Hur ser din Husse/matte ut?

Här finns en tråd med fotografier i, som du kan kolla:)
http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=bba07537-8cd9-4312-91c2-f66786202ffc

Hur gör man för att sätta in bilder på det sättet som ankah har gjort? Jag har ett konto i Photobucket…

jag är osminkad där också…modigt va?? Hihihi…

Här blottar jag en liten bit av tanden. *ASG* ser rätt fult ut. Jag hatar att vara med på kort men ville dela med mig av ett roligt kort. Jag har värre…där jag gör grimaser med flit tillsammans med min tvillingsyster. men dom får jag nog inte visa här=)

Hellu!!

Jag har nästan inga kort på mig. Tar mest kort på andra. Vilket jag tycker är mycket roligare.
Denna bild är ganska ny. Och den är i samband med vår intervju med Mia Törnblom.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jättefint ju=)

hatar att vara med på bild så jag har inga bilder på mej.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Hehehe det gör jag med tro det eller ej!
Usch tviy blä, står nästan alltid bakom kameran eller smiter bakom knuten men måste man så måste man. Ja ja inge bra men alltid något. Jag har en aning längre hår nu och här var det mer solblekt då det var sommar.
Avskyr att se mig själv på kort.

//Pia
Ett måste är ett måste…. Fast Ni har nog redan sett mig i tråden om lille Smulan, skulle jag tro…
Puma77 Jag har alltid trott att Du hade mörkt hår och såg helt annorlunda ut… Blev lite paff när jag såg bilden och var tvungen att titta på den flera gånger, haha… Jag såg Dig aldrig förr och hade bara bestämt mig att Du var mörkhårig
Snacka om chock.. Hur vågar Du trotsa mina föreställninger???
Ha ha den där blondinen känner vi igen ja.
Hm mörkhårig nja, visst har jag haft färgat lite mörkare men min hårfärg är den tråkiga råttfärgen:( Men tror jag ska färga det nästa gång jag klipper mig vilket borde bli snart suck. Är så dyrt att färga mitt hår, de är tvungen att blanda tre satser färg för att det ska räcka. Men så e det när man har megatjock man.
Jag är ledsen Anna om jag gjorde dig besviken nu.
//Pia
Megatjockt hår… Hmmm.. Jag har megatunt hår och inte är det billigare att färga det… Brukar gå på ca 700-800kr… Vad betalar Du?
Och Pia, kom ihåg att färga det mörkt, för att tillfredställa mig!

Puma77: Ha ha ha!!! Det tog en stund innan jag förstod det var hårman du menade - och inte man som i "karl" som var megatjock…he he… Som att det var straffavgift på det när man färgade håret….
Ja mega tjockt. När jag klipper mig så gör jag s.k kanalklippningar i hårbotten så den ska andas extra mycket. Sen får de klippa ur det så det återstår 1/3 av allt när det är klart. Det är både tjockt och tungt. En gång gick jag ner 1 kg så snacka om bantning.
Inte för mörkt, ser så blek ut då;) men en jämnare brun färg brukar det bli. Sist kostade det ca 1000 kr men då fick jag den sista satsen färg för hon hade sagt vad det skulle gå på innan men det visade sig behövas mer färg än beräknat, men det bjöd hon på.
Hm vänta nu är det en whiskeyflaska jag skymtar på din bild Anna? Möjligen en Grant´s:))
//Pia
Japp det är en Grants :-) Men den hör nu till historien, haha… På väg mot havet…
Herregud, så tjock hår skulle jag villja ha… Jag måste gnida in en massa mousse i mitt hår så att jag inte ser flintig ut, haha…
Havet?
Det jobbiga med mitt hår är att det är så tjockt att inte ens en hästsvans håller si kvar, går inte fixa håruppsättning bl.a men med utklippt så blir det en helt annan skillnad. Har lite självfall egentligen men det är så tungt att det inte märks i vanliga fall. Att ha för tjockt hår ger mig eksem i hårbotten men sen jag började gå till den frisören jag har nu och att hon gör kanalklippningarna så hjälper det en hel del.
//Pia
Ajajaj.. Eksem… Ja, ja, allting har sina nackdelar.. Det är inte det första man tänker på när man hör att någon klagar på sin tjocka man…
Då står jag kvar vid mitt tunna hår och mousse istället, haha..

Ha ha ha….!!!! Jag kan verkligen inte sluta läsa det som "tjocka karl"…jag börjar bli megalöjlig nu…
Eller något mitt emellan;) De önskade jag. Fast jag kan ju klippa mig och få det bra:))
//Pia
Ankah, har Du möjligen har haft en lång jour nu? 

He he….jag var jour i torsdags…på barn….tröttheten sitter i, tror jag…ar varit alldeles för aktiv över helgen…
Ankah ha ha du e rolig du. Någon megatjock man (karl) har jag aldrig haft dock ha ha
//Pia

Min man är lite rultig, men han har aldrig gett mig eksem…
#26 ha ha var tacksam för det;) Nja beroende på var då;) nej usch fy nu börjar jag :))
//Pia
Pia, Du sa ju att Du ska vara rumsren här !!! *skrattar*
Men det var ju inte jag som började med konstiga idéer
Men ok jag ska försöka skärpa mig *visslar*
//Pia
Jag ser att det kanske inte är så bra idé att vi träffas, det finns risk för att vi hamnar på avgiftning båda två. Om Du vara visste hur jag är i verkligheten… Muahaha…
Alla i min mans familj tror att jag är snusk fixerad haha…
Min mans syster hängde upp nya julgardiner i köket med lussekatter på till jul. Alla tyckte att dem var så fina och det var bara jag som tyckte att de såg ut som b….. Ingen delade min mening där, hihi…
#30 låter gött ha ha. Snusk men vem har pratat snusk. Jag har så inte sagt något *visslar* Vad för eksem tänkte du på ? 
Förlåt jag skulle ju skärpa mig;). Ska nog gå och lägga mig istället, vet inte om de ringer halv sex imorgon och vill att jag ska jobba.
//Pia

Snuskeksem!!!?????????? Nääääääää! Usch!!!! 
Såg ut som vad?;)
//Pia
hahha *BARNFÖRBJUDET*
Ballonger???
Men ja ballonger kan ju vara fint de med till jul kanske o kanske i ett kök hm ja men…….*fniss* eller inte *fniss*
Med min fantasi så undrade jag ju vad b……… stod för *visslar* Ballonger var nog inte det första som dök upp
ha ha. Tror jag börjar bli lite trött nu
//Pia
jag sminkar mej nästan aldrig tusan bor ju på landet o sen så tycker jag att smink inte gör en snyggare men visst e det party så då åker sminket på å min kära man säger vad fin du blev i dom där kläderna, men sminket då ser det okey ut? ja du e ju alltid så fin säger han så gullit av han (annars så ser man ut som en mysbralla) :) Hur jag ser ut gösses jag har inga kort dels så har vi ju ingen kamra så det tas ju så sällan å jag gilalr inte kamran så där mycket gör alltid konstiga miner men vänta ska jag rota fram ett dok är det 1 år gammalt men jag ser lika jävlig ut än :P detta kort e taget på semestern på Öland dåligt kort jag vet :S

Japp, ballonger som ska förvaras svalt för att de ska fungera som dem ska…. Från Kaliningrad, haha…
Ja jag tycker alla ser helt normala ut :) ser man snäll ut ja då blir man fin det bara är så gäller alla djur o människor.

såhär ser ja ut…
ser skumt ut utan eyelinern och det som ja helst har… men alla mina bilder har försvunnit på nåt vis :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Visst är det så Ledin:))
#38 Hm lussekatter men såg ut som …… vad föreställde russinen då?
//Pia

#14 *ASG* jag tänkte mer påatt du hade en megafet gubbe, jag fick liksom läsa ett par ggr, haha :P

Wizy, nu är du himla efter här…

#31 - Men jösses, jag läste "vet inte om dom ringer halv och vill ha sex" Hahaha!

#43 *asg* jag e lite efterbliven av mig. ;P kom du på de nu?!
#41 Det var just det som var grejen, det fanns inga russin på dem… Jag är fortvarande övertygad att det var en pervers person som skapade dessa gardiner.. Dem såg helt och hållet som b…. Man vet att det finns snuskiga grejer undangömda i barnfilmer, så varför inte i gardiner?

Vilken julstämning ni måste ha haft…med ballar på gardinerna… Jag tycker skinkan är snuskig nog - den är ju en halv rumpa!!!
#47 Det tycker jag med, haha… Därför äter jag inte skinkan.
Vadå vilken jul vi måste ha haft med ballar på gardinerna? Jul är ju en familjehelg, eller? Och varifrån kommer alla barn? Just det, från ballarna……
haha ni är BRA knäppa!

Ja, jag var inte detminsta ironisk!!! Släng dit en prinskorv också…hela julen är ju bara en massa snusk…!!!!
Här är jag då, som står och larvar mig på toa med mobil-kameran, är på väg på partaj, så det kan ha slunkit ner nån blä-dricka där emellan, fast jag har lite längre hår, annars så är jag mig lik 

Har vi inte haft en sån här tråd förut, med bilder på oss själva här?

#53 - jo.

Bra för då lägger jag inte in en bild på mig här..haha..

inte den bästa bilden kanske ;P

Men vi vill se ännu fler bilder på dig, Karin! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Nä det vill ni inte..
Men wizy då *fniss* jag rodde det var helt klart vad jag menade med att skriva halv sex;) ha ha men visst, jag hade även tanken på att klämma dit klockan också ifall någon med livlig fantasi skulle läsa något helt annat *fniss*
Prinskorv och köttbullarna är ett måste på julbordet, släng på lite omelett på tallriken med vet jag *visslar* Undrar hur många som ser en helt annorlunda tolkning i detta nu?
Som ni ser så ringde de aldrig och bad om mina tjänster;) *fniss*
//Pia

NÄMEN PUMA!!!! Fy!!!! 
SNNNNNNNNNNNNNNNUUUUUUUUUUSK!
Men jag kan inte rå för att ni tolkar allt jag säger på det sättet *fniss* fast jag målar ju upp en ganska bra bild förståss 
//Pia

Ledin: Jag måste säga att kortet gkorde dig ingen rättvisa alls. I verkligheten så är du ju en hot mama! Jag är inte lagd åt tjejhållet men säger gärna vad jag tycker. Och kortet är inte så jättelikt på hur du såg ut in real life!
Kram!
P.s Hihihi vilka kvinns ni är! Ni får mig att skratta! Fy på er! D.s

Och Anna: Gud vad liten du är! Liten och petit, heter det så?
Fortfarande är jag inte lagd åt tjejhållet. Hehehehe. Jag är gift sedan 9 år med min underbara Daniel=)
haha hot mamma :) du va en gullig en det va snällt sakt eftesom jag som alltid har lite å göra å innan vi åkte fick jag vara snabb ut med mina små ponnys å där med snabbt in å byta om till det som var framme ett par förstora jeans å håret gösses i med lite gele inte han jag med att fixa något med håret sen bara tuta å åka. :)

Så såg det inte ut…
HAHAHAHAHA…… Linda-Lou, den bilden ljuger!!! Jag tänkte att jag inte skulle lägga ut den direkt i forumet utan endast bifoga den. Men någon god själ till moderator lade ut den ändå och troligen drog i fel prick för att förminska den, därav är jag nu så smal och petit, hahaha…
I verkligheten så är jag en bastant kvinna med ett enormt huvud och enorma lår!
Gud, nu såg jag det! Vilka smala lår jag har på den felinlagda bilden. Så här vill jag se ut i verkligheten! Jag kämpade med olika dieter och diverse sporter innan vi gifte oss i augusti 2007. Och då fick jag midjan som låg på 53cm, men lika jävligt så var mina lår super stora och fladdrande!!! Och oroa Er inte nu om min midja, den är tillbaka där den var innan jag började med dieten, hahaha…
Och om någon här är liten och petit så är det Du själv :)
Puma77, menade Du en ogräddad omelett? ;-)
*ligger över tangentbordet och vrider mig av skratt* Ni är inte kloka!! Varför är Ankah alltid med där det uppstår tok och snuskprat???? HAHAHAHAHA!!
Ha ha en bastant kvinna med enorma lår ha ha. Ja nog ser du ut som en liten brud som skulle räcka en an upp till naveln:)) Ja här gick vågen åt fel håll när jag slutade med idrotten men fan jag ska börja med något igen nu i vår eller sen i alla fall;) Jag sprang ju flera mil i veckan innan jösses fattar inte det idag.
Anna: jag höll på att skriva att jag äter bara gräddad omelett men jösse även de kan misstolkas som f*n. Men…..hm det ska vara svamp (champinjoner) inget annat i omeletten och den ska vara gräddad. Nu pratar jag mat inget annat.
//Pia
#67 Det räcker med att titta på Ankahs bild, så förstår man, haha… Hon verkar vara helskön tjejen…
Mmmm. …. En omelett med champinjoner, gott… Jag älskar champinjoner :)
Och en omelett med svamp skulle jag nog undvika, hihi,,,
Ja Anna det skulle nog ja med;)
//Pia

Det här är mycket förskräckande…insinuerar du, Jossan, att det skulle vara jag, JAG, (
) som bidrar till den snuskiga stämningen här inne?! Det är ju jag som försöker få folk att sluta…!!!! Det var det värsta… 

Anna: Min bild kanske inte heller stämmer=) Eller så gör den…det avslöjar jag inte. Nyfikna får ni vara. Nee skämt åsido så är jag istället för liten i både längd o vikt men det går inte att göra något åt. Tro mig, jag har försökt. Menmen som sagt så duger vi alla som vi är.
Hm…omelett med champinjonstuvning,,,mm så gott alltså. Jag älskar den som min mormor gör. Fast den kan man inte äta så mycket av då hon gör både den och stuvningen av grädde och det är mastigt. Själv gör jag med vanlig mjölk.
#73 det ska ju vara grädde;) Nu blv jag sugen på varma mackor och champinjonstuvning. Suck, får nog ta en sväng till affären idag:))
//Pia
Ja Ankah de e ditt fel
//Pia

Inte i omeletten. I stuvningen tycker jag. Mm nu blev jag med sugen, ska ringa mannen så han handlar med sig lite sånt.
Ja grädde i stuvningen;) Jag måste nog köpa både bröd, grädde och champinjoner hm kanske ost också hm. Inte undra på att man går upp i vikt
//Pia

ska jag prova så jag får lite kärlekshull…hahaha. Så det är hemligheten.

nu måste jag dementera!
Tervmatte driver kanske med oss, för så här såg hon definitivt inte ut när hon kom och hämtade Texas hos mig för några veckor sedan…
_I verkligheten så är jag en bastant kvinna med ett enormt huvud och enorma lår!
_
Bha! du var ju visst liten, smal och söt :) Något stort huvud eller tunnt hår såg jag inte heller, du måste varit väl förklädd? ;) Du är ju jättesnygg människa!
Den beskrivningen är snarare mig, haha men jag har dragit igång "Projekt komma tillbaka i form igen" så förhoppningsvis ser jag ut som jag vill igen till sommaren. Skaffa sambo är livsfarligt!
#80 nog för jag inte träffat Anna i verkligheten men hade svrårt att se den beskrivningen framför mig som hon skrev. Med alla bilder som hon lagt upp här inne så måste i så fall någon h redigerat alla dessa
Men däremot så vet jag ju att hon hr glimten i ögat och gillar att skoja till det *fniss*
//Pia
Onikan, Du skulle se mig i bikini… Mina lår ser ut som ekstammar, med någon sorts barksjukdom som gör att den darrar och fladdrar…
Jag hade en lång jacka på mig när jag hämtade Texas och den dolde mina stammar väl….
Men nu ska jag inte vara otacksam och tråkig. Jag tackar Dig för Dina komplemanger. Dem värmer… Jag tror att alla vi har lite skev bild av oss själva, och det gör en alltid gött när man hör något positivt om sig själv. Man är lite väl påverkad av alla fina tjejbilder på tv… Det är bäst att man håller sig till forumet istället, hihi…
Och Onikan, Du behöver verkligen inte komma i fort, Du är det redan! Och så är Du så otroligt trevlig och snäll, för att inte tala om godheten och lugnet som Du utstrålar och smittar andra med. Jag träffade Dig endast en gång, och då i ca 5-10minuter, och det räckte för att jag skulle känna av det.. Fortsätt så…
Men jag kan hålla med om att det är farligt med en sambo/man. Man sitter och fixar lite mysiga kvällar flera gånger i veckan, vilka inkluderar massor med onyttiga snacks och fet mat….
Ja, Ankah, du är hopplös att ha lös i ett forum *fniss* Hur ska man kunna hålla tråden i alla allvarsamma diskutioner när du kommer och börjar gapa om balla på gardinerna och rumpa på julbordet! Hahaha..
Du är hittekatters crazy lady =) Vi gillar ju dig ju! =)

#81 ja då har hon en duktig redigerare!
Tycker du det?? Jag tycker snarare hon verkar rätt torr och humorlös
*flinar* ;)

Ha ha! Crazy lady…hmm…jag ska försöka tolka det som något positivt…
Och det är klart att jag inte blev arg, jag försöker bara försvara min dygd..!

Men vicken tråd ;-)

Men sluta nu, jag skrattar ihjäl mig snart… ;-)
Ha! Man är borta bara en liten sekund och så pratas det redan bakom ryggen på en !?! Där ser man… Vi får nog träffas ansikte mot ansikte någon gång så får vi tala ut ordentligt!!! *fniss*
Men allvarligt, ska vi träffas någon gång på våren/sommaren hos mig och grilla lite och ha det allmänt kul ihop?
Linda-Lou, Du är verkligen liten och söt.. Men jag vet vad som döljer sig bakom det. Medans vi alla andra gärna använder grädde i stuvningen och i allt annat som man kan hälla den i, så använder Du mjölk… Inte undra på att Du inte kan gå upp i vikt. Gör som vi: Vispgrädde i kaffet, vispgrädde i såsen, vispgrädde i soppan, vispgrädde på pajen, vispgrädde på glassen, smör och grädde i mängder i potatismoset, smör i makaronerna så att dem inte klibbar ihop, osv.osv. Jag kan garantera att Du snart får se effekten av dieten Anna….

SLUTA prata om grädde och smör…och glass….glass…åh… Jag kan inte äta mjölkprodukter, får JÄTTEONT i magen då…behöver iförsig inte direkt äta glass…har en del extra kalorier kring baken att ta av…

Hm… jag har provat allt. Jag käkar godis varje kväll i princip,chips och annat mumsigt. Min man gör samma sak men inget där heller. Dock har jag inte provat grädda i allt…jag skulle nog bli smått äcklad av mastigheten. Hehehehhe…Liten och söt kanske men gammal o skruttig med. Ibland känner jag mig som en jäkla 70 åring. Och då menar jag med ryggen….aj så ont den gör på morgnarna. Men att föda 4 barn är ganska krävande det är nog därför jag har så ont.

Ankah: Ge mig!!!!! I need. Jag vill ha J-Los ass.
Men sojaglass då? Den är jättegod! Eller den som är gjord på havre, oatly, någonting…

Nähä, för det behöver jag när jag ska cykla…det ligger lite muskeltrådar där och gottar sig i all den mjuka stoppningen också, tror jag nämligen..! 

Jag kör hellre på real stuff, massor av äkta gräddglass. Jag kan säga att Oatley är asäcklig. Okej vet man inget annat så är det ju en annan femma. Men har man smakat på livets goda är det kört=)

Min mage är så misstänksam att jag inte kan äta Oatley heller - den tror att det är glass (jag tycker att Oatley och tofuglass är jättegott!)…jag funderar på att testa mig lite för celiaki (glutenintolerans) och sådär…fast tyvärr är det nog vanlig gammal IBS, som det inte går att göra något åt…

Ett bra ordspråk: Enjoy the unique and taste the finest

Tofu är det gott? Det låter mumma!

Mmmm….ja….särskilt den med kaffesmak (mocca) den är jättegod!!!
Jag tycker också att Tofuglass och Oatly är jättegoda :)
Smaken är som baken… Och ja, jag vet hur äkta gräddglass smakar, vi köper bara Gammaldags Gräddglass, och sådana 0,9l och 0,5l glassbyttor med t.ex. Texas Pecan, Marcarpone etc. Vi är lite bortskämda när det gäller glass…Men jag tycker fortvarande att tofu och oatly är goda.. Du fick kanske en måndags exemplar av den?

Åh texas pecan är skitgod. Jag blir sugen på att testa tofu…men är den dyr? och går den att köpa i vanliga Ica-butiker?

Borde ha döpt denna tråd till Frestelsetråden….

Är det Tofuline som står för den glassen?
Men jösses här bladdras det minsann.
Anna om vi träffas hoppas jag att du inte ber oss jämföra stammar i cm. Med mina 1.73 (hela jag inte stammarna asså) över havet så har jag några kg mer också. Sen med tanke på alla tårtor du gör så vet vi ju att du älskar spruta grädde lite här o där
Tofuglassen gillar jag, lillbrorsan blir risig i kistan av mjölk så han får pimpla låglaktosmjölk och äta den glassen.
//Pia
Pia, nu börjar Du igen
Vadå " vi vet ju att du älskar spruta grädde lite här och där"? Vem älskar inte det?
Jisses, 1,73 över havet… Ja, då förstår jag att jag når Dig knappt till naveln. Jag har endast 1,69…. En Mini me… :-)

Åh herregud ändå. Tänk om jag nådde över 160 cm. Ren och skär lycka. Jag kan simma i pölarna som blir när det regnar *ASG*
Jag är bara 158 cm ca, som en bebis fast med rynkor i fejset.

Roligt uttryck för tvillingsyrran kallar mig för henne mini me. Hon är längre och mer kurvig=) *Avis* Som tusan…sorry uttrycket.
Jösses Anna men så mycket kortare e du inte då. Stackars Linda_Lou som håller på och drunknar i vattenpölrna tillsammans med daggisarna, ja vem har sagt att livet ska vara enkelt?
Men jag är ändå kortast i familjen, men skulle inte vilja vara längre tack o lov.
Vadå börjar
E ju en ängel ju
//Pia
Här är jag och Pysen på väg fram till domaren på en kattutställning

Här är Linda-Lous större hälft…Maria heter jag och är 6 min yngre än storasyster…

Puma77 Du är bara för rolig, hahaha…
Kan riktigt se det framför mig när Linda-Lou sprattlar med lemarna i vattenpölen och försöker kravla sig upp på ryggen på en daggmask för att få lite luft… hihihi….
Hej och hå Leffe D., en riktig karl med en fin kisse :)
Jag har ingen katt då min sambo är allergisk, men älskar katter, har jobbat på katthem och är mkt kär i syrrans lilla Puck.

Anna du har inte varit i vinflaskan idag va? *fniss* ha ha jag ser bilden framför mig med daggmaskarna. Tror jag garvar ihjäl mig.
Maria inget roligt med allergi men som tur är har du en syster med goa katter som du kan gosa med;)
//Pia
Hej Maria, Ni är verkligen lika… Och så fina intensivt blå ögon Ni har båda två..
Helenaroth, Du ser jättebra ut. Behöver inte bli bättre :)
Pia, nej vinet är tyvärr slut… Men…. Nu kom jag på att det står några champagne flaskor från bröllopet i matkällaren :-) Jag har glömt dem totalt…. Nu ska dem inte bli långlivade längre…
Ja jag förstår att vinet e slut*fniss* men börja inte på champagnen ikväll e inte bra att blanda
//Pia
Vinet tog minsann slut igår så det är fritt fram för champagnen… Det är inte lätt att vara arbetslös…. En laptop i knäna och ett glas champagen i handen…. Tufft….
Men, nu ska Ni få höra: Anna blev idag kallad på en anställnings intervju! Jag fick på omvägar höra att en färg och govlaffär söker en peron, så jag lämnade min ansökan där förra veckan. Och i fredags gick jag dit igen och frågade om dem har redan hittat någon Medarbetare och det hade dem inte bestämt än, men jag fanns bland dem tre som var intressanta för dem… Det var lugnt i affären så vi fikade lite och pratade om allt möljigt. Samtalet kändes riktigt bra, vi har samma intresse och sättet.
Och idag ringde dem och vill att jag ska komma igen den 14 februari. Dem ska hålla stängt en timme och jag får då träffa alla anställda där och bli utvärderat av dem,hua…… Det gäller att hålla sig rumsren…
Men jösses, grattis det borde ju nästan vara klart nu. De kan ju inte annat än falla för din charm.
vet ju hur mycket tid och de du lagt ner på dessa ansökningar som inte gett något. Så vi får se om du byter grädden mot färgen nu. Men kladd som kladd
//Pia
Vågar inte tacka än, som sagt så ska jag bara dit på ett samtal och får då träffa dem andra. Fem killar och en tjej, och Pia, börja inte fantasiera nu…. :)
Nu ska jag ta en sväng med Bamse. Och Pia, samma uppmaning som ovan… ;-) Jag återkommer när vi har kommit:-))
Undrar vem som fantiserar jag. Tror inte heller den där grillningen är en bra idé.
//Pia
#114 Tackar och niger….verkligen snällt av dig. Ja, vi borde ju ha fått bruna ögon med tanke på en mkt mörkhårig och nästan svartögd pappa, men mammas blå ögon vann kampen…hihi.

Mison fison vad du e söt=) Puss!!
Jaa jag i vattenpölen med stora feta daggmaskar. Hua då jag har fobi för dom sedan min kära Mison kastade en rakt i pallet när vi var tonåringar…
Men att se den bilden framför mig får mig att vika mig dubbel av skratt!! Mohahahahahaha!!
Fy f*n vadtaskigt att kasta daggisar i nyllet. Så vad hade du gjort för å förtjäna de då;)
//Pia
Det där med fotografier på mig själv är inte min starka sida direkt. Blä och fy så man ser ut på foton nu för tiden. Men eftersom så många andra bjuder på sig själva får väl jag som Sajtvärd inte vara sämre.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

*snyft* Visst är det synd om mig? Hahahaha. Ja inget alls, hon hade lust att busa bara. Hon får sina ryck. Men jag är inte sämre…jag kan jag med. Fast kanske inte kasta daggmaskar men andra roliga saker.
Som att vissla på en snygging och sedan så säger jag högt: Men Maria då! Det kan vara lite roligt.
Eller som när vi skulle hämta en matta och gick hemåt med den ihoprullad under armarna. Vi hjälptes åt. Det stod någon på tredje våningen på en balkong och hojtade och viftade med armarna: Vohhooo!! Brudar!!Wooow!Woow!! Jag tittade upp och gjorde samma ljud, ni kan tro att Maria fick eld i arslet och drog i mattan: Kom, skynda!! tänk om dom kommer ner. Du är galen vet du det?? Men jag svarade i stil med: Nee då…det vågar dom inte. Jag ställde dom nog lite mot väggen vad gällde deras kvinnosyn=) Liten på jorden men stor i orden!
Hahaha!

Lena, vad söt du är=)
#125 håller med.
#124 precis som det ska vara.
Syskonkärlek *fniss*
//Pia
Hm undrar om tervmatte och Ankah sitter bänkade framför 5:an nu
//Pia

Nee godnatt alla söta och rara människor. Sköt er flickor=)
POK!!
Detsamma och pussa de fyrfota oxå.
//Pia
Här är den riktiga tervmatte:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja som sakt jag tycker ni ser helt normala ut alla! :) Och måste säga att Linda-Lou o Maria var lika syns att ni är systrar är ni tvilligar oxå? Själv så har jag 7 systrar o 2 bröder alla är helsyskon vissa är lika oftast så får man höra jaså en Andersson till ser jag jag e minst av alla å min älsta syster är 20 år älder å har en dotter som är jämngammal med mig å min bästis som är min näststörsta systersdotter är 1år yngre så moster vart jag när jag var 2 mån gammal :) kan säga så här det blir en stora kalas hehehe :D LeffeD vad är det för kattras du har? Fin färg med ljusbotten på katten.
Nämen Alexej…. Nu var det lite för mycket åt höger och vänster ju… Får Ni inte någon som helst utbildning i bildförminskning och bildförstoring? Vem är det som håller i nyanställningar??? ;-)
Jag fick så ont i huvudet att jag orkar inte sitta här mer idag :-( Så vi syns imorgon alla galningar…. Försök att inte ta livet av Er på natten bara…
Pia, jag får ju inte skratta… Jag har ont i skallen… *skrattar så att hjärnan skakar och jag vrider mig i plågor*
Pia, en sista varning … Jag kommer inte överleva denna kväll om Du fortsätter… Fast det kanske är meningen…???
Förlåt men skulle inte du stänga av datorn?
Kan ju inte rå för att verkligheten ser ut som den gör
//Pia
#131 Det är en svart-vit Cornish Rex
Jag kan inte låta bli att stänga av den, så jag smyger fram till den med jämna mellanrum
Jag vill inte gå miste om Dina galenskap… :-)
Och skulle inte Du sova Pia? Jag tyckte att jag läste det någonstans???

*dör av skratt*
Här har man missat mycket ser jag! gud vad ni är roliga, jag skrattar högt här hemma, sambon tittar konstigt på mig, haha.
Du är så söt Pia! ja, originalPia iaf ;)
tervmatte -jag kommer gärna och träffas hos dig i sommar! är absolut värt resan :) Vore så kul om det blev av!!!
Åh hoppas verkligen du får jobbet i färg och golvaffären. Har de minsta hum om vad personlig lämplighet är så anställer de dig! Du verkar så charmig, öppen och glad. Bort med alla sura butiksanställda! Jag blir lite avis här, i en sådan affär skulle jag också vilja jobba… är ju också arbetslös. Min sambo är målare, och jag älskar inredning, målning och att renovera. Har pysslat hela em och kvällen med vårt kök, vi har nu nylackade köksluckor (förra helgen) och en underbar makeover av den ytan där det normalt sett sitter kakel, imån ska vi köpa spotlights sen är det klart!
Nu tappade jag tråden… jo verkar så kul att jobba i sån butik! De söker personal på en likadan butik här i kalmar nu, sugen på att söka men jag verkar ha blivit erbjuden mitt drömjobb idag… tror knappt det är sant, i chocktillstånd här… ska på möte på tors… *hemlighetsfull*
Klart vi ska träffas i sommar, va?
Alla som vill och är i krokarna!
(ingen som märker hur skickligt jag undviker att visa foto, phu!)
Det blev ju en riktigt rolig tråd av det här. :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag skulle gå och lägga mig men fick inte för Tudor. Han har jagat en skinnmus och när han leker med den går det absolut inte att sova
Trevligt att du gillar orginalbilden (den sista) Veronica;) Visst e den fin.
Anna: vaddå för galenskaper`? Jag är så snäll och försynt, vågar inget annat
Jg får nog sitta här några minuter till för Tudde grisen har lugnat ner sig och jag hoppas han går och lägger sig snart.
//Pia
Nu är jag också tillbaka. Har precis mockat färdigt i lådorna och ville bara slå en kik här och vad ser jag här? Jo, hela gänget är tillbaka,haha…
Veronika, nu måste Du bara berätta vad det är för jobb!!! Vi kommer inte att kunna somna annars…. Så fram med det bara…. Det blir en lättnad för Dig med ska Du se
Ingen mår bra av att ha hemligheter…

haha säger du det??
Jag berättar efter mötet på torsdag… ;) nervös! drömjobb för mig, helt overkligt. å inget jag sökt. Har sökt massa jobb!! utan här blev jag "önskad" utav chefen ;) ååhh, länge tills torsdag… venös juh!
Ska vi börja gissa vad det är för jobb?
Jag gissar på ridinstruktör :)
Och grattis, man blir ju så glad av att någon uppskatter en :) Kul att chefen frågade om Dig.. Man får ett skjuts uppåt när det gäller självförtroende, eller hur? Men det är inget jag blir överraskad över, en sådan trevlig och social person Du kan ingen gå miste om :-)
Nu ska jag städa lite…. Har gäster vi tolv…
Kram
Anna
Ni är inte kloka! Ni är helt galna hela bunten och jag vill oxå komma i sommar!!!!!!!!!! Se så fint jag ler för att ni ska tycka om mig:

Ha ha Jossan så snygg du e *fniss*
//Pia
Jossan, en sådan snygg person kan vi bara inte låta bli att bjuda på vår grill/snusk party, haha…. Vi kommer att grilla korv, haha… Du är så välkommen så…
Alla är välkommna, men Ni får nog ta med Er tält, för att huset är inte såå stort… Trädgården rymmer många däremot :) Vi får nog plats för 6-8 stycken inne, om dem är villiga att sova på soffor och sängar. Vill man sova på golvet så tar vi in alla, haha…
Det vore jätteroligt om så många som möjligt kunde komma. Vi skulle kunna köra med lite knyttkalas här, eller vad tycket Ni? Har Ni snälla hundar och katter så kan dem följa med, våra djur har inga problem med andra…
Kram
Anna
Haha, ett hittekattsparty! Var bor du egentligen?? Jag får försöka få med mig tessan så vi kan samåka haha ;)
Haha… Välkommen…
Jag bor i Rosenfors, en liten by fem mil nordväst om Oskarshamn, i Kalmar län.
Om ni vet var Hultsfred ligger, med sin berömda festival, så ligger Rosenfors någon mil nedanför den. Ni kan kanske passa på att rocka loss och headbanga lite med, haha… :)
Hm ett grill, snusk, festival party
Men Anna du gillar ju inte korv
Eller äter ju inte är väl det mer rätta kanske.
//Pia
Jag äter inte heller korv. Jag vill ha hamburg… morötter!
Attans, Kalmar.. Jag kommer inte att kunna hajja vad ni säääääeeiijejj.. Här prat vi lite brätt.. Vi kalla´re riksschvänska =) Ha schläkt från Piteå, iblann prat vi skitbrätt hehe..
Piaaaaa……… You´re back….
Och jag äter visst korv, fast den är gjord på soja…. Mycket godare än köttkorv… Du och Din fantasi *fnissar så att maken vaknar och undrar vad det är för snusk vi pratar om nu* 
Så boka hela helgen för här kommer det hända grejer, hihi,,,

HAHA!:D:D
Kul att se att fler vågar via sitt rätta jag;)
Har du saknat mig så Anna? Ha ha jag var lite utråkad så jag spelade lite tv-spel, var ju flera år sedan tror jag. Vadå livlig fantasi. Jratar fortfarande mat eller vad räknar du in som mat? Sojakorv går väl inte äta? Det ska vara riktig bamsekorv ju
(grillad) Hm jag undrar vad det är för grejor som kommer hända
ha ha jag får väl trampa dit på cykel *fniss* kan väl inte vara så långt.
Jossan lugn du jag ska prata ordentligt, skiljer ju lite på Västervik o buschen ute i Rosenfors
Ha ha
//Pia

Haha nääää om Jossan kommer vågar inte jag komma, se så sjukt snygg hon är på kortet, jag menar man kommer ju bli bländad och kär och behöva byta sexuell läggning…. nääe, det vet jag inte om det går an.
Jag vill också kunna fixa bilder så att mitt rätta jag kommer fram! vågar inte visa bild annars ju :O
PS: jag äter också sojakorv! no meat for me.
Ha ha jag bara diggar jossans tänder, där ligger man i lä
Det blir tufft för dig onikan *fniss*
Släng in en bild nu vet ja:))
Är det bara jag som äter Riktig mat här? *fniss* Jaha jag får väl sitta där i ett hörn och äta min bamsekorv.
//Pia
Hahaha… Där ser Du Pia, Du har inte en chans här. Det blir endast sojakorvar och burgare på grillpartajen… Inga snuskiga Bamse korvar här inte, eller hur Onikan? Vi kommer att kroppsvisitera alla vid grinden, därav är det kanske olämpligt att det kommer killar hit
Eller vad tycker Ni?
Och som en sorts desseraktiviteter så kommer vi att äta gräs. På så sätt blir gräset klippt och vi mätta, hihi… Nej så farligt blir det inte. Jag kan eventuellt slänga ihop någon kaka
Men räkna inte med att Ni får hjälpa till med några ogräddade omeletter!
Jossan, vi kan alltid ha ett papper och penna i närheten och försöka rita det vi vill förmedla. Jag förstår inte dem som kommer norrifrån, så det lär blir kul, hihi…
"Buschen ute i Rosenfors"
Vi har faktiskt två fabriker här, Ha!
Onikan, vi väntar fortvarande på din bild!! Och svaret på tävlingen där ingen annan än jag deltar!!!
Ja grabbarna får allt se upp om de inte vill bli grillade. Själv tar jag med mig en egen engångsgrill och sätter mig i min ensamhet i ett hörn på trädgården.
gräddad omelett med champinjoner är ett måste.
Två fabriker minsann
oj inte illa
Onikan äter inget kött å inte du heller Anna så ni kan beta gräset Muuuuuuuuuuuuuuu.
//Pia

Får man ta med en Robbi? (ja inte att grilla då Pia!!) hehe vi får se om man vågar sig på att ta med honom… han fiser så!
Gissa på! du har faktiskt fel Anna ;)
Oh my god, blev ni så bländad av mitt yttre? Hahaha, eller min fina tandrad rättare sagt =) Hahaha.. Ni är helt oslagbara =)
Äta gräs.. Låter hysteriskt roligt.. Apropå ingenting tänkte jag försöka mig på att sälja kattstoft på lösvikt. Vad det är? Mald kattsand att inhalera för billig fylla. Någon som hakar på? Första kilot gratis *givmild*

Tack Jossan, men jag har egen produktion…*host*…och med "jag" så menar jag förstås mina katter…
Tack Ankah, det hade kunnat missuppfattas. Vi vill ju inte gå omkring och tro att den galna doktorn från Gbg odlar eget stoft på loftet.. Jag tror bestämt jag måste ta en paus från hk.. Det kan inte vara nyttigt att prata så mycket skit.. =/
Tro om man skulle ta och fara iväg och äta 30-årstårt.. morötter? Brorsan har inträtt i den mörkaste av tider. FARBRORFASEN!!!! MOHAHAHAHA!

Shit…en gammal, helt enkelt. HK?
Onikan, ta med Robbie :) Om han fiser så mycket så får han bo i kattgården då *bara det inte blåser mot grillen, explotionsrisk*.
Och vi får helt enkelt göra så att det hela tiden får stå någon mellan Pia och Robinson, man kan aldrig vara för försiktig. Särskild när det finns en anledning till det.
Pia verkar vara en korvslukare av största mått, och tänk om hennes Bamse korvar tar slut och hon har tagit sig en wiskey, det finns ju ingen affär här i närheten. Jag tror inte att hon kommer att orka cykla fem kilometer, och vad händer då? Ja, hon tar det som finns närmast, även om det är en katt! Hon är en riktig köttmänniska… Men herregud, min hund heter Bamse, och han har riktigt fina, köttiga lår… Nej, Bamse ska på spa semester till svärmor… Det är säkrast så….
Linda-Lou hänger Du med på lite partaj?
HK = HitteKatter
Nu åker jag snart.. Jag lovar..

Vad duktig du är Linda-Lou, snacka om att trolla med bilderna:)) /Sylvia
#167 Ha ha lite skäggstubb me;)
Nej då Robbi kan vara lugn Veronica. Jag har ju fjäskat in mig hos honom, kan ta med mig lite myntamöss oxå.
Men fiser Robbi så fiser jag tillbaka minsann. På tal om det jösses vilken arom Tudor har
Det lägger sig som ett moln över hela lägenheten. Jag får följa väggen till badrummet för att hitta dit och tömma lådan. Gasmask är ngt jag måste införskaffa en sån med tub på ryggen.
Inte får du skicka Bamse på spa Anna
Korv ja. Mitt rekord är på 11 men det var vanliga grillkorvar med bröd. Kunde tyvärr inte äta mer för de var slut. Detta var efter en fotbollsmatch och vi hade avslutning
//Pia

*skrattar så tårarna skvätter*
Med tanke på Robbis aromer inuti måste hans kött vara inrökt med fis och särledes osmakligt, tänk på det Pia!!
Jösses mördar Tudor också med sin skitlukt? Jag har gått til drastiska åtgärder och köpt Canicur idag åt Robbi, han skit stinker något dödligt oavsett om det är löst eller normala korvar… å han bajsar hur ofta som helst! Alla katterna gör det! Vad sjutton göra? Vi begravs snart i bajs!
Ja jösses, jag e inte van vid denna arom, slår t.o.m min efter grillchip o de e inte illa. Thindras luktar ingenting och fiser gör inte denfina damen heller så här befinner man sig i chocktillstånd sen Tudor kom. Varje morgon kvart i fem går han o skiter vilket betyder att jag får gå upp och tömma lådan efter honom om jag inte ska somna in totalt. De e ju rena giftgasen.

Ingen idé att tända ljus i denna lägenhet för det skulle bara bli aska kvar.
Men du kan vara lugn, jag äter inte katt, jag har ju två här som fortfarande e i livet.
//Pia

Du menar att du levt hela livet utan kattfisstanken?! Ulla fes här förut så jag hade lust att krypa ur skinnet…men det är ju trevligt att hon känner sig så avslappnad att hon kan med….eller något.. Och kattbajset här i huset stinker rätt duktigt det också…men, som sagt, det hjälper ju till vid insomningen, så…
Ett tips för att slippa den allra mest olidliga stanken är att ha ett toahus med kolfilter i taket - då stannar lukten i huset. Visserligen luktar KATTEN bajs i en kvart efter att den varit där och man får se till att ha någon i närheten som ser till att hjälpa en om man svimmar när man ska tömma - men lägenheten luktar inte bajja!!!
Eller så hjälper stanken en att vakna. Jag har varit skonad från kattfis ja men pappas hundar är specialister och det är arom i dem.
Jag har två lådor, ett hus i hallen oc en öppen inne på toa. Nu visar det sig att de går båda på den på toan men iof tack vare stanken glömmer jag ju inte tömma den;) Går snabbt att vädra ur lägenheten med då den är så liten:))
//Pia

Ha ha! Då kanske du kan strö sanden direkt på golvet istället…? Då slipper man ju mattor och problem med att katten kissar på fel ställe och så…
Ha ha ja ibland känns det som om mitt toagolv använd för att slänga kristaller över.
//Pia
Här kommer bilderna där man ser mig o syrra…första: Gamla damer och sedan som asiater…
Sista som real men…
Här är sedan länken om ni med vill testa: www.faceofthefuture.org.uk

Kul länk!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Shit vilken rolig sida!!! *skratt*
Så här ser jag ut när jag är full! (tydligen)

Onikan, då kan jag säga att Du är mycket snyggare än jag när jag är full…

Barnsligt kul ju. Här ser ni mig som seriefigur. Snygg va?

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Men självklart. Manga Kittens kanske kan vara en titel på filmen.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

JAG DÖR! tervamtte som kille var nog det värsta jag skådat på länge! *asg*
här kommer en till på mig som grabb…

Visst är jag en bra kandidat till att bli transvestit?
Orginalbild
Maria, Du ser ut som en kille som har fått för mycket service i dem nedre regionerna… Sugggg…..
#185 Grym bild…haha…
#193 Va? jag är trög jag….
Det är ovanligt med killar med smala ansikten :)
Jösses jag tror jag kreverar *ligger på golvet och vrider mig i skatt* snart kommer väl grannarna och knackar på för att se om allt ligger bra till eller så kommer de och tar mig till psyket med tanke på tiden på dygnet.
//Pia
Asså där fanns ju en del skräckexempel på den sidan.

//Pia
Pia, jisses vad jag skrattade…. Tårarna rann och jag tappade andan… Känner det än i magen, haha….
Du får inte hålla på så där förstår Du. Jag är inte van vid att gå upp tidigt och mina lungor är inte vakna riktigt än. Så jag höll på att kvävas av skratt här. Jick, jick, jick.. det var det enda som hördes. Kroppen skrattade och skakade men lungorna hann inte med att pumpa luft!!!
Men nu känner man åtminstone att man har lite magmuskler…

Linda nu vet du hur han komer se ut på äldre dar ha ha.
Anna var detså kul? Jösses jag fick snarare mardrömmar. Det varju inte min mening att ta livet av dig nästan men nu är du ju definitivt vaken;)
//Pia
Här kommer min kära tvilling…haha…¨

……..

HA HA HA HA HA
Ni är då för tokiga……………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

mm schysst syrran=(
Nee skoja bara.
tillåt mig presentera blisssas matte

Men jösses vilken pingla Zenita
//Pia

#205 kan man bli snyggare??
#206 visst har jag en fin dotter?

Ja det må jag säga - sicket bombnedslag!
får väl presentera mig själ

Åh herregud! *vrider mig i skratt* Nu vet jag vem jag pratat med i telefon=)
Hahaha!

Puttar upp en rolig tråd =)

Hehehe…liva upp den igen, jag kan lova att vi hade skoj.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar upp den här bildtråden för alla som vill visa upp sig på bild och titta på andra medlemmar. :)
//Lena
Puttar upp denna tråd också. Jag garvar återigen så tårarna sprutar när jag ser den.
//Pia

Matte klarar inte av att fixa bilder

Sitter här o skrattar för mej själv av denna tråd..den ena kommenateren tokigare än den andra..syftar på ballongerna i köket som omnämns är ovan…det är nyttigt att skratta!
Ha ha siden ja jag undrar om de julgardinerna kommeru pp i år igen *fniss* De såg ju inte ut som vanliga ballonger heller ha ha jag kan nästan se dem framför mig.
//Pia

#223 Gör dom nog:-) O då vill vi se kort på dom
:-)
Ja då ropar vi Tervmatte sätter de upp gardinerna iår ign så måste du ta kort så vi får se dem;)
//Pia

www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=fac2a93e-c351-4750-8ea6-e99eb164135f&Filename=phpb019JY.jpg” cannot be displayed, because it contains errors." />