den äldsta katt ni känner till?
hu gammal blev den ellerär den?
satt tänkte påmin exmans moster som hade en katt som blev 21 år..hon somnade in hemma på sin favorit stol i januari..en underbar katt somlevt hos dom sen kattunge..
En klasskompis till mig katt blev 20 år, somnade in under natten brevid matte

gulligt..:) verkligen en god insomning..
Mina gamlingar blev 20 år och 21,5 år. Båda var svartvita husisar.

vamysigt..man hört at de blir mellan 15-18 år annars
Jag vet en medlem här på Hittekatter som hade en katt som blev 22 år. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, en av mina birmaungar blev 21 år. Han var en kul typ. Han föddes med en superknick på svansen den var helt ihopknölad. Så min äldsta vän i Stockholm fick honom faktiskt, med avelsförbud, naturligtvis. Hon fick betala för regbeviset. Snoppen, som han kallades, levde ett friskt liv och de hittade honom en morgon insomnad på sin favoritplats, på akvariet. Vilket underbart liv och vilken ljuvlig död! Han hade bara somnat….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
En kompis till Stefan hade en katt som blev 24 år 

Maggan47:s perserkatt Lucas blir 20 år slutet av augusti..
Det är ju härligt när katterna blir riktigt gamla. Det är ju det man önskar att de ska leva och bli 25 år, samt vara sunda.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så fint när missarna får leva o vara friska så länge som upp till 20 årsåldern..vår äldsta katt, Josefin blir 14 i september..och vi önskar förstås att hon får vara med oss i många, många år till,,
Sidentass

Min en kompis katt blev 23 år gammal….
Min Rasmus blir 14 år 30 september……………………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#11 Då är vår Josefin bara 15 dagar yngre än Rasmus..:-)
23 år…oj..det är då en hög ålder på en misse..
Sidentass

ååå gud va lik han va mitt ex mosters katt som gick bort nu..
härligt när katter får leva så länge:)
Hej Maggan, söt båda två!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
när jag var liten hade vi en katt som blev runt 22-23 år. skulle nog blivit äldre om inte hon hade råkat ut för ett rovdjur :'(

Äldsta katt vi adopterat ut var 16 år! Och mig veterligen så lever han än idag, några år senare. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Min första katt, Dominic var 22 år gammal. Det konstiga är att den fått urinsten som kattunge och nästan dog när den var 8 månader gammal. Den låg i komat i 5 veckor och vi åkte hela tiden till veterinären för att de var tvungna att suga urin genom urinblåsa med en spruta och just på slutet av 6:te veckan gav läkarna upp och Dominic skulle avlivas och på vägen dit med honom var plötsligt hela buren blöt och stenen lossnade och när vi kom dit så Dominic började vakna…. så sedan fick han medicin och specialfoder livet ut men som sagt levde fullt tills 22-års åldern och dog en vacker sommarnatt i sömnen.
kram/ Ladykatt
18år och den är pigg som en liten kattunge :)

Min huskatt Bagheera är 18 år. Han är tyvärr inte så pigg längre, döv och lite senil, men så länge han har något ut av livet så får han stanna hos oss och vi pysslar om honom väl.

Vår älskade Spookie travade in i vårt liv en lördagsmorgon. Hon satt nedanför vårt fönster (nedre botten) o tittade på mig med kloka ögon. När jag hejade så svarade hon tillbaka med gäll röst. Jag gick naturligtvis ut och gav henne lite levepastej :) Vet inte om det var pastejen eller mig, men sedan dess var vi oskiljaktiga!
En granne (trapphuset brevid) knackade på dagarna efter, frågade om Spookie var hos oss? Hon sa ni kan ta henne, det är bara en massa jobb med katt. Spookie, halv Norsk Skogkatt, fluffig o fin, var då 4 år.
Hon valde själv att bli innekatt efter det att hon kom till oss förutom när vi var i stugan på somrarna. Varje sommar när vi åkte vägen mot landet så stod hon upp i bilen och visste inte hur fort hon skulle få komma ut till sitt revir utan asfalt o bilar.
Spookie somnade in hemma en natt, hon blev 20 år. Hon magrade mycket på slutet (troligen njurarna), men var ändå pigg för sin höga ålder. Jag saknar henne fortfarande efter 11 år 

När jag går promenader träffar jag ofta på missar..brukar alltid stanna o prata o klappa om katten är med på dom noterna:-) Denna gång träffade jag även på missens matte som berättade att han var hela 17 år gammal, det är nog den äldsta missen jag träffat på i verkligheten..
Sidentass
min kusins katt somnade in på dörrmattan vid 21 års ålder.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Min äldsta, Gullungen som bor kvar på landet hoss mina föräldrar är 18 år, halvblind, lite stel i höfterna o lite senil. men vi var hoss veterinären för en förkylning för ett tag sen o han sa att hon var pigg för sin ålder,, hm pigg,, hon sover messt, känns jobbigt att inse att hon inte lever för evigt,,,min ögonsten…
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Min mamma har en katt som är 21 år. Hon hör dåligt och gillar mest att sova på sin favorit kudde. Själv har jag en pigg 17 åring vid namn Ebon.
Lucas min katt som vi hade haft sen han var 10veckor blev 17 men fick somna in efter att han hade kommit hem (släpar sig hem utan att kunna gå) han drack eller åt ingen på ett dygn så mamma tog han till vetten som sa "om det var min katt skulle jag låta honom somna in, han mår inte bra".
Hans njurar var helt slut och han var stel i bakbenen. Nu i efterhand så misstänker vi även att han råkade ut för en stroke.
Lucas var den piggaste och gladaste katt jag någonsin känt. Jag fick honom när jag fyra och de första åren hatade han mig och jag var livrädd för honom. Men det var han som fick mig att älska katter och jag kommer aldrig att glömma honom.
Lucas halvbror (samma mamma) hette Vicke han blev 19år och fick somna in pga hög ålder, stela leder och dövhet på äldre dar. Han och Lucas var jättelika varandra förutom att vickes trampdynor var rosa, Lucas hade svarta. Lucas gick alltid med svansen i vädret och vicke hade alltid sin nere.
De båda bröderna bodde hos olika familjer men varje sommar så träffades dom ute och från första stund så delade dom revir och Lucas var en ständig gäst hemma hos Vicke med familj där han fick färsk fisk varje sommar.
Vicke fick somna in före Lucas och den sommaren så sprang Lucas omkring och letade som en tok efter sin kompis.
De låg aldrig och sov tillsamans men de följdes åt som de två gammla herrarna de var.
(oj blev en hel historia men dessa två kissar betydde otroligt mycket för mig)
Det låter som en riktig kattsaga. Jättefint att läsa!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#26 Jättefin berättelse
……
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

jag har för mej att mamma hade en katt som blev 20 nåt ett tag innan jag föddes. våra äldsta katter nu är väl ca 12 år. den ena systern, missan, den som är tam, är väldigt svag och klen. har nästan inga tänder kvar. hon hade några konstiga bölder o grejer som försvann med en spruta. det var förra året och då var hon mager som en sticka och orkade nästan inget, men nu har hon blivit mycket bättre. och vi ger henne mat som hon kan äta trots bristen på tänder. (mjau blötfoder som jag mosar sönder ännu mer) lite ilsken är hon oxå av sig ibland, mot de andra katterna. som en gaggig elak tant typ. men hon är ändå pigg och mysig och levnadsglad så hon får stanna kvar tills det märks att hon inte orkar mer. hennes syrra, lukas, är däremot mycket bättre. men 12 år är väl ganska tidigt att bli gammal för en katt ändå? men de två, speciellt missan, har alltid varit småväxta och lite klena. deras mamma övergav dem när de var små så vi tog hand om den och det gjorde vår katt oxå som lät dem dela plats med hennes egna ungar.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Träffade en bekant igår. Hennes katt är nu 21, så hon tog den till veterinären bara för att kolla njurar och sådant. Som en säkerhetgrej. Alla prover var perfekta! Då sa veterinären att han är bara en ungdom. Hade haft en anan katt där som mådde kanon och var 27 år! Otroligt, vissa är riktiga överlevare med bra gener. Får hålla tummarna att det gäller mina katter också. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
man vill att kissarna ska leva ett lååångt och underbart liv det är bara att hålla tummarna :)