samarbete för katternas skull
ja skriver detta för ja vill kolla hur många av er som tycker de är bättre att samarbeta för katternas skull
ja istället för å gå bakom ryggen eller tjáfsa om den ena eller den andra .samarbete är det bässta för kissarna dom behöver ju oss
ja rent genere4llt, så håller jag med. Man ska inte bränna några broar och det är inte alls dumt att ha flera nödlösningar, istället för att blåneka hjälp som erbjuds…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
var o en har sitt ansvar när det gäller att hjälpa till.man vet med sig sj hur mycke man klarar av å vet när det är fullt..de är fler akuta kissar å när man erbjuder att hjälpa till ta den hjälpen istället än å bara att man tror att den har för mycke att göra eller att nä den har den å den kissen så där e de fullt…
är de bara vi två som tycker man ska samarbeta..

Självklart är samarbete jätteviktigt.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#4 vad menar du? "hur många av er" innebär vilka då? döms alltså alla som inte svarar i den här tråden som ovilliga att samarbeta? och vem ska man samarbeta med? i vilka frågor?
men snälla du detta va en fråga..man ska väl sammarbeta me alla som är här inne för katterna
ja jag kan samarbeta med andra i projekt som jag ställer mig bakom. men är det något arbete som utförs som jag inte tycker är bra, då håller jag mig utanför det. alla kan inte samarbeta med alla om allt, för alla strävar inte efter samma mål. alla här inne kan helt enkelt inte samarbeta i alla frågor.
man hjälper hemlösa katter här inne.åh många här jobbar för att hem ska hittas första tanken ialla fall.om inte hem hittas så är ju jourhem aktuellt..ja har trott att alla här jobbar för detta
det finns även de som jobbar med tnr-projekt till exempel. alla har inte samma åsikter om det.
ja vad jag menar är att det är jättebra att ha många nödutgångar om det skiter sig på ett håll…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det finns samarbetssvårigheter inom alla sorters verksamheter, inte bara "katträddningsverksamheten". Finns det olika oöverkomliga synpunkter på hur man anser arbetet ska skötas så går det ju inte att samarbeta.
Har man till exempel ett katthem som avlivar skygga och/eller förvildade (friska) katter så är det ju av naturliga skäl svårt och omoralisk för ett annat katthem, som inte avlivar skygga eller förvildade katter, att samarbeta med katthem som avlivar friska djur. Det går ju rakt emot vad man står för.
Samarbete är naturligtvis bra när det fungerar. Men det måste finnas en gemensam grund att samarbeta utifrån. Det går inte heller att tvinga fram ett samarbete, det måste växa fram.
Om jag t.ex. har en kattfälla skulle jag inte låna ut den till en person som avsåg att fånga in katter för att sedan avliva dem. Det skulle vara att sälja sin själ billigt.
Jag skulle inte heller ge av min tid och mitt engagemang till en förening som avlivade skygga katter.
Däremot skulle jag kunna samarbeta över gränserna i ett projekt som anvsåg att få flera att kastrera sina katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mycket kloka ord
kontakt via telefonen är ju viktig så det inte bara bestämms över pm eller här inne..
Syftar du på samarbete med dig?

Jag tycker också det är bra om man kan träffas, det ger en viss magkänsla
ja även de å även få prata på telefon är ju bra,,4..ja du kanske inte har läst me ja har erbjudit min hjälp till fler katter iväntan på att få klar tecken att den å den kan ja hjälpa..,jourhem finns de tydligen inte många..åh dom som finns får man va rädd om
#18 Som vi talat om mycket i andra trådar om det här med Jourhem är det samtidigt viktigt att det sker ett bra förarbeta innan katterna placeras. Tyvärr blir det fel allt för ofta och katterna får flytta runt vilket inte alls är någon bra grej. Det handlar också om samarbete.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
va ja kan förstå att ni har kanske haft problem me jourhem innan..att de blir probleem..så fort de dyker upp ett nytt jourhem så har ni säkert vana från andra jourhem att de blir problem..har man tatt på sig att hjälpa en ute katt,skyggis ..så har man ansvar. tyvärr så händer de att folk backar ur eller inte kan ha kvar katten för nån anledning..man har ansvar för de man gör.tyvärr så händer de ju att kissen får flytta runt.åh de är väldigt tråkigt de är inte bra..

Visst är det det bästa om man kan ha en form av samarbete, men förutsättningen för att det ska funger är nog ändå att man från början har samma mål som man önskar att sträva mot och nå upp till. Skulle aldrig kunna , t.ex. samarbeta med folk som önskar avliva friska katter av den anledningen att dom är skygga..Men självklart vill jag gärna samarbeta med andra som är beredda att hjälpa katter till ett så bra liv som möjligt..oavsett om det handlar om tama eller skygga djur..
21..ja visst..hembesök har ju kommit upp.åh de är bra..så man ser hur kissen.kissarna ska bo.telefonkontakt..har ni någon som bor tex i halland.skåne som kan göra sånt här?
sen så kan man inte göra hembesök så ser ju personen ifråga när hon kommer med kissen.för de kom ju upp att ingen kunde komma hit på besök..men passar inte hemmet så får man ju ta kissen me sig.
Då handlar den här tråden om att ingen vill samarbeta med dig, eftersom du hela tiden drar paralleller till dig.
Det är inte speciellt konstigt att människor blir misstänksamma när en ny medlem skriver i varje tråd att hon kan ta emot katten.
Många här har dåliga erfarenheter av "räddande änglar" som dyker upp och lovar "guld o gröna skogar" som senare visar sig vara raka motsatsen.
Ett tips till dig, lugna ner dig. Att skriva tråd efter tråd om hur dåligt samarbetet och hur illa vissa har behandlat/behandlar dig får iallafall mig att undra…..
Jag menar ingen illa, och hoppas att du tar det jag skriver på rätt sätt,
24.ingen fara.
men vet du..ja har aldrig skrivit innan i sådana här trådar innan.åh hur man skriver .eller på vilket sätt man ska sriva så de inte låter konstigt..denna tråd starta ja för ja tycker de är viktigt me samarbete..varje tråd ja skapar så blir nått fel…ja skriver fel.utalar mig fel.ja sa inte att ingen vill samarbeta me mig..
#21 Absolut ett gemensamt mål är en förutsättning för att samarbeta ska kunna uppstå. Om samarbetsparterna visa sig ha oförenliga mål så finns det liksom inte så mycket att samarbete kring. Det är det som det ofta faller på när det gäller hemlösa katter.
Vad man skulle kunna tänka är att parter enas om ett mål, som de samarbetar ikring, även om de inte är överens i allt annat. Och det har ju faktiskt hänt ibland även i hittekattsvärlden.
ja har fått svar på mina fråger..sen är de inte okej att placera en katt efter chatt på facebook utan ens pratat me den som placerar..ja ska ta med mig detta vidare åh fråga dom som är insatta i detta.hur man blir bemött å hur man har kontakt med den som placerar

#28 Fast vad som sker på Facebook är väl inte lönt att ta upp här. Det är ju många som inte ens är medlemmar där eller vice versa.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
29..hon som har betsämt att placera en katt är medlemm här inne.ja tar inte mot nån mer kisse utan telefonkontakt..