Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 778 ggr
Zegall
7

Mamma Saga och lilla Fräsa

Hej. Vill dela med mig av mamma Saga och lilla Fräsas framgångar.

Saga som bor under min säng, har endast kommit fram när jag gått och lagt mig och släkt ner lite. Hon har nu börjat komma fram även när det är tidigare på kvällen och jag sitter i vardagsrummet. Hon kommer ut i hallen och tittar på mig en lång stund. Jag kan t.o.m. säga "hej Saga". Hon tittar och fortsätter in i köket, äter lite och går tillbaka in i sovrummet. Fräsa springer ofta efter henne och hoppar och leker.

Gårdagskvällen:

Jag ligger i min säng, hör att Saga och Fräsa jamar, (mjammar) lite, vilket jag aldrig hört förut. Ser sedan att dom båda hoppar upp på mitt skrivbord, som står vid fönstret. Mamma Saga börjar slicka Fräsa. Det var en fantastisk syn. Deras läte var så vänligt. Sedan satt de en stund i fönstret och tittade.

Ikväll, nyårsafton får dom färska räkor, vilket visar sig vara en höjdare.

Tills vi hörs igen, ETT GOTT SLUT och ETT GOTT NYTT ÅR.

KE

Lena
3

Härlig känsla det där när skyggisarna börjar slappna av och gör framsteg! Bra present så här i slutet av det gamla året och allt! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

carlas
4

Tack go'a för att du delar med dig!! Blir riktigt glad över Saga och Fräsa. Och över dig som tar så god hand om dem. Gott Nytt År 2013 till er Alla.

Roslyn
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh lipar liteSkäms. Outsägligt glad för dessa kissars skull. De kunde inte hamnat på en bättre plats.

Härligt att höra att de har glädje av varandra också. Detta var ju inte helt självklart.

Här kommer en bild på brorsorna sixten o Silver som hälsar till mamma occh syster.

Gott Nytt 2013.

emjon
1

Blir också rörd att de nu börjar uppskatta varandra. Det bevisar än en gång hur betydelsefullt det är att ha tålamod.

Plötsligt händer det och då är det bara att njuta av känslan som infinner sig.

Fin bild på brorsorna också.

Gott Nytt År 2013 önskar jag er också.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

#4 Ja det finns nog inget som är så viktigt som tålamod när man tar hand om skygga/blyga kissar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"