Äldreboende med husdjur.
Läste en annons i DN att Stora Sköndal (Stockholm) ska öppna ett nytt sjukhem "Solgården blir det första sjukhemmet på Stora Sköndal med inriktning på boende med djur. "
Där kan jag tänka mig att bo när jag blir äldre.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja det låter bra

Åh, vad underbart. Mamma skulle aldrig flytta från sin kisse. Fast där jag bor (Stockholm) finns det faktiskt ett ålderdomshem där de har en katt som bor och blir älskad av alla boende. Sedan funderar de på att starta hunddagis där också, de så många av de anställda har hundar. Som de tar med sig rätt ofta för att slippa springa tillbaka och rasta hunden på lunchen.
Skönt att fler inser att djur är vägen till ett bättre liv och hälsa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Härligt, där får man boka plats i framtiden :-)
Härligt att läsa och det skulle passa mig perfekt när det är dags för hemmet.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Det låter bra :-)

Det exakt ett sådant som jag tillsammans med många andra inom sjukvården skulle vilja starta. Ett socialt boende med möjlighet att få ha med sig husdjur. Jag tror att många äldre hade mått bra av det! :)

Ska vi boka plats där nu allihop?

Ja det kan ju vara något att man börjar avkräva politiker hem innan man är lastgammal )där ens husdjur får följa med.

det finns ett sånt hem i Västerås också. där skulle jag vilja bo. man ska väl inte behöva lämna bort sin äskling för att man är gammal?
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Nä katterna ska med mig på hemmet elr får det va, kan självdö hemma då likväl.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Åh, så EPhemmet i Sköndal finns ine mer? Jag bodde en tid i Sköndal och det var ofta man såg dem som bodde där.Ja vore inte dumt… Då kunde vi fortsätta träta där….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kanon! Ett ställe för mig att jobba på! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Där skulle jag vilja bo när jag blir gammal.