Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 904 ggr
Alexej
0

Låst-Mimmi behöver ett hem!

Crisse har nu flera gånger skrivit om katten Mimmi men hon är fortfarnde hemlös trots att hon är sjuk och behöver komma in antigen i ett stödhem eller ett permanent hem.

Mimmi är en av Öresundskatterna, skygg och sjuk. Hon har en ögoninflammation och nyser. Hon är ca 7 månader och behöver naturligvis också kastreras. Hon har gått ner i vikt den senaste tiden och mår inte bra. Men om ingen kan ta henne kommer hon inte att överleva.

KKS står för veterinärsvården.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[sofia-85]
0

Usch va hemskt. Önska man kunde göra något. Ja bor ju så långt bort. Gud va söt hon är!

Alexej
0

En transport går väl alltid att ordna. Katten behöver komma in och behöver vård…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[sofia-85]
0

Men ja tänkte om hon är skygg kanske hon blir liv rädd. ja kanske ska få några andra stödisar hit och då har ja inte så mycket plats över. Och om hon är dålig vill ja ju inte ha henne med mina direkt. Ska se hur det blir med de andra först. Så ja inte lovar för mycket.

Sidentass
0

puttar upp…väldigt viktigt att misse får komma in i värmen snart!

solweig
0

hoppas att det finns någon som kan ta mimmi.

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lilla sjuka MIMMI

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

ja jag puttar jag oxå för lilla Mimmi, finns det ingen…………….

Lilla Mimmi!!!

JosephineF
0

Puttar för Mimmi

Sidentass
0

jag känner så oerhört mycket för Mimmi..stackars sjuka kisse..

-puttar!!

Erika91
0

Ja stackars lilla Mimmi. Jag önska att någon kan ta hand om henne, att någon jag kännde kunde det men inte :(

anniii
0

putt

Ankie
0

puttar för fullt för Mimmi

Hawknestgrove
0

Ingen?

Sidentass
0

åhhh..vad jag känner för stackars Mimmi-kissen..hade jag inte haft så många som nio katter hemma nu hade jag inte tvekat om att öppna dörren för henne här..

Puttar upp denna viktiga tråd!

Erika91
0

Puttar!

Hawknestgrove
0

JAg med…..

[sofia-85]
0

Jag måste bara fråga utan att vara petig eller så nu. Men vad kan hon ha? Någon sjukdom? Jag hade kanske kunnat göra ett rum för henne (om transport går att fixa) men jag kan inte riskera att mina katter får något mer nu… är Mimmi helt skygg eller kan man klappa henne? Någon som vet?

Hawknestgrove
0

Puttar upp för Mimmi! hon har bäl antagligen bara en förkylning och ev snuva Och dina katter är ju vaccinerade, så det borde inte vara farligt om du har henne isolerad. Snälla sofia, försök!

martdat
0

Lilla  Mimmi,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

solweig
0

det måste ju finnas någon som kan ta henne. håller tummarna.

Erika91
0

Sofia finns det möjlighet att du kan ta hand om Mimmi?

Hawknestgrove
0

Puttar upp för Mimmi!

Erika91
0

Jag puttar jag med.

JosephineF
0

Att det ska vara så svårt för en så speciellt tecknad katt att få hem.. Önskar jag bodde längre söderut, och större dessutom =/

destiny
0
Hawknestgrove
0

Putt, hur går det?

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lilla MImmi! Någon som kan ta hand om lilla tjejen?

Lena
0

Vilken supersöt tjejj! Tycker att folk borde stå på rad för en sådan fin kisse!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Finns inte ens ett litet badrum nånstans för henne?

Blondieisbackagain
0

Är hon kastrerad vaccinerar o så?

nu så kmr säker många inte gillar att jag kan erbjuda mig att eventuellt passa henne en tid tills ett hem dyker upp lr att en annan jourmatte/husse dyker upp efter som att jag bara är hemma o inte gör någon nytta så skadar det väll ändå inte om en katt till skulle dyka upp lr jag vet inte..

bro på för hon nysser o jag har inge lusst o smita ner Blondie o bilbo..

sen vet jag inte ens om det skulle funka mellan katterna.. 

Det är bara något jag har tänkt på så ni som inte "gillar" detta behöver inte va oroliga..:)

som sagt va bara något som kom upp efter som hon är bara en liten kattunge på ca8 månader :(

bilbo skulle få en ny kompis desutom :P

Hawknestgrove
0

Hon behöver antibiotika och  hållas för sig själv i några dagar. hon är inte kastrerad, men som det står i trådens början, så bekostar KKS vetkostnader….En god handhygien är väl det enda man bör tänka på så länge hon smittar….

Blondieisbackagain
0

jaah ok men då tro jag inte det funkar då :(

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lilla Mimmi!!!!!

Hawknestgrove
0

Crisse
0

Ett stort tack till alla er som tänker på Mimmi. Jag förstår att där är inte någon som vill ta in henne eftersom vi inte vet vad hon lider av, hon har ändå varit sjuk i 2,5 månad och eftersom det är en vildkatt så gör det inte chanserna större för att någon vill ha henne. Ibland önskar jag att jag aldrig hade gett mig ner i hamnen den veckan innan jul för att leta efter 4 långhåriga kattungar som ändå inte fanns kvar där för då hade jag inte sett alla dessa katter som finns där nere och som vi nog är tvungna att lämna kvar och som dessutom kommunen börjar att intressera sig för. Tack iallafall för att ni försöker. Jag är inte rädd för att ta in Mimmi men jag har inte plats för min balkong är upptagen av andra katter så jag hoppas att hon klarar sig tills den blir ledig.

Hawknestgrove
0

Puttar upp igen! lilla Mimmi, ett badrum, någon?

Hawknestgrove
0

Någon som har en liten vrå till övers? eller känner någon som kanske vill och kan?

Hawknestgrove
0

Lilla Mimmi, ingen som puttar för henne…….

Hawknestgrove
0

PuttAR igen……

Erika91
0

#30 Men du an ju ha Mimmi i ett eget rum.

Puttar jag med för lilla Mimmi!

Hawknestgrove
0

puttar upp för stackars lilla MImmi!

Crisse
0

Ja hade jag ett rum extra så hade problemet varit löst för sen länge sen men jag bor i en liten 2 rums lägenhet så det går inte. Jag skall försöka att få tag i ett nytt stödhem till dom på balkongen och då kan jag ta in Mimmi.

Hawknestgrove
0

Åh, vore underbart!

annebeate
0

Crisse

Tankarna går ständigt till  Mimmi och att hon är ute i kylan trots att hon är sjuk. Hoppas att du Crisse kan ta henne  eller någon annan om än tillfälligt. Som det nu är känns  det minst sagt hopplöst. Hon har varit sjuk länge, troligen kattsnuva. Men det är ju inga problem att ta in henne om egna katter är vaccinerade. Jag har själv tagit hand om en liten kattfröken  Kajsa  för några år sedan som just hade kattsnuva och som till slut låg ute i buskarna  så sjuk att hon  var på väg att dö i lunginflammation. Hemma  hade jag andra vaccinerade katter. Om jag inte hade tagit in henne hade hon dött. Detta tänker jag ofta på när jag i dag tittar på henne, denna underbara  kavata kattflicka. Hoppas därför att någon här kan ställa upp för Mimmi och detta nu innan det är för sent.

Hawknestgrove
0

Putt igen! Hon smittar ju inte så länge när hon väl fått antibiotika!

Crisse
0

Jag har bett en tjej att hon skall hjälpa mig att hitta ett stödhem till dom 2 jag har på balkongen och sen gäller det att försöka att fånga Mimmi, jag har försökt flera gånger innan när jag hade ledigt på balkongen men hon går inte att få in i varken fälla eller transportbur. Ett av problemen är att där finns ingen som kan köra mig ner där och om där skulle vara någon så kan dom bara stanna en stund. Om jag kan fånga henne så tror jag att hon kan stanna hos veterinären några dagar innan hon kommer hit, jag har varit och köpt en värmefläkt till katterna på balkongen så jag tror att hon skulle klara av att sitta där. Jag hörde att det skulle bli kallare igen så jag hoppas att något ordnar sig innan dess. Jag kom inte ner där nu i helgen för igår var det ett fruktansvärt väder här, det ösregnade på förmiddagen och sen kom stormen och idag fick jag hit systern till den katten jag har på balkongen och så skulle jag skicka en katt till ett stödhem i Göteborg men det blev inget för hon svarade inte på telefonen på hela dagen så hon har väl ångrat sig.

Den lille kattungen får vänta och jag hoppas att den klarar sig så länge, Charrez vet jag inte om hon som matar har lyckats att ta in annars måste jag försöka att fånga honom med.

Hör av mig när jag har något nytt att berätta.

martdat
0

#46 men vad irriterande att stödhemmet inte svarar när kisse skulle åka.

Hawknestgrove
0

JA, vi får hoppas på det bästa!

annebeate
0

Crisse, du gör ett jättejobb för våra små.

Finns här någon  som skulle  kunna hjälpa Crisse att köra henne när det blir aktuellt och även vänta på henne medan hon försöker fånga in Mimmi och vem som  det nu kan vara  aktuellt att  fånga. Om inte, verkar det ju nästan omöjligt att få in dem som verkligen behöver hjälp.

Hoppas ,hoppas någon kan hjälpa Crisse.

Erika91
0

Jobbigt att inte stödhemmet hörde av sig!
Jag håller tummarna för katterna!

Kusten
0

Nu bor jag i Göteborg.. men jag och en vän till mig som har körkort skulle kunna hjälpa dig på t ex lördag och i sådana fall stanna de timmar du behöver vara där. Ingen av oss har gott om pengar, tvärtom, utan skulle i sådana fall behöva få ersättning för resekostnaden. Här finns även en bra fälla + en del god inlockningsmat med mera som jag kan ta med.. om utifall i att vår hjälp skulle behövas. Jag hoppas att någon annan i närheten också kan ställa upp, någon i Malmö och/eller därikring. Det måste väl ändå finnas..

Håller även jag hårt i både tummar och tår för Mimmi - och alla andra katter i behov av hjälp!

Crisse
0

Kusten

Jag är jättetacksam att du vill hjälpa till men på lördag är för tidigt då jag måste hitta ett stödhem först till dom jag har på balkongen.

annebeate
0

Crisse ,kanske någon annan i Malmötrakten eller i Skåne  skulle kunna ta hand om Mimmi tills du ordnat det med de dina på balkongen. Vet du hur hon mår just nu? Är så rädd att det  plötsligt skall vara försent att hjälpa henne.

Crisse
0

Det finns inga lediga hem här nere, för det måste vara någon som inte har katter eftersom vi inte vet vad det är hon har. Jag vet inte hur hon mår, jag har inte fått någon rapport om henne på ett tag men jag hoppas att hon är bättre, jag vet ialla fall att hon kommer fram när hon är och matar.

annebeate
0

Crisse

Jag förstår precis dina tankegångar. Min lilla kattflicka hade samma symtom som Mimmi, ögoninflammation och nös iett. Hon hade kattsnuva. Vet ej vad det annars skulle vara. I så fall kan du väl inte heller ta henne, eftersom du har andra katter också.

Crisse
0

Jodå hon kan vara på min balkong och så får jag tänka på att jag inte kan ta in några ovaccinerade katter. Jag är inte så rädd för kattsnuvan det hade jag ett par kattungar som hade och får dom bara medicin så går det bra.

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lilla Mimmmi!

Ankie
0

vad du är bra Crisse!!!Kyss

Hawknestgrove
0

Puttar upp av ren nyfikenhet

Girlie
0

Hur går det?

RoseM
0

Kom in nu mimmi gumman…vi sitter som¨på nålar och väntar på dig!

Crisse
0

Och jag sitter och väntar på att där är ett stödhem som skall dyka upp åt dom 2 ungarna på balkongen och jag hoppas att det blir snart så att jag kan ge mig ner och fånga Mimmi. Jag funderar på att försöka att fånga henne med en håv för hon som matar kommer ganska nära henne så vi får köra med lagarbete om hon kan få håven över henne så får jag försöka att hinna fram och ta henne och det är kanske inte så lätt då jag känner att åldern börjar ta ut sin rätt men jag skall göra ett försök att hinna fram, för sen har jag inga problem att ta henne för rädd för katter har jag aldrig varit, hur mycket dom än biter så släpper jag inte taget och det syns på mina händer för där har blivit lite ärr efter kattbetten och handskar vill jag inte använda för man får inte den känslan i fingrarna så man vet om man har rätt tag i nacken.

Jag skall försöka att fånga Charrez på torsdag om vädret tillåter för idag har det snöat här och jag tror inte dom lovade så bra väder på torsdag. När hon hade varit och matat Charrez igår så hade han sprungit efter henne när hon cyklade iväg, så hon fick sätta sin cykel och följa med honom bort till hans ställe under stenarna. Jag börjar känna en viss press för just nu är det bara jag som kan hjälpa henne att fånga honom så hon ringer mig varje dag och nästan gråter i telefonen för att hon tycker så synd om honom och visst är det synd, han är ensam kvar i sin koloni och han är sjuk så det är klart att hon vill få in honom och det vill jag med men jag kan inte trolla. Där är även den lille kattungen och så har jag naturligtvis Mimmi och det lovar jag er att henne skall jag göra allt för att få in men jag måste först ta Charrez så att jag slipper höra henne gråta i telefonen. Vi har fortfarande inte fått in busungen och hans 2 äldre syskon och dom tjatar hon oxå om men vad skall jag göra ensam det går bara inte.

Jag skulle behöva vara där nere om nätterna så att man kan sätta fällor utan att folk skall gå fram och kolla hur dom fungerar, men där är ingen som varken vill eller orkar följa med så sent för dom flesta har ett jobb att sköta. 

Jag hoppas att det skall ordna sig men jag gör ett försök på torsdag så får vi se då.

Kusten
0

Putt upp!

Finns det ingen söderöver som kan hjälpa Crisse så att hon kan vara där nattetid med fällorna? Helger finns ju också.

Jag har också jobb och bor som sagt i Göteborg men kan tänka mig att åka ner någon helg och ställa upp, t ex två nätter, fredag natt till lördag och lördag natt till söndag.

Puttar också extra för stödhem till de två katterna på Crisses balkong, så att hon kan ta in andra akutfall.

maggan47
0

puttar jag med Maggan47

Erika91
0

Toppen att du ska ta in Mimmi Crisse!

Crisse
0

Ropa inte hej ännu för hon skall fångas och det är inte det lättaste vi har provat många gånger innan men det har inte lyckats, der var ett tag sen så hon har kanske glömt alla konstiga saker som har stått där när vi har försökt att fånga henne.

Hawknestgrove
0

Håller tummar och tassar!

Erika91
0

Ja men det är ju någon som ska ta in henne nu :)
Det är ju ett långt kliv. Jag håller absolut mina tummar!!!

Hawknestgrove
0

är det det? jättebra, vem det än blir!

Erika91
0

Crisse skulle ju ta in henne :)
fast först Charoz

Hawknestgrove
0

Ja, men då var det ju så, att de två kissarna på balkongen skulle flyttas först? Det var väl det som var problemet?

Erika91
0

Ja just det. Det glömde jag..
Men de hade väl någon dem skulel flytta till?
Oj jag missuppfattade visst Generad läste för fort.

tussilago
0

Crisse, jag är så otroligt virrig. vad var det nu för katter du hade på balkongen, de två alltså. vad var det för ålder, hur tama är de, är de friska osv? ligger de med på vi-söker-hem-tråden förresten?

kattassen
0

#72 Nej, de två på balkongen har inget stödhem att flytta till ännu vad man kan utläsa ur Crisses information. De måste hittas nytt hem till innan Crisse kan ta in Mimmi.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

RoseM
0

Gud vad jag önskar att jag kunde hjälpa, jag har tid att vara där nere praktiskt taget närsomhelst. Men så bor jag ju i stockholm:((
Ta in på hotell där nere känns dyrt lixom….Har iaf skickat in lite slantar.

Crisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ha Ha  ni klarar den här konversationen utan min hjälp. Nu skall jag förklara för er. Flickorna på balkongen letar jag efter ett stödhem till eftersom jag har ytterligare en katt men han går inne bland mina katter. Han heter Sputnik men jag kallar honom för puttenicke. Han blev upphittad för snart 2 veckor sedan på en av dom större vägarna här i Malmö en kille på ca. 6 månader gick där ensam och skrek i högan sky. Paret som tog in honom kunde inte ha honom kvar för dom hade en katt som inte tålde andra katter så puttenicke fick bo i ett skjul i deras trädgård över natten, jag fick reda på detta och ställde upp för honom en heltam otroligt kelen katt som förmodligen kommer att få ett nytt hem nästa vecka för där är en dam som kommer och hälsar på honom nu på fredag. Så om puttenicke flyttar tar jag in flickorna från balkongen 2 riktiga skyggisar varav den ena är uppe och far på väggarna och som behöver komma till ett ställe utan så många katter, och sen kan jag ta in Mimmi.

Jag får förmodligen hjälp av 2 tjejer i helgen att försöka fånga Mimmi med håv så håll tummarna för att det skall lyckas, den ena tjejen kan ha Mimmi hemma över helgen instängd i ett rum så att hon får sitta i karantän där till måndag då vi kan lämna henne hos veterinären. Jag vågar inte ta hem henne förrän puttenicke har flyttat för han är inte vaccinerad och skulle inte damen fastna för honom så får jag försöka att lösa det innan Mimmi kommer hit.

Det är planerna för den närmaste veckan som jag hoppas klaffar, oturen kan ju inte hålla i sig hur länge som helst. Men först skall jag ta hand om den här grejen med Charrez, jag hoppas att jag kan ordna det imorgon, men ikväll och inatt skall det bli storm igen så jag hoppas att det har gått över till imorgon eftermiddag då jag skall åka ner och försöka att få in honom.

Sätter in en bild på puttenicke en riktig liten kelgris.

Hawknestgrove
0

Lycka till, du är en ängel!

annebeate
0

Så fin puttenicke är.

Håller med, du är en ängel Crisse!

kattassen
0

Crisse - Katternas räddande ängel!  Du gör ett "hästejobb" för kissarna. Nu håller vi tummarna att Mimmi vill låta sig fångas och att lille Charez får komma in han också!

Crisse
0

En hälsning från Malmö med en rolig bild som kan pigga upp helgen.

emjon
0

Men är det inte Mimmi och är hon infångad????????

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Skrattande

Hawknestgrove
0

Hurra!!!!!! Åh, så fint!!!!!!! Toppen!

annebeate
0

Visst är det Mimmi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GladGladGlad

emjon
0

Toppen åh vad glad jag är för lilla Mimmi's skull som nu äntligen fått komma in i värmen och bli ompyssladSkrattandeKyss

Ankah
0

Ja!!!! Åh! Vad tycker hon om balkongvärmen då? Trivs hon eller ångrar hon att hon lät sig fångas?

essut50
0

Åh Grattis till Mimmi..Det gjorde ni bra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse
0

Jovisst är det lilla Mimmi som sitter på min balkong. Jag kan inte ta åt mig äran att ha fångat henne för det var inte planerat. Eva och Alice 2 tjejer som är stödhem för KKS skulle hjälpa mig i helgen men dom var ute och körde en runda idag och körde nerom hamnen för Eva skulle visa sin kompis katterna där nere, och så kom dom dit samtidigt med hon som matar och tyckte att det var kanske ett bra tillfälle att försöka att fånga henne eftersom dom hade en håv i bilen. Telefonen ringde här hemma och jag hör Eva skriker vi har fångat Mimmi. Så nu sitter den lilla på min balkong mycker smalare än hon har varit innan och hon är så smutsig och luktar illa så jag undrar vad som har hänt med henne.

Så ett stort tack till Eva och Alice att dom lyckades fånga henne och gjorde min dag till den lyckligaste på länge, jag behöver inte oroa mig för Mimmi längre.

tussilago
0

hurra vad härligt! hon kommer säkert snart att bli frisk och lägga på sig när hon får lugn och trygghet och säker mat :) hurra!

pau
0

Åh, vad skönt att höra att hon är inne nu! :) Massa bra!

Crisse
0

Ja ni kan tro att jag drar en suck av lättnad. Det blir veterinärbesök måndag eller tisdag för Mimmi och så får vi ta en sak i taget där, först hälsokontroll och när hon är frisk så gäller kastrering. Jag skriver och talar om hur det går för Mimmi.

Pau

Det var skönt att det ordnade sig för din hittekatt. Det var min dator som Kathleen lånade och jag har skickat ett svar till dig.

Hawknestgrove
0

Underbart!

pau
0

#91 Haha, jag tyckte väl att det var konstigt att det stod ett namn inne i mailet och ett annat i mailadressen, men det hade ju sin förklaring då. Ja, det känns jättebra att hon har fått komma in i värmen och får mat, vatten och kel varje dag :)

Erika91
0

SkrattandeKyss Mimmi! Kyss HURRA!
Vad glad jag blev nu!SkrattandeGlad
Är hon skygg?

Crisse
0

Hon är skygg men jag tror inte hon är så rädd för sitt nya hem på min balkong för det ser ut som hon slappnar av riktigt när hon vilar sig.

Crisse
0

Nu ser jag hur liten Mimmi har blivit bara på kort tid, det ser ut som hon är en kattunge på 4 månader men jag har för mig att hon är ca. 7-8 månader. Jag har upptäckt att hon andas väldigt tungt så låt det gå fort till tisdag så hon kan få hjälp och bli frisk.

RoseM
0

Hon är så söt, gud va skönt att ni fått in henne! Det var säkert i grevens tid.  Hoppas hon äter snart. Vetrinären kanske kan göra hembesök?

Engla
0

Hurra! Hoppas hon snart blir frisk också! Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

annebeate
0

Lilla Mimmi, det känns så tryggt att hon är i din omvårdnad Crisse och att hon snart skall till veterinär. Måtte tiden gå fort så hon kan få hjälp med andningen. Hoppas hon äter. Min lilla kattflicka hade kattsnuva när jag fann henne  men tack vare antibiotikan så återhämtade hon sig väldigt snabbt. Hoppas det bli så också med lilla söta Mimmi.

Hawknestgrove
0

Det går inte att få in henne tidigare?

Crisse
0

Jag skall försöka få tid till henne på måndag. Hon äter fortfarande inte hon bara sover hela tiden. Dom måste söva Mimmi så något hembesök är det inte tal om.

annebeate
0

Det låter ju inte alls bra att hon inte äter.  Äter hon inte alls? Är du säker på att hon inte fått lunginflammation? Min lilla kattflicka hade det när jag fann henne. Om hon bara sover och inte äter och har svårt med andningen  kan det ju vara farligt att vänta till efter helgen.  Ledsen Varför måste hon sövas?

Crisse
0

Just nu sitter hon i korgen på bordet och ser oförskämt pigg ut, jag skulle tänka mig att hon kommer att äta inatt. Jag tror hon tar igen den sömn hon har missat som utekatt eftersom dom inte sover riktigt för dom är alltid på sin vakt mot andra katter och här behöver hon inte oroa sig för det. Det är inte första katten som jag har tagit in som sover i flera dagar. Hon måste sövas för att dom skall kunna göra rent hennes öron då hon har öronskabb för det är ingen hanterbar katt.

annebeate
0

Det är ju ett gott tecken att hon nu ser så pigg ut. GladJag har det största förtroende för dig Crisse. Hoppas att maten snart kommer igång. Nog måste hon ha varit trött. Så skönt för henne att kunna sova  ut riktigt  och dessutom ha någon vid sin sida som månar så om henne.  Ser fram emot nya uppdateringar om Mimmi men nu måste du först själv få lite sömn och vila ut.

Kusten
0

Viktigt är att hon dricker, för gör hon inte det kan det fort gå illa.. vätskebrist är jättefarligt. Har hon inget druckit behöver hon få dropp nu i helgen, så fort det bara går. Ta in henne akut till veterinären är mitt råd så får de kolla upp allt annat med henne också. Hon verkar inte må så bra den lilla tjejen. Kram till er båda!

destiny
0

Jag fick hem en liten skygg flicka på ca 5 månader för ett par veckor sen. Hon åt och drack inte på ett par dygn men nu äter och dricker hon bra. Det hon gillar att dricka är Whiskas kattmjölk. Jag ger henne både det och vatten så hon kan välja, mjölkskålen tömmer hon varje dag. Glad

Håller tummarna för lilla Mimmi.

elena
0

Så trött och sjuk! Tur att du fick in henne. Lycka till hos veterinären på måndag och hoppas att hon snarast börjar äta och dricka lite grann.

siberlina
0

va  fin hon  är  lilla mimmi, men hon  undrar   nog  , hur  hon  hamnade   där…

Crisse
0

Det sista jag såg av Mimmi igår kväll innan jag skulle lägga mig var att hon satt på lådan och kissade. Jippi hon gör framsteg för det kan vara svårt att få en katt att börja gå på låda när dom är vana att ha naturen som sin låda. Jag vet kattmamman som jag hade här hon kissade överallt på balkongen för hon fattade inte var hon skulle gå.

Nu på morgonen när jag skulle kolla Mimmi så låg hon överst på klösbrädan för där är en mjukisdyna och när jag gick ut för att byta ut maten så brydde hon sig inte om att jag var där, hon bara tittade på mig utan en tanke att flytta sig så jag måste nog säga igen att hon gör stora framsteg.

Crisse
0

Ja jag tror hon undrar hur det här gick till, men samtidigt så ser hon nöjd ut och försöker inte att hoppa upp på fönsterna för att försöka att ta sig ut.

RoseM
0

Åh vad mysig hon är^^ Blir nog inte så jättestora problem att få henne tam. Dricker hon och äter än?  Hoppas det går fort till måndag så hon kan få den vård hon behöver.  Fast hon är nog rätt nöjd med att ligga o mysa på balkongen just nu^^

annebeate
0

Det är uppenbart att hon börjar känna sig hemma. Det ser ju riktigt mysigt ut på bilden. Eftersom hon kissar måste hon ju fått i sig vätska. Mimmi är ständigt i ens tankar.

Crisse, vet du hur det är med Charrez?

Crisse
0

Vi har varit nere  i hamnen idag och letat efter kattungen men vi kan inte se den. Charrez skall jag försöka att fånga imorgon och det blir mitt sista uppdrag i hamnen att få in honom.

Mimmi ligger och myser i klösbrädan för just nu står solen på och man ser på henne hur skönt hon tycker det är. Jag går ända fram till fönstret precis bakom henne och kan stå där och studera henne , hon tiittar på mig och ligger där och blinkar men reser sig inte ens upp hon bara myser. Det känns enda in i hjärteroten varje gång jag tittar på henne för hon är otroligt söt och jag kan knappt fatta att hon sitter på min balkong efter alla gånger som jag har försökt att fånga henne. Jag tror inte att hon nyser så mycket , jag har faktiskt inte sett det en enda gång och hennes ögon är bättre det är bara lite rester kvar runt om ögonen som man skulle kunna tvätta bort. Jag tror att det här med Mimmi kan bli hur bra som helst.

solweig
0

hoppas du får in charres i morgon. kul att mimmi kom in. det måste vara lycka.

kattassen
0

#113 Vilken härlig läsning! Jag känner på mig att Mimmi kommer att bli jättemysig när hon fått sin tid och börjar lita på folk igen.

Har du prövat att sticka fram en liten räka lite försiktigt? Det har de flesta mycket svårt att motstå. Ialla fall brukar man ju säga att vägen till mannens hjärta går genom magen och det gäller nog små kattfröknar också:-)

Håller tummarna för att ni får in Charrez i morgon. Det hade varit en fin avslutning på helgen!

Lycka till!

Erika91
0

Härlig läsning! Detta kommer att ordna sig! LIlla söta Mimmi:)

Hawknestgrove
0

HAr damen börjat äta ännu? Finns så mycket fot att fresta med… Räkor, grillad kyckling makrill i tomat…..

Crisse
0

Nej lilla damen har inte börjat äta men hon är otroligt pigg. Idag fick hon tag i en myntabläckfisk som hon låg och lekte med på golvet. Hon är jätteduktig att gå på lådan man skulle kunna tro att hon alltid har gjort det. Det är inte ovanligt att dom får tandköttsinflammation när dom är förkylda så det är kanske det som är fel eftersom hon hade gått ner i vikt sista tiden. Jag skall upp och ringa veterinären när dom öppnar kl.8.00 imorgon och hoppas att dom har en tid till henne under dagen. Vi var inte nere i hamnen för det har regnat så det blev inget med Charrez, jag får se hur vädret är imorgon om jag hinner ner mellan veterinärbesöken för jag får säkert lämna Mimmi där för dagen och hämta henne innan dom stänger men det bär mig emot att behöva lämna denna lilla söta varelse hon verkar så bräcklig för jag tycker att hon har blivit så liten.

Jag hör av mig imorgon och ger er besked hur det gick.

Hawknestgrove
0

JA, då väntar vi med spänning på vad som händer i morron! hon lapar inte i sig uppvispad äggula heller?

annebeate
0

Håller tummarna för Mimmi i morgon. Känns så positivt att hon trots att hon inte ännu börjat äta är så pigg.Glad

Elcyion
0

LYCKA TILL imorgon hos veterinären!

Medarbetare på jack russel terrier

Crisse
0

Mimmi är hos veterinären men det är inte säkert att jag får hem henne idag. Det var en rädd liten tjej som jag lämnade där, när jag tog av skynket jag hade över transportburen så satt hon och skakade men så fort hon fick syn på mig så satt hon och tittade mig i ögonen och då blev hon lugn. Jag tyckte det såg ut som att hon har börjat få förtroende för mig för jag kunde sticka in handen lite på sidan av buren och hon blev inte rädd. Hör av mig när jag vet något.

emjon
0

Vad fint att du kommit så långt med henne och det blir skönt för Mimmi att nu få den hjälp hon behöver i starten. När hon sedan får din kärleksfulla vård kommer det säkert att bli bättre och bättre.

Vi håller alla tummar och tassar för att allt går bra.

Jenna-Gun
0

Jag håller oxå tummarna.

Hon är så vacker. Känner mycket för denna fina kisse.

Lycka till hos vet.

Jenna

Ankah
0

Åh, lilla gumman! Vad skönt att höra att hon fått förtroende för dig….en smula i alla fall. Det verkar ha gått rätt fort!? Hoppas att allt går bra hos veten!

RoseM
0

Gud va sköbnt att hon kom till vetrinären iaf…ska hon vara kvar över natten? Vad ska de göra? 

Bra att hon redan fått förtroende för dig, blir nog inga större problem att få henne tam, hon kommer bli en jättefin katt:D

Erika91
0

Så skönt att hon kom till veterinären. Roligt att hon börjat få förtroende för dig Crisse! Jag håller tummarna för Mimmi!

Crisse
0

Nu får ni hålla i er för ni kommer inte tro på detta. Mimmi har varit hos veterinären idag och jag fattar ingenting, hon är helt frisk inget på luftvägarna inget på lungorna han har kollat tårkanalerna och dom är bra ingen snuva, kan ni förstå det för det kan inte jag. Eftersom hon var helt frisk så har hon blivit kastrerad, öronmärkt, vaccinerad, avmaskad och fått klorna klippta. Veterinären tror att hon börjar äta om ett par dagar.

Jag har även hunnit åka en runda ner till hamnen idag det var jättefint väder så damen som matar och jag satte oss på en trappa och satt där och pratade och jag passade på att fråga henne om Mimmi för jag ville veta hur gammal hon är. Håll i er igen, Mimmi och hennes bror blev utkastade där nere i hamnen när dom var ca. 4 veckor och det var någon gång i Augusti, Mimmis bror var sjuk så hon hade tagit hem honom till sig och gett honom antibiotika och han hade därefter fått ett hem men Mimmi kunde hon aldrig leta upp ett hem åt så hon har fått gå kvar därnere. Jag har hela tiden gått och funderat på vem som är Mimmis mamma för där finns varken honkatter eller hankatter som ser ut som henne men nu fick jag förklaringen. Jag hoppas i mitt innersta att dessa människor som kan göra en sån sak en dag blir straffade på något sätt man bruka säga att man inte skall önska någon något ont men jag gör faktiskt det, folk som bara kastar ut små kattungar som sen skall klara sig själv det måste vara lågt stående varelser som kan göra en sån sak.

Charrez var där nere och höll oss sällskap men han ville inte gå in i någon bur, så vi får göra nya försök.

Ni får ursäkta tonen men jag blev så ledsen när jag fick reda på att denna lilla söta katt en gång har varit född inomhus och har behövt tillbringa sitt liv där nere i hamnen.

martdat
0

Jag blir med lessen när jag hör,,,, fyyyy,,, vågar inte säga mer,,,  vilken lycka att Mimmi var frisk!

elena
0

Så bra att Mimmi visade sig vara frisk. Nog blir man minst sagt upprörd när man får höra att de har blivit utslängda. Hoppas också sådana människor får  sitt straff på ett eller annat sätt!

tussilago
0

what goes around comes around… jag tror på att sådant jämnar ut sig i längden…

härligt hur som helst att höra att hon mår bra. och då borde hon inte vara svår att hitta hem till så vacker som hon är :)

annebeate
0

Vilken underbar avslutning på dagen att Mimmi var helt frisk!Glad

Runt om i samhället finns dessvärre hänsynslösa människor. Det är därför man rätt ofta får skämmas för människosläktet. Hur man kan lämna 4 veckors kattungar vind för våg  att gå ett okänt öde till mötes visar att man inte har den spärr som normala människor har.

kattassen
0

Det var ju en härlig läsning om lilla Mimmi, ja då menar jag förstås att hon förklarats frisk och att veterinärbesöket gick bra.

Att sedan höra om hennes historia var ju tragiskt och upprörande. Det känns ju extra bra nu att veta att hon fick det bra till slut. Tack vara Crisses envisa försök att hjälpa alla katterna!

Nu håller vi tummarna för Charrez och de andra!

emjon
0

När jag läser detta så rinner mina tårar för lilla Mimmi. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man tar den ena kattungen med sig och lämnar den andra kvar. Missförstå mig inte för damen har ändå matat katterna och det är bra men jag hade i allafall inte kunnat lämna en kvar.

Nu är jag otroligt glad över de goda nyheter som du har om Mimmi och nu börjar änligen de liv som hon skulle ha haft från början.

Jenna-Gun
0

Sååå underbart att hon var frisk.

Hoppas hon får ett fint hem. Det har hon verkligen förtjänat.

Jenna

Elcyion
0

Vad skönt att veterinärbesöket gick bra! Skrattande

Resten väljer jag att inte kommentera. Har jag inget sagt, har jag inte sagt för mycket….

Hawknestgrove
0

Ja, inte vill jag döma damen, som tog hand om Mimmis bror i allafall. Hon kanske inte kunde ta bägge två? Dessutom,så kanske Mimmi sprang och gömde sig och den lilla brorsan var sjukast. MAn blir nästan alltid ställd inför ett val här i livet! En sån himla tur, att allt gick bra för de båda! Vad jag anser om såna som sätter ut så små, skriver jag inte här. då får jag väl skrivförbud.

Crisse
0

emjon

Jag håller nog med dig men samtidigt förstår jag nog henne. Hon har under dom 7 åren som hon har matat katterna i hamnen varje dag plockat in så många katter hon har kunnat, själv har hon 7 katter från hamnen + att hon har fått ut en massa katter till vänner och bekanta så där har blivit fullt. Men jag hade aldrig kunnat lämna en kattunge kvar jag hade inte fått någon ro utan alltid tänkt på den som var kvar även om hon var där varje dag och såg den lilla.

Elcyion
0

#138 Men så är det väl med alla katterna i en koloni? En frisk kattunge mot en sjuk vuxen. Vem "förtjänar"/behöver komma in först?

Alexej
0

Då tänker jag på den stackars kattmamman. Hur har hon det om hon lever hos människor som är så empatilös?

Hawknestgrove
0

Ja, troligtvis, så är hon med en ny kull igen…. J***a männiksor

emjon
0

Crisse

Denna kvinna har nog gjort ett fantastiskt jobb för katterna i hamnen det tvivlar jag inte alls på. Det jag reagerade så starkt på var att kattungarna var så små och därför skulle jag inte kunnat lämna en kvar. Du förstår vad jag menar för jag skulle inte heller ha fått någon ro när jag visste att det fanns en kvar.

Däremot kan jag inte uttrycka i text här vad jag anser om dem som dumpade kattungarna från början. Som Alexej säger så kan man också undra hur kattmamman har det idag?

Erika91
0

Skönt att Mimmi inte var sjuk!
Nej men stackars lilla rara Mimmi. Synd att inte damen tog in Mimmi samtidigt som andra kattungen..

annebeate
0

Hur mår lilla Mimmi?

Blondieisbackagain
0

Tycker denna damen är suverän som ha tagit hand om katter från hamnene o matar dom andra där nere osv vilken klippa :D

man kan inte hjälpa alla katter.

Hur gåre med Mimmi ?

Crisse
0

Jodå det går bra med Mimmi. Hon verkar så avslappnad där ute på balkongen det är faktiskt riktigt mysigt att titta på henne, hon ser helt lugn ut och så blinkar hon åt mig hela tiden. Hon blir inte rädd för mig när jag kommer ut där och skall ge henne ny mat eller göra rent hennes låda utan hon ligger lugnt kvar på klösbrädan. Så fort jag har lyckats lösa det för dom 2 vilda tjejerna som jag har här inne så skall jag se om Mimmi vågar gå in bland mina katter.

Jag måste bara hitta andra ställen till dom 2, för det första så är dom så skygga att jag aldrig ser dom, jag vet inte ens om dom äter och sen gick en av dom till attack mot min hund och rev honom på nosen och så kan det inte fortsätta för jag har en jättesnäll hund som accepterar alla katter som kommer hit och tänk om det skulle ändra sig så att jag inte kan ta in fler då får jag problem.

annebeate
0

Så skönt att Mimmi är så avslappnad och mår bra, denna söta lilla kattflickaGlad

Blondieisbackagain
0

va kul att hon mår bra :D

du gör ett riktigt bra jobb Crisse :)

Crisse
0

Nu har jag kommit så långt med Mimmi att jag kan klappa henne lite försiktigt och även plocka bort smuts ur ögonen på henne. Hon verkar så harmonisk där ute på balkongen. Nästa helg skall jag försöka att ta in henne i lägenheten. Hon har dock inte börtjat att äta riktigt ännu jag hoppas att det kommer, jo rå falukorv det äter hon men det kan hon inte leva på och sen tror jag inte det är så bra att ge katter det. Jag är nöjd med dom framstegen hon har gjort och hoppas på att det går fortare när hon kommer in i lägenheten.

annebeate
0

Så positivt att Mimmi  verkar så harmonisk och att du bl.a kan klappa henne. GladHar du pratat  med veterinären varför hon inte börjat äta ordentligt? Finns det inget aptitretande man kan ge henne? Sådant finns ju när det gäller människor. Hon har ju blivit undersökt annars kunde man misstänka att hon kanske hade halsont eller så. Mina katter älskar kaffegrädde och vaniljyoghurt. Damen som matade Mimmi kanske gav henne någon speciell mat som du kanske måste truga henne med. Ibland blir man inte klok på  sina katter.

Inget nytt om Charrez?

Hawknestgrove
0

Bättre med falukorv än inget alls. Får du bara igång henne, så går det nog med annat också tids nog… KRam på er

Crisse
0

Om det skall fortsätta så här så kommer Mimmi att bli bortskämd, det gör inget så länge hon är här men om hon får ett permanent hem så blir dom kanske inte glada. Jag ger Mimmi grädde med vatten och det dricker hon, det blev lite korv idag igen. Jag har vitamindroppar som man skall ge direkt i munnen som hjälper till att öka aptiten men det kan jag inte få i henne.

Hon som matar katterna i hamnen har alltid gett dom makaroner och det är ingen bra mat för en katt, där finns ingen näring över huvud taget i det. Charrez är fortfarande kvar ute vad jag vet. Vi bestämde att hon skulle försöka att fånga honom själv för han kommer inte så nära om där är någon med henne.

Ankah
0

Men skäm bort den lilla! Uppfostras kan hon göra sedan, när hon lagt på sig lite, hämtat sig efter sitt fruktansvärda äventyr och lärt sig att det FINNS snälla mäniskor också!

Hon är så söt, den lilla gumman!

Hawknestgrove
0

Du kan droppa vitaminerna på falukorven! Hur funkar makrill i tomat?

Crisse
0

Jo jag får nog göra det. Imorgon tänkte jag koka fisk till alla katterna så får jag se om hon tycker om det. Hon har även fått en kompis på balkongen för att se om det kanske är felet att hon saknar sina kompisar i hamnen.

Hawknestgrove
0

Kul! Testat med rå kyckling?

Crisse
0

Jag tror vitaminerna smakar riktigt illa och dom luktar inte gott, jag gav Gismo sådana när han bodde här och det var problem att få det i honom och han var ändå så att jag kunde hålla honom i famnen. Makrill äter hon lite av så jag skall kanske prova att blanda vitaminer i det. Jag vet inte om rå kyckling är så bra det vågar jag inte prova men jag kan alltid köpa en kyckling och steka för min skogkatt är tokig i det. Tack för alla tips, det kan behövas för att få igång Mimmi.

emjon
0

Det här med foder till katterna kan man ju bli smått nojig på innan man kommer underfund med vad som funkar för varje katt. Nu har vi äntligen en meny som fungerar så katterna mår bra och matter slipper ha gasmask för att tömma lådorna.

Mimmi, Lilli, Trollet, Molly och Angelica får RC Intestinal. Sussie får Hill's R/D Mysan Hill's Adult med lite R/D. Jourkissarna får RC Persian 32 kitten med lite RC Intestinal. När katterna får blötmat är det RC Intestinal och Hill's  kokt fisk och tonfisk.

Crisse
0

emjon

Det var mycket mat att hålla reda på. Skulle jag prova alla dom sorterna så hade jag blivit utfattig mer än vad jag är nu. Jag har inte råd att testa mig fram i djungeln av kattmat. Mimmi får just nu RC babyfoder som hon äter lite av och jag tror hon kan behöva all den näringen som finns i den. När jag ser att hon har börjat äta riktigt så skall jag byta till något annat.

emjon
0

Jo det är en del pyssel men nu har det blivit rutin. Vi har ju haft många hittekatter och då har de ofta haft känsliga magar. Drömmen är ju att hitta ett foder som de flesta kan äta men det har jag inte lyckats med.

Jag är så glad för lilla Mimmis skull och jag vet att du gör allt för henne och det kommer nog bli riktig bra. Det är ju en stor omställning och mycket nytt på en gång.

Crisse
0

Det är inte svårt att göra allt för Mimmi, det kommer att bli svårt den dagen hon skall flytta till permanent hem för jag känner att hon och jag har ett särskilt band  till varandra. Så fort jag går och sätter mig i rummet och skall se på TV så lägger hon sig till rätta så att hon kan se mig hela tiden från balkongen, hon släpper mig inte med blicken och reser jag mig och skall gå ut i köket så följer hon mig med blicken hela tiden och när jag kommer tillbaka så sitter hon i regel upp precis som hon väntar på mig. Varje gång jag är ute hos henne så brukar jag passa på att peta lite på henne idag kliade jag henne lite på nosen och det går bra det verkar som hon litar på mig.

kattassen
0

#159 Om du vill kan jag skicka dig (dina katter;-) ett smakprov ur James Wellbeloveds sortiment. Här hemma vart det lite si och så med ätandet ett tag och så provade jag det. Det blev 10-poängs-skyltar direkt!

PM.a adressen om du vill testa. Jag har Adult men det finns ju Kitten också. Det är inte heller dyrare än RC. 

SKönt att Mimmi verkar kunna lite på dig. Tror nog att du får snart klia henne under hakanGlad

emjon
0

Jag håller med kattassen om att James Wellbeloveds foder är bra. Vi hade det förut och alla katterna åt det mer än gärna men med olika resultat i magen. Problemet är också att det är så svårt att få tag i det.

Crisse
0

kattassen

Det är jättesnällt av dig att vilja hjälpa mig, jag har provat det torrfodret både på hunden och katterna, hunden tyckte om det men mina katter var väl inte så förtjusta i det. Sen är det väldigt svårt att hitta, den affären jag har närmast mig har inte det märket. Mina egna katter äter RC eller Proplan + blötmat.

kattassen
0

#163/164 Ja, det är inte helt lätt, då alla små zoo-affärer inte tycks ha det märket. Jag hörde att vår lokala zoo-affär nu hade tagit in det då många har efterfrågat. Trycker man på lite kanske det går att få in i butiken.

Hittade denna länk. Kanske går att beställa på nätet?

http://www.foderbilen.se/default.aspx 

Jag fick byta från RC då det började kräkas en del och då bytte jag till JW. Funkade bra här i alla fall.

Elcyion
0

#165 Därifrån köper vi vår kattmat, och vi är supernöjda med leveranser osv.

Erika91
0

Vad härligt det är att läsa om Mimmis starka band till dig Crisse!

Crisse
0

Mimmi önskar er alla en

Erika91
0

Det önskar jag dig också Mimmi och alla andra här inne!

annebeate
0

Crisse och Mimmi och alla andra som besöker forumet  önskas en riktigt glad påsk! Jag gläder mig så att du Crisse och Mimmi fått så fin kontakt. Glad

solweig
0

glad påsk önskar murre o lasse. från märsta.

Crisse
0

Min andra stödhemskatt flyttar på fredag och då tänkte jag öppna balkongdörren för att se om Mimmi vill gå in. Dörren får stå öppen ett tag så får hon själv bestämma om hon skall våga titta efter vad som finns här inne, fast jag tror att några av mina katter kommer att gå ut där så hon får nog se dom först.

Jenna-Gun
0

Till Mimmi och er alla

emjon
0

Önskar er alla en Glad Påsk från oss och jag är extra glad för lilla Mimmi som nu slipper vara på sin vakt hela tiden.

Att öpnna balkongdörren och låta Mimmi bestämma tror jag är ett mycket klokt val. Dina andra kissar kommer säkert vara nyfkna på denna vackra lilla pingla.

Vi håller tummar och tassar för att det går jättebra spännande att höra hur det går.

Imasy
0

Åh, jag har helt missat att Mimmi kommit in! Vad härligt att höra!

Jag har fortfarande nästan 600 kr kvar på mitt konto som är till Öresundskatterna, har bara inte lyckats föra över dem än *skäms*

Lena
0

Puttar upp!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Puttar upp!

//Lena

Erika91
0

Hur gick det? Våga hon gå in?

kattassen
0

Tråden låses på Crisses begäran

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer