Överkörd katt
Igår på väg hem från jobbet såg min man en överkörd katt som låg mitt i vägen på E 22:an.
Kattvän som han är stannade han med risk för eget liv( för inte hjälper det att sätta på Varningsblinkers folk tror väl att det bara är några nya roliga baklysen eller nåt?) Katten var tatuerad i örat så vi ringde polisen som ringde upp ägaren och som sedan kontaktade oss så hon fick veta var missen låg och att han såg hel o fin ut där Lasse lagt honom.( Uscha vilket besked). Men det var det här med tatueringen. Visste inte att man själv kunde söka efter ID-nr på Svenska Kennelklubben vad som däremot slog mig när vi kollade var att man själv måste registrera sitt sitt man och tel.nr på siten annars lämnas det inte ut Pga Sekretess.
Gäller väl inte polisen så klart eftersom han hittade matten.
I morgon skall i alla fall jag lägga in mitt namn och tel. nr där om det skulle hända våra missekatter nånting.
Nalle

Tack vilda-hilda för att ni förbarmade er över kissen där han låg mitt i vägen. Säkert en mycket tacksam matte som fick möljligheten att ta hand om sin katt och att den inte bara var försvunnen och förintades bit för bit på vägen.
Där ser man återigen vad en ID-märkning är värd och att man faktiskt reggar sig hos SKK också.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ja du kattatassen.
Visst är det hemskt att så få bryr sig.
Läste nånstans om att vart 4 hushåll i Sverige har katt. Men någon av dessa måste ju kört förbi innan och sett katten.
Förstår inte varför folk inte bara kan kolla om kattstackarn är märkt och flytta undan liten från vägen det gör mig så ont att folk är så okänsliga.
Nalle
ja du det är inte många som skulle göra så där för en katt inte. När min Simon blev överkörd var det många spm hade kört förbi han fick jag höra när han låg där mitt i vägen, men till sist var det nån som förbarmade sig över han å la han på sidan av vägen och hittade namnbrickan. 
SÅ eloge till göbben din som stanna bilen å lyte bort katten mens det fortfarande gick att tyda tatueringen

Tack Anki det blir han glad för.
Nalle

Stackars liten misse
.
All heder åt gubben din vilda-hilda. Önskar att jag kunde få min att vara likadan.
gulliver (karlskronit i förskingringen).
Heder åt dig och din sambo och flytta misse och meddelade ägaren så denna slapp vara orolig, även om hemskt besked

Tycker inte det hemska är att folk bara åker förbi, det är ju värre med folk som släpper ut sina katter vid vägar
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Så sorgligt..man blir ju alldeles förtvivlad när man upptäcker något dylikt…så skönt att ni tog er an missen, och bättre för ägaren, att få det allra värsta besked..än att gå i ovisshet…
R:I:P fina missen…
ja, jag flyttar också alltid på djur från vägen om jag har en chans att stanna.Onödigt att flera djur ska dö, då det är väldigt lätt att det händer.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Stannar också alltid. Också en kanin ska inte bli mos för att den är död.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus