Gästrike Katthem tar ej emot katter längre
Det var vad jag fick höra igår. De tar enbart emot de som polisen och djurskyddet kommer med. Om man räddar andra får man skylla sig själv. Är just nu lite ledsen på Gästrike katthem måste jag säga.
Svaret jag fick vara tt alla katter de har lever under avlivningshot då de inte har några nya lokaler ordnade än.
Men min känsla vart att de liksom sitter och väntar på att någon ska komma och erbjuda dem lokaler istället för att aktivt jobba på det.
Ledsen besviken och arg. Hur kan ett katthem säga på det sättet?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Oj, frågat i en annan tråd. Men det betyder, att du har de små ännu?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nej jag har dem tillfälligt hos en som bor nära hememt och jobbar som frivillig där. Så de tar med sig Skrik och Panik dit ett par gånger per dag så de åtminstone får i sig något.
Hopplöst med småttingar som inte vill äta. Känner mig så maktlös så jag vet itne vad.
Audiatur et altera pars
Men….. vill de inte äta? inte ens tutta?
Åsa, har du skrikit ut på andra kattsidor?

Jodå de började tutta efter mycket om och men. Men det är just det att få i dem ersättningen.
De vill inte ha med laska inte med pipette inte med finger och ja ingenting.
Därför behövde de en mamma.
Men jaja, de kommer kanske få slå igen i vinter så då skiter de i småttingarna.
Audiatur et altera pars
Hur har det gått med tidningarna? Hur gamla verkar de vara? Kanske du kan börja med smarresmaskens vanlig mat i stället? alltså rå köttfärs…..

De är i slutet av tre veckor antagligen eller precis fyra. Någonstans där i alla fall. de vill inte ens slicka av nosen om man sätter ersättningen där. Så jäkla mysko allting med dessa två herrar.
Audiatur et altera pars

Vilket katthem, sån ska man inte stödja tycker jag .

Gästrike Katthem är det vi talar om här. och jag känner mig inte välvilligt inställda. Utan trevliga frivilliga arbetare som ställde upp privat på mig så hade dessa kattungar fått dött.
Det är fruktansvärt att säga. men de kommer aldrig att överleva om de inte får mat ett tag till av en mamma.
Nu fixade de detta åt Skrik och Panik privat. men katthemmet sade starkt att de inte tog åt sig kattungarna och de fick inte skrivas in på hemmet.
De sade dessutom att alla katter de hade var under avlivningshot, och det tycker jag är fruktansvärt att ens säga.
*snyft* De hade så många fina missar där.
Audiatur et altera pars
men då går de och kissar och bajsar av egen maskin? testa med rå köttfärs, …
har du hört inne på sks eller spinn?

finns ingen på typ Blocket som anonserar om kattungar som finns i närheten av dej som har lite mindre kattungar?, ibland anonserar ju folk redan när katterna e ganska nyfödda, kanske nån som kan tänka sig ha "adoptivbarn" en tid,,, bara en tanke,, stackars kissungar som inte vill äta,, o stackars dej ,, håller tummarna .
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Fy sjutton, vad jobbigt. Många katthem har börjat med att bara ta emot genom polis och djurskydd, av den simpla anledningen - de får då betalt. Men behovet verkar inte lika viktigt, Det du kan göra är att ta kattungarna till polisen och berätta om var du hittat dem och att de måste få komma till någon "hemmet" som kan ta hand om dem.
Om du pm:ar mig det du skrev till tidningen, så ska jag pilla lite på det och så om vi kan få in det i någon av tidningarna. Inklusive den du inte gillar. Om jag skriver den som journalist så kan de sätta in den mer eller mindre direkt vilket tidningar brukar tycka är skönt när journalister tar ledigt på sommaren. Ja, jag är utbildad och arbetande skribent, inte journalist men fick det i modermjölken istället. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#5 Fångade själv in kattungar från en koloni. Dom var i ungefär den ålder du beskriver. Dom hade tydligen inte börjat äta än utan bara diat. Mamman fick jag inte tag i och ingen amma fanns. Det gick inte att få i dem mjölkersättning precis som du beskriver. Försökte då med lite gräddfil på fingret och duttade in lite i munnen på dem. Det smakade tydligen gott så efter lite lirkande började dom slicka gräddfil från fingret. Sedan sänkte jag sakta fingret ner mot skålen och till slut kunde dom lapa det själva. Maizenavälling var svårare och kom senare.
Dessutom hade jag lite små burkar med extra mjuk och näringsrik mat från veterinär hemma. Sådan mat man kan ge sjuka katter via matspruta. Stoppade försiktigt in lite i munnen på dem så att dom fick smaka och sedan började dom slicka sådan "smet" från fingret också. Till slut slickade dom den här mjuka färsen från fat också.
Jag uppfattade att dom hade svårast att få i sig tunnflytande föda, det gick bättre med mitt emellan. Skickar med bild på sötnosarna, som kom sig bra och nu har flyttat till jourhem.
Lycka till! /YvonneW

pmar dig vanessa.
Audiatur et altera pars
Hur går det med småttisarna?