Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1004 ggr
MorganP
0

Vem kan ta hand om Ystadskatten

Ja, många av er vet jag sagt att jag ALDRIG skulle ta in en ny katt i min lägenhet. Läste tråden http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=113455

Nåväl, som det ser ut nu så kommer under nästa vecka en mamma med ungar hem till mitt badrum. Jaja, kille är jag och visst inte klara två saker samtidigt en sak, men inte kunna hålla munnen i styr allvarligt!!

Lär nog dock inte ångra mig när de kommer :-) 

PS! Redigerar rubrik vart eftersom! 

(Morgan jag gick in och ändrade rubriken/anebit)

(Morgan kan ej eftersom han tagit in en annan akutkatt med ungar)

anebit
0

Läste tråden.  Tack Morgan för att du förbarmar dig.    Kyss                Du är en  Oskyldig utan vingar…….

Är det nån som tar in dom nu innan dom komer till dig så att inte kråkorna tar dom?    Usch va hemskt!   LedsenGråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

karins
0

Vad fint att du tar in dessa Katter Morgan. Du är fantastisk. och du verkar vara en kille som klarar av två saker samtidigt .-)

vanessa
0

Kram Morgan, du är en klippa för kattsläktet. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

rulda
0

Underbart Morgan!

Faxlin
0

Super bra Morgan, underbart att du finns. Och som sagt var ingen regel utan undantag. Och du verkar vara undantaget när det gäller killar och inte kunna göra två saker samtidigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JosephineF
0

Åh usch.. Min Hamlet blev hårt ansatt av kråkorna när han var hemlös. Hoppas stackars kattmamman lyckats skydda sina små.. =/

Eloge till dig Morgan som tar in dom iaf!

Engla
0

Vad bra att du kan ta hand om dem, du kommer att få en hel del att göra med charmtrollen…Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Alexej
0

Glad Skönt! Ännu några räddade katter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

GladKyss

Simson
0

Härligt Morgan!!! En eloge till dig!! OskyldigKyss

Skator är så otäcka när de väl bestämt sig för att hacka!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
0

Puttar upp för Åsa…..

anebit
0

putt

anebit
0

putt

Erika91
0

Nu fattar jag ingenting! Generad
Kan du, Morgan ta hand om Ystadskatterna trots att du har en annan kattfamilj hemma hos dig?
Jag fatta det som att du inte kunde det men nu kan det Generad
Ursäkta mig Generad

MorganP
0

#14 Nej, kan inte ta in familjen längre.

Faxlin
0

Ystad… ystad. Hmm, jag och geografi. Tror jag är för långt borta för att göra någon nytta tyvärr. Men finns det någon som vet hur vi kan få dem hem till mig så har jag ett rum ledigt. Små kattungar får inte bo i stallet, då vill jag finnas och övervaka ;-)

Så ja, jag får om inte annat börja nysta i bekanta i den trakten och se om någon kan hjälpa dem. Så här får det inte vara.

Audiatur et altera pars

Erika91
0

#16 Åh du är en ängel Åsa! :D

Någon som inte kan hjälpa med skjuts? Det finns väl från KKS som kan komma en bit kanske?

JosephineF
0

Ja, dom skulle då kunna få bo hos mig med eftersom Sundsvalls Djurhem har sommaruppehåll.. Men som sagt Sundsvall är ju en bit från Ystad.. =/ Typ alldeles jättelångt..

MorganP
0

ÅsaF, jag vet inte så mkt om ärendet men kan du på ngt sätt hjälpa till så maila alla@kks.nu så går det fortast fram.

Hawknestgrove
0

Bor på fel sida, förstås, men kan ställa upp med 10 mils transport om det behövs……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

Jag har i alla fall mailat och berättat att jag finns.
Så får vi se vad som händer. Stackars missarna.

Audiatur et altera pars

anebit
0

Du är guld värd Åsa!  Kyss

Om jag inte hade den där jag delar mat och husrum med så skulle jag ta in mammor och bebisar… Ledsen

Faxlin
0

haha, jag frågar inte min om lov. Brukar bara säga i förbifarten. Ja jusst ja, idag när du kommer hem. Då dyker det upp x-antal djur här hemma. ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja, eller så hämtar jag hem dem medans han sover, och så vaknar han på morgonen och frågar varför det finns ett marsvin i vårat vardagsrum. hehe

Audiatur et altera pars

anebit
0

#24    Fniss  Skrattande

karins
0

Ja just det Åsa. Det är så man ska göra..hahaha..överraska….moaha..

Faxlin
0

Fördelen är kanske att han inte längre blir så överraskad. Han liksom bara lite försynt frågar om vi ska ha djuret kvar.;-)

Audiatur et altera pars

Erika91
0

#23, 27 Haha!
Du e för rolig! :D

Faxlin
0

#28: Tycker inte sambon dock. ;-)
Men han testade att få mig att ändra mig en gång och då erbjöd jag honom att packa hans väskor. och ställde in bröllopet. Efter det har jag inte haft några problem alls. Dessutom blir han bara mer och mer samarbetsvillig. Så länge jag inte tar åt mig mer än vad jag klarar av så är han nöjd. Och sedan klarar han inte heller av djur som far illa, så då får de gärna komma hit bara jag lovar att leta bra hem åt dem under tiden.

Audiatur et altera pars

Alexej
0

Det finns en tjej i Strömstad som kan ta emot kattmamman plus ungar. Bara det med transporten…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Landfreak, vem då? i strömstad????? Jag kan möta upp i uddevalla i sådana fall!

Hawknestgrove
0

Nu har jag PM:at till henne. Får se om jag känner henne….

Hawknestgrove
0

Så vitt jag vet, så vill väl inte ni på KKS att kattena blir placerade som utekatter?

MorganP
0

#33 beror helt på katten resp hur hemmet ligger. Se vidare i kontraktens paragrafer.

Hawknestgrove
0

Ja, jag har ju möjligheten att kolla upp, då jag bor här!

Nyneave
0

Ystadsfamiljen kommer hem till mig idag. De kommer att bo i köket till en början och sen får vi se..

Hawknestgrove
0

Åh, så kul! nu måste du berätta! Det är jag som är Catwoman5 förresten…..Välkommen tillbaka! Länge sedan vi hörde av dig!

Alexej
0

Vad skönt, har tänkt mycket på den stackars familjen. Nyneave, du får berätta hur det går!Glad

karins
0

Åå vad skönt att dom har fått komma in. I skydd från Kråkorna.

anebit
0

Va, Lycklig jag blir av att det ordnat sig för kattfamiljen…  KyssGlad

Nyneave
0

Familjen har varit hos mig sedan 18-tiden. Jag har låtit dem vara ifred hela tiden och bara tittat in ett par gånger.

Mamman promenerade in i tvättutrymmet och kröp in under bä'nken vid tvättmaskinen. Hon har legat där varje gång jag har tittat till dem

Lite dåliga i magen är de, antingen ungarna eller mamman eller alla för de har bajsat (eller kräkts… lite svår att se skillnad ärligt talat.. Urk ) på ett par ställen på golvet. Jag har flyttat lådan lite närmre och hoppas de hinner dit nästa gång… Jag ska köpa Axilur imorgon och avmaska mamman, jag tror att det behövs..

När jag tittade till dem för en stund sedan hade två av ungarna gått ur transportburen och gått in och lagt sig i det lilla krypin som jag bäddat till dem

Jag är en sådan stenåldersmänniska som ännu inte skaffat en digitalkamera, men jag ska försöka låna en och ta lite bilder imorgon på sötnosarna

Alexej
0

Härligt. hur många ungar är det?

Nyneave
0

3 ungar - alla pojkar… Just nu kallar jag den för Grabbarna Fräs Skrattande När jag kommer för nära så fräser de samtidigt i tre olika tonarter.. Vansinnigt söta är de!

anebit
0

Behövde hon fångas i bur eller är det en tamkatt?

Nyneave
0

Helt klart en tamkatt! Nu har hela familjen funnit sig till rätta och mamman är supergosig och jättesnäll. En riktig knäkatt!

Nyneave
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite bilder på familjen

Nyneave
0

Största och tuffaste ungen

Nyneave
0

Mellanpojken…

Nyneave
0

och minstingen

Erika91
0

Åh så söta de är Kyss
Jättebra att du tar hand om de Nyneave! :)

karins
0

Men gud va söta!! Kyss Vad bra av dej Nyneave att ta hand om dessa små troll!!

Alexej
0

Det känns så skönt att den familjen är inne!Glad