Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2164 ggr
UlrikaD
10

Glad och ledsen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här med att hitta ett hem åt en jourhemskatt. Man blir ju så glad när man hittar ett bra hem, men sen slår det en..men kissen ska ju flytta.

Lika ont i hjärtat varje gång, det blir verkligen inte lättare.

Nu är det dags att säga hejdå till underbara, vackra Aslan.

Först ska jag åka och kastrera honom och sen ska han få flytta till en familj där det väntar en 1-årig (kastrerad) kattflicka på en ny kompis sedan hon förlorade sin förra vän i sjukdom.

Det blir nog bra, men de tar med sig en bit av ens hjärta varje gång.

Lena
0

Förstår att det är svårt att skiljas från dylika godingar! Vi får dock hoppas att han får det riktigt bra i sitt nya hem. Och hans plats behövs ju alltid åt andra nödlidande kissar. Bra jourhem växer minsann inte på träd! ;)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
1

Vilken underbar bild. Det är svårt ibland, en del kan jag omplacera rätt så lätt men en del Gråter. Men så är det. Sina barn måste man ju också släppa nångång.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kattprinsessa
1

Åh vad han är vacker!! Och tröstekram till dig som har hjärtat med i dina djur!! Kram Ulrika!! :-)

Sabbekatt
2

Jag brukar ha akut/jourkattungar hemma hos mig och det känns alltid lite i hjärtat när de flyttar.
Jag brukar tänka att jag skulle vara riktigt hård och empatilös om jag inte kände något när de åker.

Sidentass
1

Åhhh jag vet hur det känns..det är alltid lika svårt när man måste skiljas åt…men så har jag fått tänka, att för kissen är det bättre att få ett hem som inte är lika kattefullt som vårt….önskar raringen allt lycka till i sitt nya hem…

UlrikaD
2

I morse lämnade jag då in Aslan till veterinren för kastrering, id-märkning och vaccinering. Nya husse var också med och lämnade för att Aslan skulle känna sig trygg sen när bara han kom och hämtade.

Var väl inte världens bästa idé att samtidigt avliva en av mina äldre chillor som var sjuk. Men finns det inget att göra så måste hon ju få hjälp. Bara jag som skulle försöka hålla ihop mig och inte bryta ihop.

Men Aslan verkade trivas bra i nya husses famn och sen finns det resten av familjen och tjej-kompis som väntar.

Lite lustigt bara, jag hade annons ute på Aslan och en tös i samma ålder. Fast i "vanlig" färg. Har på tre dagar fått 24 mail om enbart Aslan och ingen på tösen.

Och de är lika mysiga, gosiga och underbara båda två.

Det här med färg alltså….