Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 366 ggr
Exsosus
0

Garfield katt djurart

Hej! Vi som familj underar var vi vänder oss till att skaffa en Garfield djurart av katt? Jag har sett dem förut i Usa men undrar om dom finns i Sverige?

Med vänlig hälsning,
Michael

Fridaaaa
4

Garfield djurart av katt?

Katt är en art. Menar du kattras som liknar Garfield?
Det jag kan komma på är brittisk korthår

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

redets
0

Orange perser kallas visst så i USA ibland.

Fridaaaa
0

#2 Konstigt eftersom de är långhåriga. Eller är det exotic kanske?

Vixxen
1

#3: Brittiskt Långhår är mycket riktigt lånhgåriga. https://www.sverak.se/kattraser/brittiskt-langhar/

Vixxen
1
  • Redigerat 2021-04-09 12:43 av Vixxen
Vixxen
1

#0: Der finns röda mönstrade Brittiska korthår som påminner om den tecknade katten Garfield.

Fridaaaa
0

#5 Ja? katten Gustaf är inte långhårig heller utan korthårig.
Vet inte vad dina kommentar har med min att göra faktiskt?

Uppkatten
8

Vad jag förstår så är det ingen särskild ras utan ett utseende som kännetecknar sk Garfield-katter? Och i det sammanhanget vill jag påpeka att kattens personlighet, hälsa mm är mycket viktigare faktorer vid kattköp än hur katten ser ut. Varför inte börja med ett besök på ett seriöst No Kill katthem, t ex ett SVEKATT-anslutet katthem?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fridaaaa
0

#8 Bra skrivet!

Kenzo242
2

Tjo!
Själv har jag en röd(orange) Brittisk Korthår och de flesta som träffar honom inklusive jag själv tycker att han ser precis ut som Katten Gustav(Garfield) så vill du ha en mysig & fluffig Garfield så är Brittisk Korthår helt perfekt 😜

OberonsMatte
1

Rödmönstrad brittiskt korthår påminner mest om katten Gustaf (Garfield). Egentligen är nog Garfield bara tänkt att vara en tjock, röd, korthårig huskatt, men det är få huskatter som har så genomgående knubbig kroppsbyggnad.

Sajtvärd Katter iFokus