Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 3643 ggr
Sandrad
0

Bortskänkes, bondkattungar, 9 veckor?!

Hittade den här annonsen på katter.se 's annonstorg…

Någon här inne hade väl en färdigskriven "mall" att skicka till människor som inte vet bättre?! Har för mig att jag läst något sådant..

Bond Kattungar Bortskänkes

Införd:

2007-07-21 22:15:06

Namn:

Telefon:

Epost:

Lidköping

Hemsida:

http://

4 små söta rumsrena kattungar Bortskänkes är nu 9 veckor vi bor på landet så de är både inne och ute katter. de har gått på lådan sedan de var 5 veckor.

Gullan402
0

Bara att beklaga, själv är jag dålig på att skriva men det finns många härinne som kan kontakta personen ifråga. Gunilla har datorfri dag men hon är duktig på att formulera sig.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Sandrad
1

Mm, jag avvaktar någon dag och ser om någon vill maila henne. De flesta har nog lagt sig vid denna tid=)

Sessan1
0

Jag mailade henne precis nu!

Skrev att kattungar ska vara minst 12 veckor innan kattungar får lämna mamman!   Vet inte alla om detta, eller vad tänker dom :(:(

USCH blir så RASANDE när man läser om sådant här :(

Inte ska man lämna bort 9 veckors kattungar :(:;(  sedan har hon dom ute dessutom :(     Vad är det för en människa??

Sessan1
0

:(:(:(  jag fick tillbaka mailet precis ::( Kan hon ha skrivit fel mailadress?

failure notice……stog det :(

Hawknestgrove
0

Sandra. Jag tog bort personliga uppgifter i inlägget. (PUL) Jag PM:ar dig mina mallar, som du kan använda. De ena är för vuxna katter, den andra för kattungar. Jag har även en mall, som jag brukar använda, de få gånger, jag får tråkiga svar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

suck så trött man blir..o hur i hela fridens namn kan man låta så små katter gå ute…att folk aldrig lär sig lite kattvett……;-(

Sandrad
0

Gunilla: Oj, tänkte inte på det! Ok, tack. ska spara dem för framtida bruk; den här människan verkar inte ens ha en fungerande mailadress.. (enligt inlägg #4)

Sessan; Men, trist! Då kan man hoppas att det bara var ett sjukt skämt från en sjuk människa…
Fast sådan tur lär man väl inte ha.

Hawknestgrove
0

INgen fara…Alla gör vi våra misstag, sa igelkotten, klev av rotborsten…..Skrattande

Sandrad
0

Sidentass: ATT man blir trött ja?! Från början när jag började uppmärksamma sådant blev jag arg och ville skälla ut varenda människa, men nu när man sett och läst så mkt liknande saker, så blir man mest bara trött på det hela…

Det håller på att bli precis som i USA, där sunt förnuft har ersatts av skyltar. Bah.

Sandrad
0

Gunilla; Haha, den var bra=) Jag stjäl det uttrycket, ska prova pojkvännens reaktion=)

JosephineF
0

Gunilla; kan jag få mallen du skrivit när du får otäcka svar? PM:a den till mig om du har lust!

Hawknestgrove
0

Jossan, jag pm:ar dig med en gång

Erika91
0

#8 Vilket roligt uttryck Skrattande
#12 Kan jag också få den mallen Gunilla?

Hawknestgrove
0

Shit också, ibland är det inte bra att städa för mycket! Hade den i min gmaillåda, men där var jag inne och städade i förrgår!

Nåväl, lite stomme att gå på för er korstågare;

Jag poängterar, att jag kontaktar alla som säljer under trehundra kronor, för att 300 kr är det stipulerade priset som en katt till försök kostar. Alla påhopp låtsas jag inte ens ha läst. Tackar alltid för att de svarade. Talr om att jag är en av flera härinne(lägger in länken) som jobbar för att statusen skall bli högre för katter och att en kastrering  lönar sig i längden. Väkomnar dem hit in, så de kan få idéer och hjälp av oss i den mån vi kan. Talar också om, att jag använder epost av den enkla anledningen att det är gratis och att jag skulle bli ruinerad om jag ringde till alla.

Pedanten Gunilla får väl ta och göra en mall och lägga i sin mapp i stället….

JosephineF
0

#14 Tack Gunilla, vi får slipa på ett uppföljarmail =)

Erika91
0

Tack Gunilla!