Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 938 ggr
rulda
0

katt som låtsas vara sjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Toker tokig igen.
Som jag har skrivit förr så blev han ormbiten för ett tag sedan. Självklart pysslade jag extra med honom under tiden. Han drog sig även till mig när han inte mådde bra. Jag gosade och pussade medans jag gav medicin och han var helt superunderbar!

Men nu efter att medicinkuren är slut och svullnaden är helt borta så är han den självstädiga kissen han var innan.
När han tittar sig omring så är ögonen vidöppna och han ser lekfull och lycklig ut. Men när han ser att jag studerar honom så stänger han ena ögat och kommer mot mig och ser ut som världens ynkligaste. Då är det såååå synd om honom. Efter att jag har tagit upp honom i famnen och gosat och pussat och pratat så hoppar han ner igen och då är det inget fel på ögat alls… Men efter en stund så kommer han igen med bara ena ögat stängt och piper. "Maaatte det är synd om mig nu igen" När han är ensam med min sambo så märks ingenting av ögat utan det är bara när jag är i närheten.

Någon annan som har haft erfarenhet av detta? Det är första gången för mig…

gubben
0

Vilken härlig katt! Han har lärt sig hur man lindar matte runt tassen han.

Erika91
0

Haha vilken katt, Toker! Så härlig!! :)
Jag har sagt det förr men jag säger det igen - jag blir aldrig förvånad över din Toker och din Trötter! :)
De är för underbara och jag fylls av lycka - vilka små liv :)

Kittentotts
0

Ja de lär sig mkt snabbt SkrattandeVi har de som kan spela tyck synd om mig nu, detta sker några ggr dag för de ska få sin uppmärksamhet. En av våra kissar sätter sig och tittar in i väggen om man inte ser hennes vilja i tid tex. Joddå katter är mkt mkt smarta, här har alla våra katter speciella saker för sig.

rulda
0

haha skönt att jag inte är den enda som har en sån här katt. I början blev jag jätteorolig och satt och tittade i och runt ögat. Han satt och kurrade högt. Men bara för en stund sen hade han ju gosat klart :S jäkla katt å skrämma matte :S

Sidentass
0

Men himmel vilken komisk berättelse.!!!..ja..han måste ha lärt sig hur han får matte på fall…dom är inte dumma våra små juveler;-)

Sidentass

rulda
0

ibland är dom för smarta för sitt eget bästa jag har inte en lugn stund här hemma :S men som jag brukar säga till min sambo när han ser lite ilsk ut "men kan man göra annat än att älska dom?"

marieborg
0

Men så gulligt… verkar supermysigt ju Skrattande

Jag vill oxå gosa med Toker han är så söt!

Simson
0

DET lärde han sig fort!! Att linda matte runt sin tass! fniss

De är SÅ full i 17 de små liven

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Smart katt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rulda
0

aha jo nog har han lärt sig fort. Precis lika fort som Trötter lärde sig att sitta i mitt knä när jag äter frukost… båda två var så skygga när jag fick hem dom att jag daltade med dom till 100% nu litar dom på mig men jag får ta konsekvenserna av att ha skämt bort dom för mycket… haha men det är så svårt att låta bli :)

Simson
0

Min syster har lärt min mellangrabb att sitta vackert när han vill ha godis!

När hon är här sätter han sig direkt hon säger "sitt"!
När jag är ensam så biter han på nattygsbordsknoppen (godiset ligger i lådan) och jamar (=vrålar) tills han får godis. Cool

anebit
0

Flört  Smarta katter!  Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sessan1
0

Roliga katter det finns :) Dom är verkligen smarta.

maggan47
0

Lucas min perser har astma, och blir det för lite gos, eller han tycker att tjejerna är i vägen, får han ett astmaanfall, hostar och hostar, men det försvinner blixtsnabbt, när jag lyfter upp honom, då börjar han spinna, och gnider sin kind mot min, sätter jag ner för tidigt, sitter han och hänger med huvudet, och andas tungtKyssannars hoppar han ner lätt som en plätt  Maggan47

vanessa
0

Jodå, de har sina knep de små liven. Min ena vet att när jag nonchalerar honom, så går han och börjar tugga på plast. Då vet han att det tar tre sekunder för mig att reagera oavsett om jag sover eller är vaken. Och då har han fått min uppmärksamhet. Plasttuggandet kommer bara när han vill ha sällskap vid maten eller när han vill gå ut på balkongen. Inte annars… /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

JosephineF
0

Hamlet springer fram och tillbaka i hallen och dansar indianlägerdans, slår sig för bröstet och ylar när han vill ha min uppmärksamhet. Jo, det är helt sant.  Till slut öppnar han garderobsdörren och hoppar in och kastar ut alla mina finstövlar. Det brukar funka.. =/

Hennum
0

hahaha..vilka roliga katter ni har. heltokiga allihopa.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sidentass
0

Berlioz, familjens tjockis..sätter sig alltid i mitt knä när vi ska äta middag..bekvämt o nära då han får sina mumsbitar…bortskämda katter..hmmm vad är detFundersam;-)

Erika91
0

Åh de vet så väl hur de ska få människors uppmärksamhet :)

rulda
0

Dom vet mycket väl hur dom ska göra för att få matte på benen. Ibland så sitter jag och försöker ignorera deras dumheter för att dom ska förstå att det inte funkar… men tyvärr är det alltid jag som förlorar… tänk om det skulle vara någonting allvarligt?!
men jag måste erkänna att jag är alldeles för mesig med mina katter. Jag har egentligen ingenting emot att Trötter snor min frukostmacka varje morgon eller att toker håller mig vaken på natten.
Så länge som mina katter älskar mig och inte är rädda för mig är jag lyckligast i världen och då står jag ut med deras egenheter. Jag har alldeles för färskt minne av att båda två låg under soffan och var livrädda för mig.

(för övrigt fick Trötter en egen smörgås i morse)

Simson
0

Min Atos kommer alltid när han hör att jag fikar thé och macka…då sitter han fint bredvid mig och tittar så koncentrerat på mackan att ögonen går i kors…när jag ger han en bit av osten så köjs (tjöjs…HUR stavas det??) han men när osten hamnat på mattan käkar han upp den glatt! Cool