Nån som vet något om dettA?
http://ami.aminews.net/index.php?lang=en Den här länken hadlar om vegetabilisk katt7 hundmat. Säljs visst i en burik på Söder i Stockholm… här inne är det massolr av duktigt folk, kan ni rent objektivt titta på innehållet i katmaten och säga vad ni tycker? Hittade inlägget i Katter, här inne på Focus
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag anser att katter & hundar är rovdjur och bör därför även få äta kött
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jaa som du säkert vet så är det ju inte bra att inte ge katter vegetarisk mat till katter eftersom de är köttätare och behöver de animaliska proteinerna…
Det står ju att det är mat som är anpassad för hunden och katten men när det inte är något kött i så kan det väl inte vara det? 

Nu har jag inte varit in och kollat. Anledningen är att det finns inte ens något skäl att göra det. Ett foder till katter utan kött det är inte bra. Finns inte en chans att en katt skulle må bra av ett sådant foder. Sedan får de sätta i hur mycket extra de vill i fodret, det blir inte rätt för våra missar i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Håller med,det finns inga katter som är veganer.

Ryser av skräck när jag läser det. Katter förlorar synen, tappar päls, fått magar som rasar ihop och aldrig blir bra igen, samt en massa saker som jag inte ens minns i ilska.
Alla näringsämnen som behövs, måste då tillsättas och det verkar väldigt onödigt. För hur vänligt är det mot natur och djur? Absolut inte.
Hundar kan ta en del vegetabiliskt, men ska också ha kött. Vill de ha grönsaksätande djur får de skaffa sig kaniner och marsvin. Usch. Frust, måste andas lugnt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ta ett djuuupt andetag Vanessa. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

fast dom flesta torrfodrer som finns innehåller knappt något kött överhuvudtaget….massor med spannmål, mais, ris och köttbiprodukter 
Jag känner en tjej som ger sina hundar massa grönsaker typ kokta och vispade morötter och sånt…. Men jag tycker de ska ha "riktig" mat. Min kise får torrfoder, sen får hon alltid smaka det vi äter, så hon får lite varierat =0)
Katter är i huvudsak köttätare när de lever ute. De tuggar gräs och får även i sig "grönt" när de äter gräsätande smådjur i naturen. Men varför ska man förstöra det som naturen har ordnat så bra? Katter är köttätare så är det bara

Varför skulle en katt vara vegiterian. Dom har tänder anpassade till att äta kött. Dom måste ju få brist på näringsämnen om katterna bara äter vegetabilisk mat.

#7 Va gör de inte? Det trodde jag..
Vegetabiliskt foder till katt kan inte vara bra. Nu verkar det som att det handlar om hypo-allergenic food. Alltså en sorts specialfoder när katter/hundar har svåra allergiska problem.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag hade en katt för många år sedan och den åt bara frysta ärten majs och paprikablandningen inget annat dög kokta och lite ljuna skulle det vara jag provade allt foder som kan tänkas men fick han inte den så matvägrade han i ett par vekor om så behövdes, veterinären som jag var och kollade katten hos sa att det inte var någon fara men det var inget att rekomendera för dom behöver igentligen kött. Han blev 18 år och åt hela tiden bara ärten majs och paprika.
så nog går det men som veterinären sa inget att rekomendera någon annan 

#13..Ärter, majs och parika…i 18 år…hahaha…ja det ska vara envetna katter som klarar sig på det….men katten måste ju fisit nått kolossalt..eller?
Hälsningar Efvis
nej inte det minsta mer än normalt faktiskt :-)