Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 999 ggr
annebeate
2

AKUT! HJÄLP SKADADE KATTEN FRIDA!

På sjukhusområdet i Malmö springer  sedan en tid tillbaka en skadad hemlös katt.Gråter Katten kallas för Frida även om man inte vet med full säkerhet  om det är en han eller konkatt. Katten lider då den inte kan stödja på ett av sina ben. Katten behöver omedelbar hjälp att komma in för vård samtidigt behövs ett tillfälligt hem. Detta hem har inte gått att få trots att flera nödrop lagts ut på annan kattsajt och tyvärr har intresset för denna lilla skadade katt varit förvånansvärt litet. Veterinärkostnader ska självfallet inte drabba den som tar hand om katten tillfälligt. Hjälp med infångning behövs!

Varje fortsatt dag där ute i skadat skick är ett lidande för katten och dessutom finns en fara att någon illasinnad mycket lätt skulle kunna göra katten illa.

Jag vädjar till er på forumet att hjälpa denna katt till ett fortsatt drägligt liv. Det brådskar! Själv kommer jag att ställa upp med bidrag till veterinärkostnader och försöka hjälpa till vid behov med transport.

Mitralis
0

Prova att ringa Djurhemmet eller Djurskyddet. Det gjorde jag med en övergiven katt och nu bor den på en lantgård Glad

[http://djurhem.ifokus.se/articles/4d712e6db9cb46221d04480f-alla-djurhem-i-sverige

](http://djurhem.ifokus.se/articles/4d712e6db9cb46221d04480f-alla-djurhem-i-sverige)Hoppas att det löser sig. 

[theotoft]
0

Hade det inte varit så nedrans långt till malmö hade den utan problem fått bo hos mig!! Stackaren.. Hoppas nån hjälper den så snabbt som möjligt.. :(

MSH
0

Instämmer, ngn i södra Sverige..?!! Please. !!!

Vinterdag
0

# 2 Transport brukar ju gå att ordna.

[theotoft]
2

Går transport att ordna får den gärna komma hit!

Gullimat
1

Theotoft, var bor du? Håller med Annebeate, mycket lite respons på denna Kisen, trots att den är skadad och inget foto finns på den. Medans nödropet nedanför fick otroligt många kommentarer och villiga, men den var röd och vit.

annebeate
1

Theotoft, undrar också var du bor? TranspOrt brukar vi kunna ordna.

Gullimat, har du någon möjlighet att hjälpa till med infångningen?  Ska försöka få fram hur den ser ut helst en bild också.

[theotoft]
0

Jag bor ca en mil utanför Kalmar..

annebeate
2

Stort tack för ditt erbjudande theotoft. Visserligen lite långt bort men vi får se vad som händer.

Jag vet inte ännu hur Frida ser ut men inte ska det ha någon betydelse. Ska Frida ratas och inte få hjälp när hon lider där ute  om nu Frida inte skulle ha den "rätta" färgen. jag vill bara inte tro det!

Sidentass
0

#2 Transport brukar vara det minsta problemt…kanonfint att du är beredd att ta emot den stackars kissen….

[theotoft]
6

Färg och form är inget jag lägger spec mycket vikt på! Alla katter är söta på sitt sätt! :D Det viktigaste är ju att hen får ett hem där nån kan ge stackarn den vård hen behöver! Så jag finns absolut tillgänglig om ingen annan kan ställa upp som kanske bor närmare. :)

MSH
0

Men SÅ bra;-)! Skönt att höra, går det att lösa transport av lilla kattstackaren?!

[theotoft]
0

Finns det ingen sån typ djurtransport iFokus eller nått där man kan skriva och fråga? :)

Gullimat
2

Självklart hjälper jag till med infångning. Jobbar hela helgen och måndag till 16:00 fri tisdag. Kan hjälpa till måndag efter jobb o tisdag

annebeate
1

Tack Gullimat!Glad

Jag har skickat Pm till dig.

Katthemsmatten
1

Heja Gullimat och Annebeate!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
1

Verkligen! Heja heja!!

emjon
2

Vad härligt att ni jobbar för att hjälpa denna kisse som så väl behöver det.

Vad gäller bild på kissen så kanske det inte är färgen som har betydelse utan mera situationen.

Är kissen skadad sliten och vistas i dålig miljö så går det oftast rakt in i hjärtat och de som kan erbjuder då sin hjälp. På något sätt så säger en bild mer en text även om den också kan vara gripande.

Hoppas allt går vägen här så lilla kissen snart är omhändertagen och får den hjälp den behöver.

Hejar också och tummar och tassar hålles!!!!

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren