Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1023 ggr
majvi
0

10.000 tulpaner av 60 olika sorter

Stadsträdgården i Uppsala har varit finare än någonsin i år. Jag var och matade Flustretkissarna då jag kom på att jag skulle se vad de hade planterat i rabatterna i stadsträdgården-som ligger precis bredvid Flustret. Nog hade de planterat alltid, både där det fanns rabatter och även där det inte fanns förr. Man hade gjort tillfälliga rabatter med en kant runtom som stod på gräsmattorna . Det var gula, röda, lila, rosa, svarta, vita, enkla, dubbla, tidiga, sena m.m. det var också matchande blommor till.

Det var en ren fröjd att mata kissarna där på försommaren.I början var vi inte många som gick där och tittade men efter det skrevs om det i tidningen blev det fullt med folk.Jag tänkte skriva om det tidigare då det fanns bilder på tulpanerna i tidningen men då fungerade inte datorn något vidare så jag kunde inte klistra in bilderna här.

Men ni får fantisera om hur det såg ut och alla dessa tulpaner vill jag ge till alla människor som hjälper  katter.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Hade gärna velat se det på bild!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Härlig balsam för själen. Kanske man ska ta en tripp dit. Sköt om dig och alla kissarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jenna-Gun
0

Vill oxå se det på bild.

Jenna-Gun
0
majvi
0

De enda bilder jag hittar är från tidningens fototävling mitt gröna Uppsala där läsarna får skicka in sina egna bilder.  Där är annat än tulpaner också men de tulpanbilder som finns är tagna i stadsträdgården. Men det är ändå svårt att få helhet i några enstaka bilder.Det är synd att jag inte kan länka till någon film.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=80-TYPE=fotoLinne-b=1-BILD_ID_BOT=15795-NR=2,00.html

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

majvi
0

Vanessa , det hade verkligen varit värt en resa hit i maj. Då var tåget att rekommendera för utanför stationen var det stora lådor med bl.a palmer och blommor som jag inte minns vad det var. Men jag fick en tropisk känsla när jag var där och tittade. Förresten så fanns det särskilda vakter som patrullerade i stadsträdgården för att vakta tulpanerna.

På mitten av gågatan rullade de ut gräs -kanske 2 meter brett-och sen var det blomställningar med löjtnantshjärtan med korta mellanrum. Det kom dit både blåsippor, kastanjeriddare och kottar-det var 1000 barn som var med i blomsterparaden och ännu fler hade velat vara med.Gräset låg på bara 2 dagar och när jag var ner sista kvällen höll de på att ta bort det. men de hade inte hunnit tagit bort från hela gågatan så jag fick se en bit av det. Det var häftigt. De flesta i Uppsala har nu lärt sig att Carl von Linné föddes i Maj..

Vi har fortfarande kvar Linnés stol och bord på lycksalighetens ö i stadsträdgården. På stolen och bordet växer det olika tjockbladiga växter och under finns trasmattan. Den bestod tidigare av bl.a penséer, bellis och tulpaner men nu var det även bårder med små granplantor.

Alexej
0

Det är underbart med blommor!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Underbart vackra blommor…………………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Jättevacket, MAjvi!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....