Hem finns till katt
Hejsan!
Vi har möjlighet och vilja att ha en katt till, vår katt vill ha sällskap. Vi bor i villa men har inte katten lös ute pga väg utan har två kattgårdar, en mindre med utgång från huset och en i trädgården med ett äppleträd i att klättra i.
Vi har dock hund, mycket snälla sådana så jag vet inte hur en skyggis skulle klara det?
Vi finns mellan varberg och borås, kan ta tåg mot halmstad eller mot herrljunga, ev går det att ordna så vi kan hämta i göteborg.
En unge eller en tam äldre katt och då kastrerad om d inte är en unge.
Har inte särkilt så kan vänta rätt katt, men känns bäst om man kan hjälpa en i nöd.
Glad påsk!
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Särkilt brådis ska det ju stå :)
Titta i tråden 'vi söker ett hem' högst upp i inläggslistan. Där hittar du katter som verkligen behöver någonstans att bo. Och följ trådarna här inne så får du gott om tips på katter som behöver hem.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Hej Katthemsmatten! Jag har kikat i tråden ett flertal gånger, men blir inte klok på vart dom finns och vilka som inte redan har fått hem, några "annonser" är ju lite äldre. Tack för dina tips :)
Tror att även de litet äldre annonserna fortfarande gäller eftersom det mest handlar om skygga katter.
Kontakta katthemmen i din geografiska närhet också. De blir säkert glada över ett seriöst hem som vill ha katt och t o m kan tänka sig en skyggis.
Vilka sötnosar, Josefa! 5-6 månader?
Jättesöta! Hur gamla e dom? Hurpass skygga är dem?

Kvibergskatternas Vänner har en go gubbe som gärna vill komma ut lite. Vlad heter han och är stoor, svart och tam:-) Kolla vår tråd här o på Facebook. Vi finns i Göteborg!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#6 o 7
De beräknas vara födda i september.
De busar och härjar rejält, men är lite skeptiska mot händer och lite mer skeptiska mot okända människor. De är hanterbara så jag klipper klorna osv på dem, men jag måste lura dem när jag ska ha tag på dem. Den svarte älskar att bli gosad med när jag ligger i sängen och någon av mina andra katter är bredvid.
Kolla gärna kattkommando syds hemsida www.kks.nu tryck Angelicas katter så är det de jag förmedlar. Jag har ett gäng som finns i jourhem med hund eller hundar och andra kattkompisar. Fred, Eskild, Scarlet, Lotta, Mimmi, Kira och tror att Lilly även hon vänjer sig snabbt. Många av dem är blyga i början fast sedan är de kelna. Fred, Scarlet och Eskil är inte de mest sociala som det är nu men de bor i ett jourhem med väldigt många katter så de får inte riktigt den tiden de hade behövt. Kira har ni läst om här på hittekatter och hon är en helt underbar och kramgo kise mot alla. angelica.w@kks.nu
Glömde nämna Silky som jag inte har nån bild på.Född i somras och är silvergrå.
Jag har kikat lite på de kattsidor ni rekomenderat (även via meddelanden) men de flesta verkar finnas i skåne, och jag har tyvärr inte körkort.
Hägersten (tror jag det heter) i Göteborg och Evas Katthem i Skara och Stampakullen utanför Göteborg kanske kan hjälpa till.
Finns ett katthem i Halmstad oxå, Kattfotens katthem http://delkertz.getmyip.com/kattfoten/. Dom har många katter både på hemmet å i jourhem :)
Finns i göteborg och har många fina snälla katter!!!
Tissetassarna:
Hur funkar adoption hos er? Behöver vi åka till göteborg flera gånger på intervjuer? Väldigt fina katter :)
Oj nu hittade jag, vad slarvigt av mig 

----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Just nu är det nödrop för katten Stella på Kattjouren. De har många katter i nöd så kolla där. De är så bra och hjälper alltid till med körningen vid behov.
#12. Det brukar lösa sig med Kattjouren, även om du saknar körkortet och har ingen bil. Ta kontakt med dem så hjälper de dig. Hoppas det blir bra, lycka till!
Zaviie, jag har svarat på ditt mejl och hoppas ni ringer nu under helgen, jag är emma med sjukt barn så kommer troligtvis vara tillgänglig hela helgen!
Tack så mycket för alla kattips, vi har nu fått massor med förfrågningar osv. Nu ska vi tänka och fundera på vad som passar här. 
Tissetassarna: Ringde innan men du svarade ej, provar senare i helgen.
Ojdå, förlåt, vi har magsjuka här hemma och sovit förbi ett samtal eller två, försökte ringa upp de missade nummren men måste ha missat erat?
Ser fram emot ert samtal!
Halloj.
Kika gärna in på www.kattiboras.se också. Finns några riktiga godingar även där som söker livslångt hem! :) Katt i Borås har möjlighet att köra hem katt till den som adopterar kisse! :)
bra att du vill hjälpa till:) hur har allt gått?
vi har väntat på samtal men ej med resultat, vi går nu vidare med nästa intresserad på Idun