Namn istället för katt
Jag vet att jag läste här någon gång någon som inte tyckte man skulle säga kisse eller pisse. Jag säger ofta det :)
Jag gillar inte när folk säger kattor det tycker ja känns knasigt! Vad kan man mer säga istället för katter? Vad säger ni? Och vad tycker ni inte man ska säga?

kattkräk får mej att bli arg… eller andra ord som har nedsättande innebörd….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Kittekatter, jag vet, det låter som jag är tre men jag tycker det funkar. Pälsklingar är ju annars är en klassiker som även funkar på andra djur.
jag kallar mina för hjärtat eller gumman, gubben. Inget speciellt kattnamn inte. Visst har säkert andra namn under de ögonblick de gör hyss också men kattdjävel, kattkräk bl.a är lite nedsättande.
//Pia

Hårbollar?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lilla Gumman eller Lilla Gubben säger jag ofta till mina missar. 
Ja e hårbollar bra eller dåligt? Kanske beror vem som säger det.
Bellas förra "husse" sa kattdjävul och kattskit det va inte snällt alls. Tur att hon flyttat
Pussgurka, mammas ässing.
//Pia
Misse eller gosboll

jag säger hårbollar med kärlek i rösten men om nån som inte gillar katter säger det blir det ju annat tonläge, jag kallar Miss för Missepisse men det får ingen annan säga..

Det där med "kattor" är inte så konstigt det är åtminstone i min dialekt ett feminint ord och just "katt" har två former, en maskulin och en feminin. På västgötska (och förmodligen äldre svenska): "ena katta", "flera kattor", betyder helt enkelt "en honkatt", "flera honkatter". Ändelsen -or uttalas visserligen -er så det är bara i singular det blir någon skillnad mot vanliga "katt".
Börjar någon använda det om hankatter däremot blir det väldigt konstigt.

hårbollar kallas mina härhemma eller kissemjaor. 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#10 Så har jag med fattat det, sålånge det är honkatter är det ju då rätt.
ja om nån fråga vad man har för djur säger jag har katter å lite info. Men vi säger missarna här hemma om någon ska kolla om dom har mat. Men så säger jag grisarna,pojkarna,töserna,lilla gubben,lilla gumman, lilla pullan, lilla snoppen :) Jag tycker lilla pullan e rätt gullit det beror ju på hur man säger det :) men jag säger det gullit iaf.

Ojoj kärt barn har många namn.
Listan är enorm, jag har så många namn på min kisse det ena knasigare än det andra, och det konstiga är att han reagerar på alla 
JA, vad är det för fel på pissarna eller kissarna? Säger jag ofta.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lillan matar tigerpatrullen när de står på bänken o för ljud i olika tonlägen för att vi mattar ska fatta att de vill ha mat / annan (läs godare) mat. Tigerpatrullen är lite bortskämda.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Här hemma går de flesta under namnet plattnosar, eller min lilla Tise

"Kärt barn har många namn"
Här kallas dom för: mattes älsklingar, pussgurkor, snuttgubben, gosgubben m.m.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jag säger bara blondie lr bilbo o gubben:P

Jag erkänner… jag kallar ofta nyaste tillskottet (jourisen Pumba) för kattskrället…
men det gör jag inte för att jag inte gillar honom, utan för atth an gör mig ILLA! Han är så kär i mig (tror mig, jag menar verkligen KÄR!) att han inte kan vara utan mig en sekund ens känns det som ibland.. och det betyder att han klättrar på mig med rivmärken som följd trots att jag klipper klorna…
…men annars är han bara för GO, han kramas (med en tass på var sida om min hals), pussas, buffas och stångas.. helst hela tiden. Han vill sova tätt intill mig på nätterna, gärna på min HALS eller mitt framför ansiktet… någon som vill ha? 
kallar mina katter för mammas lilla hjärta eller gubben
Vad är det för fel på Al Qaida? HEhehe!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
du är tokig, gunilla. haha.
Djävelunge när Thindra gjort hyss som häromkvällen när gardiner och gardinstång åkte med ett stort brak i golvet. Klätterapan själv suck, men det är bara jag som får säga så givetvis;)
//Pia
den var jättebra. min typ av humor.