Till minne av en hittekatt
Som jag nämnt här och där miste jag nyligen en mycket älskad kisse. Jag vill gärna att hela världen ska få veta vad han gjorde för mig och hur mycket jag älskade och älskar honom, så jag lägger en länk här till en artikel om honom inne på Beroenden.iFokus. Det är hans förtjänst att alla hittekatter ligger mig så varmt om hjärtat.

TACK!
För en helt otroligt fin, gripande och vacker berättelse…kinderna är blöta och ja sitter o ryser…kommer att gå tillbaka o läsa flera gånger om..
Underbar och gripande berättelse.
//Pia

Jag blir bara mållös… Tack du snälla människa som delar med dig!
Åh så en sån gripande berättelse
ni fick aldrig veta vad din älskade vän dog av?
Modig att berätta så mycket om dig.
Jag är inte religiös men tror på att alla har sin uppgift här på jorden. Och din katt hade en uppgift!
Många tröstekramar till dig. Och vad skönt att du fick träffa din vän.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
vilken underbar berättlese, så fint skrivet, att det berör på djupet, har själv just nu 3 katter, varav 2 är "vanliga" hittekatter, utsatta för världens kyla, och avlivningshotade då, ute i det fria, och så min perser Beata, misshandlad, vanvårdad, vilket gör mig ännu mer ilsken,
lycka till med nya kissen, varje katt har sin uppgift här i detta livet,
Maggan47

vilken underbar berättelse om ditt liv och din hittekatt, vi är många här som förstår hur du känner,,du kan väl sätta in en bild på din hittekatt..
Här är han, vännen som inte finns längre. En stor, maffig katt på nästan 8 kg - fast han hade lite mage, ska väl erkännas. Men grova bogar, breda käkar och tassar som satte avtryck stora som rävspår när han sprang i snön. Alla andra katter känns larvigt små i jämförelse …
Jag brydde mig inte om någon obduktion, så jag vet inte säkert vad han dog av. Bara veckan innan hade veterinären kollat blodsocker, lever- och njurvärden (det gör de alltid på äldre katter) och allt var perfekt, hjärtat lät bra, enda problemet var såret på ögat. Veterinären trodde kanske blodpropp, men jag vet som sagt inte.
Jag har fått hem askan och släppt ut honom där han tyckte om att ligga. Han brukade flytta sig längs infarten, efter sol och skugga beroende på hur varmt det var. Där fanns en hel rad små legor i mossa och gräs.
Åh han påminner om våran bastanta here vi hade. En riktig mysropp som man kunde borra in ansiktet i och använda som huvudkudde. Han dog också snabbt men var då runt 18 år, kroppen lade av och allt hände under en dag när jag var i skolan. Han var saknad länge men hade haft ett gott liv. det är nu säkert 15 år sedan men det känns som igår.
//Pia

Men så vacker han var…
Tack för att jag fick läsa din historia..
Jag vet precis hur det är att orka fortsätta för katternas skull..
Tac även här för din historia. Så vakcert skrivet.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....