Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1198 ggr
Gunlog
0

Kattfångst i Kina

Råkade snubbla på denna film på youtube.

Den handlar om infångade katter som ska bli till mat och päls…

OBS! Detta är MYCKET starka bilder! Det är upp till var och en att titta! De ligger ovanpå varandra i burar som är ca 50(?) cm höga… Relaterade klipp kan vara ännu starkare, så jag avråder då känsliga personer att titta…

http://www.youtube.com/watch?v=CePauxfPco0&feature=related

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

anebit
0

Har sett sånt tidigare så nu öppnar jag inte för jag vill inte gråta hela kvällen, har ändå dessa j***a burar med de stackars katterna på näthinnan sen tidigare.

GråterGråterSkrikandesSkrikandesGråterGråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

destiny
0

Samma svar som anebits. Glömmer aldrig bilderna. GråterGråterGråter

tuska
0

Jag tittar inteSkrikandes Fixar det inte

Khiraz
0

jag skulle inte ha tittat!!! fan ,nu kommer jag drömma mardrömmar bara för det!!

Gunlog
0

Jag har sett värre.

…mycket värre…

Förstår ni nu varför jag skäms över att vara människa? Jag tycker inte människan är något värd, egentligen…

Iofs, naturen måste ha sin gång, men att låta djuren lida…? Nej tack. Vi är väl det enda djuret som låter djuret lida till sin död…

…eller…?

anebit
0

Har tyvärr också sett värre. Video när dom band djuren och plågade dom så köttet skulle bli "godare"   Skrikandes   innan dom slaktade dem levande.    Gråter  Gråter

Minns spec. en schäfer som dom bundit och   Gråter Gråter Gråter Gråter   Kan inte skriva nå mer för bilden är så fastetsad på min näthinna och tårarna bara  rinner.   Gråter Gråter

Jag har själv haft 2 schäfrar och Fan ta dom om någon skulle plågat dom.  Skrikandes

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Något så fruktansvärt att jag blir totalt vansinnig här, sen man fick veta hur man behandlar djur i kina..så undviker jag allt som har med det landet att göra..:-(

Skulle vilja rädda varenda stackars katt i burarna..hur i hel***skotta är folk skapa däruppe!!

Gunlog
0

Ja, man kan undra hur de är skapta. Men, sen kan man tänka på att vi äter gris. det finns de som inte äter gris, som tycker att DET är fy f*n… Det är ju tex en delikatess med både hund och katt på "byakrogar" i Kina och även i andra länder. Vi tycker de är konstiga, och vem vet, de tycker kanske att vi är konstiga…

Vi säger "blä" till sköldpadda, men det är också väldigt vanligt. Jag tror att man kan dra det hur långt som helst egentligen. Men, som jag skrev innan, att låta djuren lida… Nej, det är verkligen att gå över gränsen…

Ja, denna homo sapiens… Den mest komplicerade varelsen som finns…

Cindy
0

Jag kan aldrig låta bli när jag ser någon i päls, måste säga:

"Åååh vad fin pälsen är! Gud va tjusig, vad är det? Perserkatt? Siberian Husky? Eller bara kanin?"

eller nåt liknande. Kärringen brukar bli förnärmad och börja protestera, och då passar jag på att påpeka att massor av hund och kattpäls säljs som mink, kanin etc.

Funkar bättre att få en diskussion (och få tanten att ogilla sin päls) än min ungdoms "päls är moooord"-skrik…

Vänliga hälsningar
Cindy

Mona22
0

Jo visst är det hemskt. men man behöver inte åka så långt för att se djurmisshandel. kolla hur grisarna och kossorna har det.

Cindy
0

#10 Vilket man som konsument kan välja bort att stöda genom att köpa kött från gräsbetande djur. Precis som man kan välja att ha plagg av annat än päls.

Vänliga hälsningar
Cindy