Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 3521 ggr
Stina M
1

ÅTELKAMERA_ var kan man hyra en sådan?

Jag behöver en ÅTELKAMERA för att fotografera skygga hemlösa katter.
Vill hyra en - med osynligt ljus.
Åtelkameror med rött ljus stör skygga katter.
Nu finns det andra kameror med ljus som inte syns, IR-belysning.
Svart eller blått.
Vill någon tipsa om VAR jag kan hyra en sådan TACK!
Jag bor i Lund.
Hälsningar Stina M.

kattassen
2

Har aldrig hört att någon hyr ut sådant. Den vi har har en liten lysdiodplatta som blir rödaktig (ganska diskret) när det filmas och vi har fått en hel del katter på film - även skygga. Så vi tycker vår funkar bra. Den vi har finns att köpa för 1000-1500 kr på nätet.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

johnnys girl
1

Har inte heller hört att de finns att hyra.

Vi har en kamera som skickar bilderna direkt till din mobil eller dator. Den är lite dyrare, men mycket praktisk. Kan användas för att övervaka fällor t.ex  Då vet man att precis nu är katten på plats.

www.nettojakt.se är stället där vi köpt vår kamera. Mycket hjälpsamma i supporten när otekniska kvinnor inte får det att funka.  :-)

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Stina M
1

Hej Kattassen och Johnnys girl!

Tack för tipsen.

Jag har redan testat en Åtelkamera med röd lampa och de skygga katterna blev troligtvis störda. De kom inte två nätter (ingen mat gick åt heller).
Tamkatterna däremot reagerade tydligt när kameran blinkade, de såg jag på fotona.

Jag ska testa Nettojakt och kolla om de har en kamera med svart ett blått ljus. Bara den inte är för dyr. Bra med support.

Hälsningar Stina

kattassen
0

Tycker nästan mer att skygga katter inte direkt reagerar på "döda ting" på samma sätt som tamisar. Just pga att de är vana vid att saker och ting rör sig omkring dem, men dyker det upp en mänsklig varelse visar sig rädslan på ett annat sätt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MSH
1

Den som jag har kan köpas på jakt-affärer. Den skickar "inget" synligt ljus. Jag "tänkte" faktiskt på att fråga just det. Jag tycker annars att "tekniken" är rel enkel när man väl lärt sig den. De kameror som skickar bilder med sms etc. fick jag uppgift på att de ligger i prisspannet 3.000kr och uppåt. Vår kamera kostade 1,500kr och har tyvärr hittills bara fotat en massa skator;-( Lycka till!!!

Stina M
1

Hej MSH!

Vad heter kameran och var köpte du den?

Kan vara bra att veta tack!

Hälsningar Stina

MSH
0

Hej Stina! Jag kommer tyvärr inte ihåg. Köpte den på Kungsgatan i Stockholm (wildfors). De verkar inte ha den kvar på hemsidan? Jag kan titta efter instruktionen eller på den (om det står ngt?) vid tillfälle. (den är på vårt landställe) Ett bra hjälpmedel är det onekligen:-)!

Stina M
1

Hej MSH!

Tack det behövs inte. Jag kan kolla på nätet och ringa och fråga supporten. Det var bara om du hade kameran tillgänglig nära och
det var enkelt.

Hälsningar Stina

MSH
1

Hej Stina! Den heter Wildview, infraredXtreme. Den är helt svart och i storlek 13x17,5, Så den är inte så jätteliten men den är enkel att använda (när man läst på ordentligt) och verkar "tålig"….. Många många bilder på skator är fotade här……..

Stina M
1

Hej igen!

Tack alla för hjälpen!
Hälsningar Stina

Hennum
0

Stina, om du vill så skulle vi kunna köpa en tillsammans? 

/Johanna (på Linero)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan