Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1227 ggr
annebeate
0

Örebro Katthem bra eller dåligt?

Hej!

Jag är mycket tacksam för synpunkter  på Örebro Katthems verksamhet. Är det att rekommendera att vända sig dit för hjälp?

Anledningen till att jag undrar detta är att en hemlös kattunge är akut avlivningshotad och jag önskar veta  om man bör rekommendera  att vända sig dit. Jag har inga förutfattade  meningar utan saknar helt enkelt kunskap om katthemmet /annebeate

IceJossan
1

Jag har PMat dig! Jag svarar inte här i tråden eftersom jag skulle vara partisk då (är själv kontaktperson inom katthemmet). Andra får säga sin mening.

majvi
3

Jag har bara hört bra saker om dom, de är med i Svekatt

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Gatukorsning
3

Mycket bra poäng av #2. Om TS inte vet så är Svekatt en organisation vars medlemar betår av katthem runtom i Sverige. För att få vara med i Svekatt så måste det vara ett NO KILL-katthem, där endast de katter som är så sjuka så att det verkligen inte finns någon annan väg får somna in. De katthem som är medlemmar i Svekatt låter även skygga katter få en en chans!

Så, mjag kan absolut ingenting om Örebros Katthem för övrigt. Men med tanke på vad jag vet om Svekatt så kan du nog lita på att de tar hand om katten.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Tyrisen
3

Jag kan som opartisk eller hur man ska kalla det rekommendera detta katthem.

Jag har köpt mina katter därifrån. Jag var själv jourhem åt dem förr och fick bra uppbackning och stöd. Fick tyvärr sluta med jourhemsgrejen då jag adopterade en av katterna jag hade på jour, som sen inte tyckte om när jag tog emot nya katter.

Som sagt, det är en seriös och trevlig förening som tar sig an många katter och inte är rädda för att ta hand om skygga katter heller. Rekommenderas!Glad

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Tyrisen
2

Sen fick jag jättebra tips när vi skulle skaffa kompis till första katten. Blev jättebra :)

Ett dessutom mycket aktivt katthem utåt sett, som sprider mycket info via sin Facebook, blogg och andra medier.

Själva katthemmet är fräscht och katterna verkar må väldigt bra när man varit där på Öppet Hus. de gör ett skitbra jobb genomgående.

Var bara tvungen att skriva mer för jag älskar att sprida info om bra katthem :)

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

annebeate
1

Tack alla för svaren!Glad Blir mycket glad över att läsa om Örebro Katthem!Glad

Alexej
2

Ett av de bästa Sverige har:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mison
5

Hej Annebeate. Jag skriver ju inte ofta här inne längre, som du säkert vet, men du och jag känner ju till varandra rätt så bra!!

En sak kan jag däremot gå i god för. Örebro Katthem avlivar INTE katter som inte behöver det. Och skulle avlivning ske, så är det på grund av sjukdom, för kattens skull. Inte för att den fnyser och fräser

Jag jobbar ju privat, som du vet,  och hoppas att folk kan få upp ögonen och stötta mig, men i annat fall "häruppe", så puschar OCH samarbetar jag in i döden för Örebro Katthem. Det kan INTE sägas att jag gör för flertalet katthem häruppe i krokarna.

Grängesberg gör ett hästjobb, men jag har personligen nyss levererat massvis med kissar dit, så jag gissar att dom har häcken full för tillfället, haha

Skicka du katter till Örebro Katthem om det behövs och kan tas emot, och är du minsta lilla orolig över något, så får du hemskt gärna ringa mig om du vill.

Jag tror att du kanske kan ha mitt nummer kvar, men jag lägger inte ut det här, jag pm:ar det istället

Ring gärna om du vill prata om nåt.

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Lena
4

Örebro Katthem är som många redan skrivit ett av de seriösaste i landet. De vurmar för hemlösa katter och ger alla katter som de kan ta under sina vingars beskydd alla chanser som går att ge. De har varit föregångare till No Kill i Sverige då de jobbat på det sättet i många år.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
7

Det får bli en liten penningjulklapp till Örebro Katthem.Glad Ett sådant katthem bör man värna om!

Mison
4

Finns inte många härikring som jag litar på kan jag säga, utöver mig själv, men jag är ju inget katthem

Men, Örebro Katthem och jag samarbetar ofta om allt möjligt i kattvärlden, och jag är den första att skrika rakt ut om något inte står rätt till

Alla djur behöver någon som bryr sig!