Tassa söker ett nytt hem
Kan någon erbjuda min älskade Tassa ett nytt kärleksfullt hem? Tyvärr har vi fått allergi i familjen och kan inte ha henne kvar.
Tassa är en steriliserad honkatt som fyller 7 år den 6 juni. Tassa har levt som balkongkatt fram till för två år sedan då hon fick gå ut på gården. Hon vill ha möjligheten att vara ute något, minst på en balkong. Men Tassa håller sig alltid nära, springer inga långa rundor eller försvinner. Hon är tatuerad i örat och anmäld till register. Jag har ägarbytepapper så att hon kan skrivas över på dig.
Tassa har aldrig varit sjuk. Hon äter torrfoder. Dricker mycket vatten, gärna ur vattenkranen. Som den typiska honkatt hon är så håller hon på sin integritet. Tassa är sällskaplig men lägger sig inte i knät. Men sover mycket gärna i samma säng, i fotänden. Hon vill vara i närheten. Tassa uppskattar att bli kammad, då kurrar hon och åmar sig och vill gärna äta samtidigt.
Tassa tar med sig sin låda, transportbur, sele och kam. Finns även några avmaskningstabletter kvar.
Jag och min dotter har haft många fina stunder med Tassa och önskar att hon kan få fortsätta att ha det bra hos en ny familj.
ring 0735-080773, Ingela Palm
Denna här sidan är väl mest tänkt ska hjälpa hemlösa katter att hitta nya hem.
Hej!
Jag förstår det. Men en vän kommer att avliva sin katt den 25 maj pga allergi och jag försöker hitta ett nytt hem till henne. Har även lagt ut en annons på blocket. Alla tips emottages.
Lägg in denna annons även på katter i fokus. Bifoga gärna bild också. Uppdatera blocketannonsen med bild om du inte har det redan. Bild säljer alltid lite bättre då det inte blir lika anonymt.
Tack för att du försöker hjälpa kissen. Hoppas hon får ett nytt hem. ❤️
Avlivningshot är inte heller tillåtna. Om ägaren väljer att avliva katten så är det dennes val. Massor av hemlösa katter har avlivnigshot hängande över sig, utan att de hoten skrivs ut här. Varför skulle då en ägd katt ha företräde framför dem.
Finns även omplaceringssidor på Facebook. Man kan även höra sig för bland vänner och bekanta om någon kan upplåta sitt hem till kissen och söka permanenthem under tiden. Katthemmen har även annonssidor för omplaceringar.
#4 varför förtjänar inte en ägd katt samma hjälp som en hemlös om dem har lika stor risk att gå samma öde?
#6 En ägd katt förtjänar också hjälp, men inte på bekostnad av att en hemlös katt dödas istället. En ägare kan själv bestämma om h*n åker in och avlivar katten eller väntar tills ett hem dyker upp för dem. Allergi kommer inte som en blixt från klar himmel. Hur kan man då skylla på allergi när man hotar att ta ihjäl katten på ett visst datum? Om nu allergin skulle vara så akut, så har ägaren möjlighet att lämna in katten på ett pensionat om ingen bekant kan ta den, tills ett nytt hem hittas. Iaf om ägaren nu verkligen vill kattens bästa. En katt som går hemlös riskerar ett skott i pannan var dag. Den kan inte placeras på ett pensionat, eftersom den inte är vaccinerad. Och vilken katt tror du har mest chans att hitta ett hem om man sätter in en annons på div annonssidor? Den skygga, skabbiga katten eller en tam katt?
Så varför skulle en katt med ägare få använda avlivningshot i sina annonser, medan samma hot inte får finnas i hemlösa katters annonser. Och varför vända sig till en sida för hemlösa katter när det finns hur många sidor som helst för och om katter med ägare?