råd för att få kattmammor att acceptera moderslösa
Jaha… då sitter man liiiite smånervös o hoppas jag kan ro projektet i land…jag har ju två kattmammor (förmodligen systrar) som har fött 4 ungar ihop….ingen aning vems unge som är vem..men söta är dom…. födda 6/6…. alt fungerar bra med dom….
idag på eftermiddan fick jag samtal om två moderslösa kattungar i samma ålder som vill ha en ny mamma….så vi hämtade dom omgående och har försökt introducera dom i knappt 2 timmar…..vet inte hur jag ska säga att det går…en mamma har iaf slickat på den ena kattungen….men dom har absolut inte tagit dom till sitt hjärta på minsta sätt än så länge… fick tips om att badda in dom med lite grädde……låter dom vara i fred så gott det går…..om en kvart ska vi ge dom flaska… vad finns det för fler listiga sätt att ta till?… dom ligger med i ungskocken men hitills tror jag inte att ens dom egna fått mat… mammorna sitter i andra hörnet o funderar…..för ser jag att dom egna får mat så kan jag ju nästla in dom i gruppen…
alla tips emottages tacksamt… speciellt den ena av ungarna är väldigt tunn och behöver all näring den kan få…
tack för att ni finns!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Åhh så underbart av dej att ställa upp..när vår Mari hade kull för ett par år sedan tog vi oss an en liten övergiven kattunge som var i samma ålder som hennes egna ungar..innan jag gav henne till Mari tog jag o gnuggade henne ihop med med hennes egna bebbar så att dom skulle få samma doft så att säga….vill tro att detta kommer att gå vägen..kattmammorna brukar vara så fantastiska..
Sidentass
Oj, villket jobb du har! Fullt hus…Tror också så som sidentass, samma lukt som de egna ungar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

då är det kirrat.. fast tvärtom…..en av de nya har bajsat ner en av de gamla…mammorna har fortfarande inte gått till sina egna….tror det blir till att sova på soffan inatt….så tror jag att det har större chans att fixa sej…
matningen gick sådär…den minsta tunnaste fick i sej 5 ml och den andra 7 ml…gissningen är att dom är två veckor men den ena kan redan gå skapligt bra.. speciellt om man ser till mina runda bollar….tyder det på att dessa är närmare tre veckor?….är dom 2 veckor så är ju inte 5 ml att förakta.. men är dom 3 så är det kanske i minsta laget?… fick rekommendationen att ge dom 10 ml varje gång…
har själv planerat att jag om 1 timme ska försöka mata den tunnaste.. det var nämligen mina döttrar som matade och dom är ju lika oerfarna som mej så jag vill testa själv för att se… efteråt torkas det i rumpan och milt sagt kan man säga att det förut gosiga täcket har ändrat färg… så nu får tvättmaskinen sätta fart….
bra att ungarna ligger i en klump… då får dom ju automatiskt varandras doft…. ska se till att gnugga in dom mer sen när det ska matas….
tror själv att det är rätt viktigt att vi matar dom var 4 timme under natten….sen får jag lite panik också för att om mammorna inte fungerar så är jag inte rätt människa eftersom jag jobbar heltid from måndag igen….men mycket hinner ju hända till dess….
försöker få tag i en hushållsvåg för att känna mej säkrare… den jag trodde skulle ha en, hade tyvärr den trasig…hur ser jag annars att det inte går bra?.. den minsta är rätt skakig..
vet inte hur länge dom varit utan sin mamma… dom påträffades 3 st utan mamma och en hade tyvärr dött….
tack för svaren denna dag då många sitter utanför datavärlden…

Något jag fick lära mig då jag blev uppfödare va när en mamma inte kan ta hand om ungarna el det hänt något och de behöver flyttas till nya mamma.
Smörj kattungen i vetegroddsolja, då förvinner lukten från andra mamman osv, den nya mamman kommer slicka rent ungen ocj brukar då ta emot ungen utan problem.

bra tips…. otur bara att det är midsommar o det mesta är väl stängt…får se i morron bitti hur taktiken avlöper
på mitt försök lyckades jag få i den smala 8 ml… tyckte först att det gick suuuuperfort tills jag insåg att ungen bara knaprade på nappen… misstänker att det var stopp.. sedan när jag hade vänt på flaskan ett par gånger så märkte jag en rejäl mjölkmun… och då gick det så snabbt att jag nästan blev rädd för att det gick för snabbt..
nu har jag ett luringsförsök med mammorna… jag la deras älskade blötmat på kattungstäcket….såg på den mest matglada att hon blev rejält frestad…. ska strax testa den andra sötnosen…så´får jag se om min luring lyckades….
å sen blir det till att sova i soffan….men vad gör man inte för gullnosarna?…..
någon har kanske ett tips vad man kan snutta på istället för en mamma eller en kompis rumpa?….

Har ungarna varit framme och smakat på mammorna så att säga? Så att de vet var mat kan komma från nu så att säga? Har tyvärr inga råd att ge. Men kanske de snart låter ungarna snutta, bara behöver lite tid på sig stt smälta det hela. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Kattungar snuttar ju bara på tuttar och napp du matar med. Vad matar du med tex? Har du sån där nappflaska Royal skickar med? Försök i så fall skaffa en medicin spruta som du får på apoteket till barn, det finns speciella nappar köpa tex på Tassalogen på internet, men du kan också köpa ventilgummi till cyklar o dra på sprutan, detta blir mer naturligt för dem suga på.
Vetegroddsolja hittar du tex på hälsokostaffärer, även en del djuraffärer har detta.
Nutrical kan man ge de små som behöver ha uppvikterna, man kan röra ut detta i tillägget lite varje gång.
Du ska försöka kämpa med mammans tutte mer, viktigast är de lär sig suga själva här, ska du jobba så måste de ju lära sig. Du får ta de tuttar som någon sugit på, de kan inte ta en helt ny tutte att suga igång om de aldrig sugit innan, lägg den starkaste till att suga på dessa nya tuttar, du får också vara med så de starka inte inte puttar bort de svagaste då de vill suga lite.

ungarna har ätit hyffsat men bara 5 ml åt gången….så där känns det rätt OK även fast jag skulle vilja att den minsta åt typ 50 ml för hon är så tunn jämfört med de andra runda bollarna…
vad som är värre är att mammorna har vänt ryggen till sina egna ungar så det känns ju inte riktigt kul…. men i samråd med hon som ringde o hörde om dom fick komma så har vi bestämt att jag lämnar tillbaka dom…..hoppas på att det finns en annan mamma som kan ta emot dom med öppna tassar… dom har haft det jättemysigt med de andra kattungarna för dom har verkligen grottat ihop sej i en stor hög….och det betyder ju att deras dofter blandat ihop sej rejält…
dom äter Royal Canins Vital Milk och jag har nappflaskan som medföljer… för mej som är novis så har jag inte kommit på än hur man matar… ibland verkar det forsa fram mjölk och ibland så är det totalstopp…. kan ju bero på en osynlig klump eller gör jag fel?…. känns som ett misslyckande att behöva lämna tillbaka dom för dom är så superfina…
vill ändra min ursprungsfråga nu lite grann…. hur får jag mammorna att acceptera sina ungar igen?… kan vetegroddsolja vara bra då?…..jag håller på att tvätta alla täcken o filtar så de blir neutrala… kan tillägga att när jag hjälpputtat kattungarna till sina originalmammor så har mammorna morrat o gått därifrån… den ena lyssnar lite till pipen från sina kattungar…
ska lämna dom ifred när jag matat de moderslösa…. lägga originalen på nytvättade täcket o låta dom vara ifred medans de små skjutsas tillbaka… men hur länge kan runda välmående kissemissungar vara utan mat egentligen?…dom piper inte än så länge men det ser ut som dom vill snutta iaf…
tack för alla tips….
kram hönsmamman..

flyttar upp min egen tråd…..

Jag blir lite förundrad över att mammorna inte bryr sig om sina egna nu???? Du märker inget konstigt med någon av ungarna? för om en är sjuk, då går mamman sin väg i regel, det är så de gör i djurvärlden, de bryr sig inte om den som är sjuk, men om du envisas med lägga den ungen där om o om igen, då lämnar hon lådan. Ta bort de nya ungarna, det kan vara fel på dem som du inte märker, eller så tycker de inte om lukten och oron omkring. Inte alla honor klarar av ta sig an fler ungar, jag har en som aldrig skulle ta någon främmande.
Jag antar du menar mjölkersättningen som Royal har är den du ger, flaskan kan du slänga, den gör de får i sig för lite el för mkt och det som hände är de sväljer fel.Detta kan i sin tur leda till de får ner vätska i lungor o annat. Köp ventilgummin o trä på en medicinspruta. Tryck sen mkt mkt varsamt så bara en droppe kommer ut i taget, sen kommer kattungen försöka suga själv, då får du istället hålla emot lite så inte för mkt kommer :))
De första Dygnen ungarna föds då ger man dem varannan timme, sen ger jag var 3 e timme. Men jag fatar som de är ca 3-4 veckor, kan de äta själva? min abrukar få mat vid denna ålder, då ger jag nötfärs med gräddfil i, tillsätter lite kalk typ en smula i varje portion. De brukar även klara dricka mjölkersättningen själva. Men du måste ta finget i början o putta in lite i munnen på dem för de ska få smak för maten, du får också visa faten, putta försiktig ner huvudet i maten(munnen) hoppas du förstår vad jag menar. Det tar sin tid, men de komemr börja äta, sen kan du prova mosa ut kattmat(mjuk)på samma vis.

Och idag träffade jag de två ungarna. Sååå söta, sååå små. De ska jag nu försöka få med i Hitta Hem-programmet. För de knep mitt hjärta och håller fortfarande stenårt tag i den. Hon nappar dem, går med dem vid sitt bröst hela tiden så att de är varma. Så de har det bra, även om en mamma är det bästa för dem. Så vi får fotsätta att hålla ögonen öppna.
Konstigt att mammorna inte vill ta hand om sina egna ungar. Har faktiskt ingen förklaring på det. Är inte så hemma i kattmamma/ungar fronten. Utan mer de äldre, tilltuffsade kissarna. Hoppas det ordnar sig. Men lägg gärna ut frågan på något rasforum här. De är kanske mer insatta i den frågan där. Prova Cornish. /Vanessa

#11 Jag är uppfödare
Jag har gett ganska mkt av mina erfarenheter jag haft både inom uppfödarvärlden sen en del år nu, och så då jag jobbat i Djurskydd me dalla sorters djur. Hoppas ni får andvändning för mina råd o tips!

ja visst är dom supersöta Vanessa… trots att dom bara var här ett knappt dygn så blev jag vrålkär i dom…
Kittentotts: jag har lämnat tillbaka de moderslösa ungarna. Hoppas att ett mirakel sker så deras mamma fortfarande finns i livet för det är dom värda…
Det jag kan tänka mej som skulle spela roll är att en av de "falska" ungarna råkade bajsa på en av ungarna. Sen har dom legat i en klump allihopa och blandat dofter med varandra. Innan extraungarna kom så gick allt jättebra.
Ungarna verkar vara rejält hungriga nu, de piper och letar mat. Jag lider med dom.
Tackar för tipset med medicinsprutan. Ska spara det ifall det behövs om ingen förändring sker.
Tack för att ni delar med er!

Har du tvättat av de små hemma, gör det annars. Nu får vi hoppas de små du lämnat tillbaka finner sin mamma el någon annan som kan ta emot dem.
Kittentotts, det där tricket med olja borde funka. Så gör man ju även med grisar om man skall ha ihop kullar. då tar man en trasa med dieselolja och stryker över ryggen på alla ungar, suggans egna och de nya. Ok, diesel ska vi inte ha i detta fall, men just nyttig olja som luktar är ju bra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kittentotts… de är dryga 2 veckor… födda 6/6…. förvånande hur illa jag läser ibland….sorry
alla tips är bra.. hjälper dom inte mej så kan dom säkert hjälpa andra.. hellre 20 råd för mycket än 20 för lite…..
jag är djupt tacksam….och lika orolig likaså…

#16 och jag då som inte kan läsa 6/6
Jag hoppas det går bra och att de lär sig äta själva snart. För ca 2 årsen matade jag upp en kull på 6 ungar, ni ska veta det va skönt då de lärt sig äta själva.
#15 ja jag tror att det kan fungera med matolja med faktiskt, ara att vetegrodsolja andvänder ju en del uppfödare i maten till sin akatter för finare pälsar osv.
Lycka Till!
hur har det gått Marianne, hr inga tips att ge, men vet att det finns kompetenta uppfödare här, med råd, håller tummarna istället för att allt går bra, kram Maggan47

är du vaken redan Maggan?.. wow…..
läget är som så att mammorna fortsätter att ignorera och morrar om ungarna kommer för nära…slår mej själv i skallen för att jag inte provat med matolja…vetegroddsolja har känts lite svår att få tag på nu i helgen….tror inte riktigt själv på det men har man alltid rätt alla gånger?….måste testa det ju…funderar lite på om det sen försvinner automatiskt från pälsen sen?…måste det ju göra..ska man typ doppa hela katten i oljan eller räcker det med att ta det på ryggen?…
vi har köpt mjölkersättningen från Apoteket och gett dom för dom har varit så rysligt pipiga, skrikiga o hungriga… dom känns mer alerta nu speciellt när de matas för det är så mycket protester hit o dit med rena rama krokodilrullningar… men dom är som sagt piggare och gladare även fast dom vill ha något att snutta på…. testade att ge dom på fat men det klampade dom bara över….otur dessutom att det var just i midsommarhelgen…rådfrågade Albano vad de tyckte….de tyckte vi skulle nappa dom..
tack alla ni snälla!

Man stryker oljan på pälsen, om inte mammorna kommer slicka av detta, ja då får de ju bada. Det är ju en grej som flertalet uppfödare andvänt i många år detta med oljan. Sen får man ju tro vad man vill, men jag tänker aldrig på det sättet då någon ger mig råd, jag gör det! Varför andvänder du inte Royals tillägg? detta finns på alla zooaffärer, den är också billigare.
Hoppas ni löser alltihop! Verkar ju som mammorn astörs av något helt klart!
Du kan också göra egen mjölk:
MAIZENAVÄLLING TILL KATTUNGAR
2 msk margarin smältes
2 msk maizenamjöl röres i
2 dl vatten och
2 dl mjölk tillsättes och kokas upp, tag kastrullen av plattan och
2 äggulor vispas i kraftigt
sen finns:
Anderssons välling - från ca 3 veckors ålder
receptet på berömda vällingen för kattungar
1,5 dl mjölk- mjölken kokas upp först
2 msk Maizenapulver - röres ut i :
0,5 dl kall mjölk - som vispas i den heta mjölken
2 msk smör
Låt därefter vällingen sjuda upp till kokpunkt - rör under tiden.
Dra pannan från plattan, vispa ner
1 rå äggula + 1 tsk druvsocker

absolut ska man följa de råd man får….jag skäms för jag vet inte hur jag tänkte….med tanke på det jag grät för missarna igår så tänkte jag nog inte helt klart heller…men nu är jag med på banan… smörde in dom och testade supermammans reaktion…. frääääääs sa hon ….och sprang därifrån… 
eftersom det varit midsommar så har alla djurmatsaffärer haft stängt vad jag vet….jag var glad att Albano hade sin mottagning öppet för rådgivning…ännu gladare för min sambo som satt o åkte in till Stockholms Central till ett jouröppet apotek..
ungarna har lättare o lättare nu att äta och det går fortare för varje gång….men dom är så himla gos o snuttesugna… vet inte om jag är korkad som lägger mej ner så dom får klänga på mej och få del av min doft?…dom ser så glada ut och sitter som plåster runt mej…är villrådig till hur bra det är för återförening med mammorna?…dom är ruskigt söta så jag måste ladda över bilderna sen till datorn o visa…
dom är rätt luddiga o ulliga i pälsen och mjölken i mustacherna gör ju att dom börjar få oreda i pälsen…kan jag ta en fuktig handduk o torka dom eller finns det en bättre lösning än kattmammetunga dom skulle behöva?
tack Kittentotts för dina tips o råd…. ett stort fång rosor till dej…
tänkte på mammorna åxå för den delen som har fullt med mjölk….finns det något jag kan göra för dom?…. är det 100% att det blir mjölkstockning?….håller ögonen på dom och försöker få tillbaka den gosiga kattmamman… den räddare mamman vill att jag håller mej ifrån…

Det är tråkigt höra mammornas sätt mot de små. Vad händer om du är bestämt mot mamman? säger åt henne lägga sig ner, så tar du en unge o lägger till tutten, du får ju vara beredd ifall hon blir sur att skydda den lilla bebisen. Men tänkte på om hon kunde få känslan tillbaka genom att den sög på henne. Nä det är inte säkert hon får mjölkstockning av att inte dia, men risken finns. Har hon väldigt mkt mjölk, är de hårda och varma? annars är det ingen fara ännu.
Du kan ta vanligt våt trasa el handuk o tvätta med
Har hänt jag fått bada så små pga magen krånglat på dem.
Jag har faktiskt aldrig råkat ut för detta med mammor som inte tar emot sina egna små, måste vara jobbigt för dig.
Tyvärr bor jag för långt borta för komma o hjälpa dig här. Jobbigt är ju om du ska jobba o de små inte får i sig mat.
Jag hjälper gärna till! Jag tycker det är roligt att kunna hjälpa till, sen blir jag så rörd då det inte fungerar, jag vet hur det känns att sitta mata mata osv, man blir trött o ledsen imellanåt

rådet jag fick igår från katthemmet var att tvångslägga mamman som ammat de flesta ungarna och lägga dit en unge.. trodde att det skulle bli ett väldigt liv i luckan att bli fasthållen… hon gillade absolut inte läget men med fasta händer låg hon kvar… när Bullen trillade in under magen så morrade hon o såg lite arg ut… vet inte riktigt om Bullen fick rätta greppet men sög fast gjorde han iaf….sen när det gått en 5 minuter så släppte vi greppet och mamman pep genast iväg….sen tycker jag att hon studerat ungarna mera men ändå visat rätt lite intresse..
ikväll så la vi mamman på sängen igen…det var svårare denna gången men hon var spak ändå… Bullen, våran stuntkatt gjorde entre och la sej tillrätta… mamman såg småbister ut men med handen över henne och klappningar så låg hon kvar…. sen gjorde snuttungen nr 1 entre och kopplade grepp hon med….tyckte faktiskt att mamman "öppnade" sej lite o fläkte ut sej lite pytte för dom… inga morrningar denna gången… nu låg dom 15 minuter iaf…sen pep hon iväg….morrade när hon gick förbi dom för att få belöning i form av blötmat….
senare här ska vi lägga ner henne på sängen igen för att låta de andra två få närkontakt under magen… tror vi slipper ta in Stuntkatten Bullen….så får dom fortsätta sova ensamma i MITT sovrum… själv har jag lånat dotterns rum så mina egna missar kan få göra som dom är vana och vräka sej i en säng när husse o matte sover…
du Kittentotts hjälper till bara genom dina kloka ord…tack än en gång…
ska se om jag kan smuggla över lite bilder senare på vår bärbara…..hehe… varning för gosmonster….

här kommer 3 av dom… det är arbetsnamn på dom fortfarande… Bullen (spöket Laban) är nedbrottad av Nicke Nyfiken som inte ger upp i första taget… syrran Kulla-Gulla tittar på…

här kommer 3 av dom… det är arbetsnamn på dom fortfarande… Bullen (spöket Laban) är nedbrottad av Nicke Nyfiken som inte ger upp i första taget… syrran Kulla-Gulla tittar på…

syrran Kajsa Kavat knatar på ensam….

hittade samtidigt de två moderslösa… först ut är Angel som hon hette hos oss…

å den som fick heta Tiger hos oss….fick veta att dom faktiskt var 4 veckor men små som 2 veckors….
Jättesöta
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sötnosar. Kattungar är på gränsen till olagligt söta varelser. /Vanessa

titamtitam titam….*skuttar runt o hoppas jag vågar tro på det jag just upplevt*..
när vi tvångshöll mamman nyss så lyckades vi peta in alla 4 ungar….det var vilt slagsmål mellan kattungarna och det var knappt att alla fick plats.. speciellt som Kulla-Gulla alltid ska peta bort alla och lägga tassarna över matplatserna…sen tror jag det var Kajsa Kavat som traskade förbi morsans huvud och jag kände att nu eller aldrig… Majvor Mamma började lukta lite på sina ungar och till sist kom det: tungan som började tvätta dom…och sen låg Majvor frivilligt kvar..så vi satt länge och bara tittade när alla rullade runt i sängen.. höll andan medans vi flyttade ner familjen på täcket på golvet.. Majvor kilade in under ett skåp…och jag såg till att ungarna fick skjuts in till henne…
nu är klockan satt på 3 för att kolla läget inne hos dom…om det behövs matning så får morsan ställa upp igen…är så lycklig o hoppas att de ligger tillsammans vid 3…hoppas dessutom att den andra mamman förenar sej med dom åxå…
Härligt!

Jag tror på det rådet du fått från katthemmet om hålla kvar mamma katt, låta de små suga, det va detta jag menade med vara bestämd. Men..heregud va söta de är! Åh jag älskar små paddor som den ena är här, ja allihop va ljuvligt söta. Hoppas verkligen det går vägen med dem. Det är bra de får suga lite :) du får bädda ner dig bredvid och klappa o gosa med mammakatt o ungar.

allt ser fortfarande finemang ut… ni kan tro vad mamma katt har jobbat i natt… de tufsiga ungarna är propra o fina igen…. super….så nu ska vi se om vi kan köra samma metod med den mer skygga katten…det som förvånade mej var att vi inte fick uppleva en strid på liv o död…denna skygga mamma är väldigt försiktig o lågmäld så jag hoppas hon t o m är så duktig så jag kan köra tricket själv… vet ju att ungarna gör sin del av jobbet att hänga fast i matuttaget…
ska bli härligt att kunna sova i egen säng inatt… så kan jag gosa med underverken….
Kittentots… det är två paddor…vackra Kulla-Gulla är bildskön men Kajsa Kavat har mer käck o charmig skönhet med sitt rödbruna huvud……..fast sötast är nog egentligen Nicke Nyfiken för han gör verkligen skäl för namnet…å Lulle Bullen Spöket Laban Björne Ture Sventon ser ut som en stor mysfarbror….

HaHa jag missade en padda, men kan erkänna jag gillar de med vitt mer :)) men de är söta allihop! Va skönt höra att det går bättre med mammakatt o småttingarna :)

måste bara få skrika ut min glädje: efter mindre än 10 minuter i en normalstor transportbur med Eivor och först Bullen som sedan fick assistans av Bulldozern Nicke Nyfiken Jääääääättehungrig så gav den skyggare mamman upp….det var småmorrningar, tvättande och snudd på att bita ungarna….men sen fläktes magen upp….trion släpptes sedan ut när Bullen satt o skrek så den andra mamman vankade utanför….det syntes på en gång en annan relation mammorna emellan….Alfamamman försvann sedan under skåpet med de två huvudpersonerna i dramat och strax efter slank även Eivor in… NU tror jag att den idylliska familjen är tillbaka…syns dessutom stor skillnad på relationen till mej….hon känns redan gosigare och modigare…
Kittentotts…den anonyma paddan charmade intressenter mer än sin syrra ikväll… fast det KAN ju ha att göra med att hon är betydligt tuffare och mer försigkommen…. även Nicke charmade den manliga intressenthalvan så nu hoppas jag att dom kan enas och ta en iaf… dom har redan en kattkille på 3 år…skulle vara toppen att ha alla akutkatter kvar i sin närhet så länge man vet att kissarna har det bra……
Vilket underbart jobb du gör!!!
Tack så mycket för att du ställer upp och tar hand om dem! Du är en 
Puss till dig och katterna 

så underbart att känna denna enorma lycka…. ska bli kul att se om jag kan sova inatt..
natten som var sov jag jättedåligt… Eivor tassade på persiennen så jag drog upp den en aning för att hon skulle kunna titta ut…somnade om ett kort ögonblick när oljudet fortsätter… Eivor vill inte vara inne så hon försöker klättra uppför persiennen för att se om det finns kryphål där uppe….inatt så vill jag nog bara kika på dom…..som av en slump så ligger jag närmast barnhagen….
finns en massa fina underbara människor här….du är en ängel du med Marieborg…
så underbart att höra vändningen av mammakattornas beteende,
visst är du en ängel MARIANNE för dessa våra minsta kram Maggan47

finns kanske fler att tränga in i buren..
…. Lucas skulle passa förträffligt instängd i buren med Flisan o Timjan och alla hittekatter… inte sant Lucas?…flera låtsassekunder iaf….
ska strax tassa in o kolla på familjelyckan….vågar nog tyvärr inte dra ner persiennen bara…

Underbart att det funkar! Men jag har inte fattat om dom tagit emot de 2 moderlösa ungarna oxå nu? 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

nej då… de kattungarna fick återvända till den underbara människa som tagit hand om dom innan… dom växer o frodas enligt rapporter jag fått… å det gör mej så glad….vilken underbar människa som sköter om deras matintag….rosor till alla som flaskmatar sina kattungar av olika orsaker.. får se här hur det går med mina småttisar om dom får tillräckligt med mat… men med tanke på deras runda magar så får dom säkert mer än de behöver…
.. känns ju bättre nu när bägge mammorna är med i leken igen….

Åh, vad skönt att det ordnade sig. Och att mammorna är mammor på riktigt. Vad du är duktig. /Vanessa

det är mammorna som är duktiga…. dom ser så söta ut när dom ligger i klump…å Eivor går att klappa betydligt mer igen….under de upp o ned vända dagarna så kunde man bara komma så nära att man sträckte fram handen så hon kunde nosa…får uttnyttja tillfället nu med moderskänslorna att komma henne närmare i lugn och ro…så hon får tillit till människor…konstigt egentligen att mamorna kunde förändras så och bli osams… och när dom väl blev sams med kattungarna igen så har dom gemensam vårdnad tillsammans igen..
var väl så otrygga i sin mammaroll, att när dom blev störda, tog skyggheten över, och dom drog sig undan, från barn och människor, inte vet jag, men hoppas dom kommer igen, och fotsätter att mata sina små, du får ge rapporter Marianne, så vi får höra, och någon dag ledig tillsammans har vi väl, då jag får ge mig ut på vägarna igen till långtbortistan
Maggan47