får väl kontakta Lena och be om att bli medlemmar igen. Sedan är det upp till Lena att bestämma, oavsett hur mycket eller lite de hjälper katter.
Jag är inne flera gånger varje dag och läser varenda tråd men dels pga att jag oftast surfar via mobilen och det är bökigt att skriva och så har jag två småbarn som gör det svårt att surfa några längre stunder (de är 1,5 år och 5 mån) så jag orkar inte skriva så mkt som jag skulle vilja. Får några få timmar som är vuxentid på kvällarna men då är det annat som ska göras eller också så sitter vi bara i soffan och stirrar fånigt…
Ska försöka bli bättre på att putta trådar jag med… :)
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Tycker det är mycket bra att det här tas upp och diskuteras.. Jag håller med om att det är katterna det hadlar om .Det är därför vi har den här sajten.. Jag har heller inte läst trådarna så jag vet inte direkt varför vissa har blivit avstängda men jag tycker det stängs av alldeles galet många ggr. Här har den som får kritik möjlighet att försvara sig,det handlar inte om att gå bakom ryggen på någon.. Sen att det brusas upp emellanåt är heller inte så konstigt. Vi har enorma känslor för hemlösa katter och hade vi inte haft det hade vi tillhört den kategorin som inte bryr sig, utan låter någon annan sköta det. Jag tycker också det är bra det finns meningsskiljaktigheter så diskussioner kommer till stånd. Tycker det är mer öppet och ärligt om man kan diskutera öppet i stället för att behöva skicka sms o.s.v. Dom som har blivit avstängda men fortsätter hjälpa katter visar verkligen att dom är fina människor med stora hjärtan för hemlösa katter…
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Hur kontaktar man någon för att lösa ev konflikt som har spärrats ens PM?
Har inte gjort det själv menar att spärra någons PM men vet att det går att göra på något vis.
Alexej du har väll om jag minns rätt blivit avstängd eller mins jag fel?
Om det är så att du blivit avstängd hur gjorde du för att komma tillbaka?
#22 #34 kloka ord!
Lång tid har gått dax att glömma o förlåta gå vidare o hjälpas åt att hjälpa katterna efter var o ens förmåga, kunskap, ekonomi o tid.
Extra kul hade det varit om man fått se Essut bjuda i auktionerna igen o få läsa glada misons egna ord o berättelse från hennes långa resor.
Alexej du ska inte säga nått tycker jag, har sett hur du blir arg i vissa trådar, men du blir inte avstängd för du är bundis med Lena va?

ja mison o essut har verkligen gjort mycket för kissarna,,, saknar dem här , glömmer aldrig när essut satte sig på tåget med kort varsel för att åka över halva sverige för att åka med tarzan från alvesta te göteborg o hem till storstan ijen,,, o misons alla turer,,,, Alla kan inte tycka lika om allt hela tiden, vi borde aceptera varandra mera här, vad vi tycker o annat,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Men är det olika för vissa?
Myse missar
Men kallar ni att acceptera varandra när man börjar kolla upp personers privatliv och gå till personangrepp?
Då kan vi ju lika gärna ta bort alla regler och jag kan säga precis vad jag tycker om folk och kolla upp dem på fb och allt möjligt för att se vad de gör.
Men tyvärr får jag väl säga då att jag har ett samvete och lägger band på mig för att inte hetsa upp. Sen har jag även en uppgift här på sajten som Medarbetare och är meningen att följa de regler som vi satt upp.
Skulle vi ta bort de regler vi satt upp här och få låta känslor och ord härja fritt så säger jag tack och hej för mig.
//Pia
graniskatt (vem du än är, någon som blev avstängt här?), jag skriver alltid vad jag tycker oavsett med vem jag är bundis (vilket ord
). Jag säger ofta emot Gunilla fast jag gillar henne jättemycket.
Jag var aldrig avstängt men är inte Medarbetare längre.
Regler är bra men det ska va lika för alla.
Myse missar
Varför kan man då inte bara ta bort dom grövsta meningarna och låta diskussionen få fortsätta i alla fall..Man behöver väl inte stänga av någon. eller??
Debattia
#48 oftast så gör vi det men det går till en viss gräns och när det upprepas och upprepas och upprepas efter ett antal varningar så får man betala priset med en avstängning. Men ingen har sagt att det är permanent men en fördel är om man själv förstår vad man gjort för fel och ber om ursäkt personligen.
//Pia
#45 hur ska det kontrolleras att inte medlemmar besöker varandras FB-sidor menar du? det är väl knappast mot sajtreglerna?

#48 Men vad hjälper det att ta bort dom värsta meningarna i en diskussion på sajten, om man angriper medlemmarna privat? Det vi delar här är något vi har valt frivilligt, men vårt privatliv utanför Hittekatter är just PRIVAT!! Att kolla upp någon privat, skicka kränkande SMS eller annat är f-n inte ok!
Pälsbollarna i Höganäs
#50 besöka varandras fb sidor får man väl göra hur mycket man vill när man är vän. Men att kolla upp och förfölja folk och ifrågasätta dem varför de inte svarar och uppdaterar, skriver härinne mmm och sen använda denna sajt för att trycka ner och snacka om de eldsjälarna är fel i mina ögon.
Jag önskar vi kunde acceptera varandra men tyvärr så finns det alltid dem som går i taket så fort någon inte håller med dem och gör som dem vill.
Det är härinne vi satt upp regler och många gånger är det saker som inte visas öppet utan dolt för andra medlemmar som även kan ligga i grunden för avstängningar så det behöver inte vara något som ni alltid kan ha läst öppet.
En del har betet sig bedrövligt och en del byter alias efter alias och även använder fler än ett alias vilket är emot hela i fokus regler inte bara på hittis. Vad man gör utanför hittis i arbetet med katter har inte att göra med rätten att få vara här eller inte utan precis som i vanliga livet har man regler att följa och följer man inte dem så får man ta koncekvenserna.
//Pia
52. Jag har inte läst trådarna där dessa blev avstängda så jag kan inte diskutera dem. Däremot kan det ju vara så att en har lovat komma och hjälpa till men helt plötsligt så finns den personen inte till, och heller inte svarar.det kan vara frustrerande för den som står och väntar. Då får man kanske diskutera från fall till fall ,utifrån basen varför den ena brusar upp mot den andra ???
Det kan ju också vara så att det finns någon som är djurplågare och som kommer fram via diskussioner. Vad gör man med dem på sajten??? Ska man undersöka ryktet eller stänga av den som påstår det ? Någon som inte sköter sina katter och som får tillsägelse av någon annan !! Är det hårt? Det kan ju vara sant ? Klart det beror på hur man skriver, men det kan ju också vara så att den arga har belägg för sina synpunkter men inte blir tagen på allvar och därför ilsknar till…
Debattia
#53 Det är fall som man inte vet mycket om personen/personerna men i just dessa fall vet vi vilka det är och orsaken till att det inte kom upp en uppdatering fort nog godtogs inte och det startades rena rama skitsnacket.
Vad ska man göra när man ger en förklaring men folk inte tror på den utan startar rena rama skitsnacket och förföljelsen.
Jag står fortfarande fast vid att det endast är inblandade parter som har med detta att göra och kan göra något åt det. Vi andra ska inte behöva blanda oss i.
//Pia
Jag blandar mig inte, det är därför jag skriver om ytterligare personligheter .Tack och lov så är jag inte Sajtvärd, men tycker det är intressant att diskutera. Vad gör vi om vi får in en som kvinnan från Norge ? Hon är ju enormt duktig att argumentera och mycket duktig på datorer verkar det som, såna personer kan ju dupera hur många som helst. säkert inte lätt , man vet aldrig om man gör rätt eller fel, fast man själv tror man gör rätt..Det visar sig i regel inte förrän efteråt.
Debattia
#55 Ja vad skulle man göra. Tack och lov så har vi inte mött henne här och vi får hoppas att så fortsätter att vara. Om den dagen skulle komma får vi allt hoppas att vi med gemensamma krafter genomskådar henne vilket vi brukar kunna efter en viss tid med andra medlemmar som visat sig vara någon annan bakom skärmen.
//Pia
Ok jag anser, att ingen ska behöva krypa till korset alls, inte ens sajtvärden. Det är fel det med. Ta bara tyst och stilla bort spärrarna, så får väl i så fall de berörda personerna kolla själva? Det ligger ju i deras intresse. Så hade i alla fall jag gjort oh så gjorde jag i mitt fall hos mig, frid över h**s minne.Och som sagt, Alexej och jag kan ha åsikter som är som nord och syd, ändå så har vi tror jag den största respekt för varandra. Såväl jag och Djurarken. Det är resultatet som räknas.
Sen jämförelsen jobb, det spelar ju ingen roll hur bitchig man är mot kollegor och chefer, så länge man sköter sitt jobb med bravur totalt klanderfritt, så finns det inga möjligheter att sparka någon.
Det haltar ju väldigt, när så många katter blivit räddade till livet tack vare dessa personer och de inte ens kan rapportera här.
Med det vill jag ha sagt, att jag absolut inet klankar ner på Sajtvärden i sig, jag hyser den största respekt för henne och tackar för att denna sajt finns, som räddar så många katter. MEn utan eldsjälar, inga räddningar.
Hade jag blivit avstängt här skulle jag inte ens ha önskan att komma tillbaka. Räddar katter kan man också utan Hittekatterifokus.
Jag är inte längre Medarbetare men det ger mig också friheten att skriva eller inte skriva här på Hittekatter. Jag lär mig en del genom att läsa här men det finns ett liv utan Hittekatter.
Och också när man räddar 1000 katter om året betyder det inte att man sköter sajtreglerner här. Förstår inte vad det ena har att göra med det andra. Här är alla välkomna oavsett hur mycket eller lite man hjälper utsatta katter bara man sköter sajtreglerna och respektera varningar.
Det är upp till avstängda medlemmar att inse vad som blev fel och varför Lena tröttnade på alla inlägg och pm.
Nog är det så, att regler är regler och om man inte gör som sajtvärden vill ha det, så blir man avstängd hur god eller inte god man än är i övrigt. Det ena har inte med det andra att göra och sajtvärden har faktiskt absolut makt att bestämma över den egna sajten. Oavsett vad alla andra tycker om det.
Jag låser denna tråd då huruvida enskilda medlemmars skrivförbud ska hävas eller ej är något som får tas med sajtvärden av dem själva på eget initiativ.