"LÖST"Amma sökes akut! 100820
-
Kattvärnet Haninge En amma sökes till ensam kattunge på cirka 2veckor. Har du kattungar i liknande ålder +/- ett par veckor så hör av dig snarast till Elise på Kattvärnet på 0735-440402
###### Akut, hjälp behövs snarast!
Kattungen har ramlat ur stallväggen där mammakatt födde och nu vill …inte mamman ta hand om katten, den nappas sedan 17 aug.
Såg att det blev liten text så skriver även här..
Amma sökes till ensam kattunge på cirka 2 veckor.
Har du kattungar i liknande ålder +/- ett par veckor så hör av dig snarast till Elise 0735-440402.
Kattungen Nappas sedan 17 aug, (docj inte så ofta som den bör) och den kan inte vara kvar där.
Akut, hjälp snarast!
Kattungen har ramlat ur stallväggen där mammakatt födde, och ni vil inte mamman ta hand om ungen.
Stackars lille bebben
Jag har en jätesnäll kattmamma här men hennes ungar är sju veckor,
så det funkar säkert inte eftersom dom inte tillåts dia så ofta längre.
Nä det är ju lite stor åldersskillnad tyvärr =(
Efterlys på Blocket
Alltså, jag försökte med det men vet inte riktigt hur göra för man kan ju bara välja mellan säljes eller köpes och det känns ju inte riktigt rätt..
Kanske har en amma på G men hon har en hona som föder närsom och är beredd att nappa om behövs oxå - vet ej om det är det bästa dock.. ? Vad tycks?
Iofs bättre än alternativet..
Du lägger in det på efterlyst. Det blir väl jättebra, mamman tar säkert till sig denna unge.
Puh, om en timme så flyttar kattungen till jourhemmet - hon verkar vara väldigt erfaren av att nappa/ta hand om kattungar.
Och håll tummar för att mamman tar till sig ungen, annars finns jourhemmet redom med nappning =)
Denna tråd kan nu låsas eftersom problemet är löst =)
Vad skönt

Min hona har tyvärr redan 6 bebisar så maten räcker inte till en till.(2 ligger efter i vikt) 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

åhhh..vad skönt att det löst sig!!! Känns alltid lika gripande med sådana här historier…

Så bra att det löst sig.
Då låser jag på TS begäran.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna