Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 2131 ggr
majvi
0

bilder på klösmöbler tack

Jag vill gärna visa på ett annat forum att man inte alls behöver operera bort klorna på innekatter det finns klösvänliga alternativ som både katter, hussar 0ch mattar är nöjda med.Det behöver inte vara bilder bara på klösmöbler utan även andra arrangemang.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Mona22
0

Att det finns människor som kan tänka sig operera bort klornaFörvånad

Fy vad hemskt Gråter även om mina "klöser fel" ibland så skulle jag aldrig göra det. är det inte förbjudet i sverige med ?

Vi har ett golv till tak klösmöbel i köket och flera små utplacerade i alla rum.

Cindy
0

Danska "Kattens No 1" har massor av fina träd. Kolla på deras hemsida!

Sen kan man ju prova att spraya Feliway på ställen katten klöser på också. Det är syntetiskt ansiktsferomon, hjälper ofta bättre än "fy-sprayer".

Vänliga hälsningar
Cindy

MewTwo
0

Men - sådana operationer är väl inte tillåtna i Sverige? Katter ska ha klor!

Mew2

Hawknestgrove
0

Stämmer Mew i Sverige är det inte tillåtet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vilda-hilda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på våran älsklingsklösmöbel.

Bara att ut i skogen och såga.

Nalle

vilda-hilda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välanvänd

Nej klorna skall dom givetvis ha kvar vad är det för dumt påhitt att ta bort såna.

Majvi inte gör vi sån+t här i sverige va????

Nalle

majvi
0

Det är inte i Sverige, det är i USA.Jag tänkte svara på detta men jag väntar tills jag har mer ork och när jag vet vad kattmynta heter på engelska.

While I don't necessarily condone or encourage de-clawing, it does make everything easier in the long run. Many people I know have given away or just let their cats out and hope they disappear because they do tend to sharpen their claws on material, especially furniture. With out their front claws, little to no damage to things and less likelihood to abandon them. One rule vets seem to agree on, do not declaw their hind feet claws. If they get out, they still have a fighting chance to defend themselves to some degree with back feet claws still intact.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

gulliver
0

Ja herre du min skapare …… Skrikandes.

MewTwo
0

kattmynta heter catnip  :-)

vilda-hilda
0

Och tala om för dom där Amerikanarna att det är konst katterna skapar när dom klöser på tapeter o soffor.

Kolla själv. det kan vara otroligt vackra motiv dom får fram.

Nalle