Katten Floyd stred tappert mot lodjur
Ett lodjur hade utsett familjen Haraldssons två katter till frukost.
Men katten Floyd var en kämpe och höll angriparen stången tills matte och husse kom till undsättning
- Jag blev chockad, säger Agneta Haraldsson
Lodjuret attackerade tamkatterna när de släpptes ut på tisdagsmorgonen, berättar Sundsvalls Tidning. Floyd fick ta de värsta smällarna. - Floyd hade fått ett stort köttsår på ena bakbenet och även i huvudet, säger Agneta Haraldsson. Oväsendet från slagsmålet fick husse och matte att undersöka vad som hände. Då sprang lodjuret till skogs igen. Om Floyd överlever attacken återstår att se. - Nu får vi bara avvakta och se hur det går, konstaterar Agneta Haraldsson som bor i Östavall i Ånge kommun.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja, jag läste det. En av anledningarna, till att Arne inte får gå ut själv och till att jag inte vill ha lo häromkring
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag läste oxå nånstans att lodjurstammen ökar runt Göteborg så håll era katter inne så att dom inte blir lodjursmat.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Blä!! Tur man har missarna inne!! Usch..

Jag och min väninna hyrde varsina stugor på Hornslandet i Hälsingland på 80-90-talet. Jag hade min Simson lös. En kväll såg min väninna ett lodjur! Inte roligt!!
Vilken kämpe denna Floyd måste vara!!! Hoppas han klarar sig!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Åhhh..så otäckt…jag skulle bli alldeles förskräckt!! Håller hårt i tummarna för kämpen Floyd…