Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 938 ggr
rulda
0

katt som låtsas vara sjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Toker tokig igen.
Som jag har skrivit förr så blev han ormbiten för ett tag sedan. Självklart pysslade jag extra med honom under tiden. Han drog sig även till mig när han inte mådde bra. Jag gosade och pussade medans jag gav medicin och han var helt superunderbar!

Men nu efter att medicinkuren är slut och svullnaden är helt borta så är han den självstädiga kissen han var innan.
När han tittar sig omring så är ögonen vidöppna och han ser lekfull och lycklig ut. Men när han ser att jag studerar honom så stänger han ena ögat och kommer mot mig och ser ut som världens ynkligaste. Då är det såååå synd om honom. Efter att jag har tagit upp honom i famnen och gosat och pussat och pratat så hoppar han ner igen och då är det inget fel på ögat alls… Men efter en stund så kommer han igen med bara ena ögat stängt och piper. "Maaatte det är synd om mig nu igen" När han är ensam med min sambo så märks ingenting av ögat utan det är bara när jag är i närheten.

Någon annan som har haft erfarenhet av detta? Det är första gången för mig…

gubben
0

Vilken härlig katt! Han har lärt sig hur man lindar matte runt tassen han.

Erika91
0

Haha vilken katt, Toker! Så härlig!! :)
Jag har sagt det förr men jag säger det igen - jag blir aldrig förvånad över din Toker och din Trötter! :)
De är för underbara och jag fylls av lycka - vilka små liv :)

Kittentotts
0

Ja de lär sig mkt snabbt SkrattandeVi har de som kan spela tyck synd om mig nu, detta sker några ggr dag för de ska få sin uppmärksamhet. En av våra kissar sätter sig och tittar in i väggen om man inte ser hennes vilja i tid tex. Joddå katter är mkt mkt smarta, här har alla våra katter speciella saker för sig.

rulda
0