Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2753 ggr
Tissetassarna
1

Upphittaren ringer LST på MÅNDAG!

Västerkatten fick i våras in en rapport om en katt som bodde på en dams veranda, han fick mat och skydd och föll oss därför inte som ett akut ärende.
många av er som följt västerkatten vet att vi haft väldigt mycket otur och hög belastning av katter senaste, vilket inte är något ovanligt för de flesta som arbetar med katter.

Men nu är det så att denna svarta pojke blivit sjuk och börjat magra av. upphittaren tänker därför ringa lst på måndag och vad det innebär för en sjuk skyggis är vi alla väl medvetna om.

Nu undrer jag om det finns någon annan verksamhet som kan hjälpa till med denna katt då vi själva verkligen inte har möjligheten…

om intresse finns, pma mej om kontaktuppgifter!

Katten finns i NOL ale kommun strax utanför gbg

kattassen
1

Trollhättans Kattsluss, Råmossens i Alingås, Tigerharen, Djurens Samarittjänst…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

nemo2
2

Jag har ju pratat med dig om denna kissen flera ggr sen april och alltid fått till svar att ni ska hämta honom. Det bästa hade väl varit om ni varit ärliga från första början o sagt att ni inte kommer att hjälpa honom.

Dessutom vilket jag också sagt varje gång så är han inte skygg utan törstar efter uppmärksamhet,klappar och kel. Nu fick jag ju tipset på fb av er om att ringa djurambulansen istället och det är självklart att jag ska göra det istället.

Jag älskar katter och kunde jag rädda alla så skulle jag men jag har 4 redan varav 2 är hittekatter. Dessutom en hund så jag kan inte ta en till även om jag vill.

Alexej
0

Djurambulansen kommer bara att köra honom till Göteborgs Djurskyddsföreningen där han blir avlivad när han visar sig vara rädd.

Kolla med Törebodas Djurskydd, de har nog platser kvar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

nemo2
0

Ja men återigen så är han inte rädd.

Tissetassarna
1

vi har tänkt att hjälpa honom men eftersom han fått mat och haft tillsyn så har inte vi ansett att han varit en prioritering eftersom vi haft högtryck från annat håll med, med mer akuta fall.

Vi vill ju hjälpa alla men tyvärr fungerar inte det i praktiken.

Nu är han ju sjuk och då viktigt att han kommer in men jag kan inte ta in honom i nuläget då karantärn tyvärr är upptagen och kommer förbli så i minst 1 vecka till. om vi har otur upp till 4 veckor till.

nemo2
3

Jag förstår som sagt att det är fullt upp men det skulle du sagt första gången el andra el tredje.

Jag ska också göra klart en gång för alla att han INTE är skygg.

Alexej
0

#6 Har du kontaktad Töreboda? http://www.djurskyddet.se/skaraborg

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

UlrikaD
3

Spelar ingen roll om man själv anser att katten är tam. Om någon annan (myndighet) anser att katten är skygg så är den det.

Har haft folk som ansett att en av mina katter var en skygg katt och skulle avlivas. En katt som är född här hemma och är det tamaste som finns.

Det finns tyvärr åsikter som skiljer sig otroligt mycket åt och som privatperson verkar man inte ha så mycket att säga till om.

Krullsvans
0

Hur går det?

Tissetassarna
0

Jag vet ej, har kontaktat djuren sammarit tjänst bla men inte fått några svar!

nemo2
3

Hej! Jag jagar runt efter andra katthem som kan hjälpa kissen. Jag vill ju inte att han avlivas utan vill ge honom en chans.

Skriver o berättar hur det går.

nemo2
11

Vill bara berätta att kissen ska till veterinär på torsdag och sedan till Råmossens katthem. Vi delar på vetkostnaden så han får hjälp den lilla vännen.

Hoppas att han får ett för alltid hem,

Katthemsmatten
0

Bra jobbat!!!Kyss

Medarbetare Hittekatter iFokus

nemo2
10

Nu har kissen varit hos veterinären! Bölden är åtgärdad och han har blivit kastrerad.

Han är nu på katthemmet och vilar upp sig. Det känns så skönt att han fått hjälpen han behövde. Skrattande

Fairy84
2

Underbart Glad

nemo2
2

Ja du var ju med o betalade Fairy84! Tack för det! Tyst