Skultuna, bort sprungen katt =(
Igår kväll när jag var ute med Alfons i sele så smet han, med sele och koppel! Är orolig att han fastnat någonstans men har letat hela natten och dagen, även fått hjälp av grannar!
Vi hittar inte Alfons och har letat igenom hela Skultuna, misstäker att någon tagit in Alfons då han oftast kommer när man lockar på honom och vem skulle lämna en katt med sele och koppel ute?
Har du sett Alfons eller vet vart han är så hör av dig!!!
Läs den här artikeln som innehåller massor av tips över vad man ska göra om ens katt springer bort.
Här är de viktigaste punkterna:
- Ring polisen (alltid nummer ett)
- Sätt upp lappar i området och lägg gärna även folks brevlådor och sätt upp på entredörrar till hyreshus.
- Annonsera i pressen.
- Utlova hittelön.
- Leta, leta och leta igen.
- Kontakta Katthemmen i din region.
- Kontrollera skjul, bodar, garage, förrås etc. (katter gömmer sig gärna om de blir rädda och kan bli inlåsta av misstag)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#1 Gjort allt förutom att kontakta katthem och sätta annonser i tidningen. Har inte sovit sedan han försvan, bara letat!
Han är väl inte borta nu eller? Jag ser Alfons nästa varje dag 
Vet vem soim hade Alfons innan bla. och Som sagt jag ser han nästan varje dag utanför mig bla. och han har ingen sele elle nåt… han har ju inte haft det innan heller… så varför selen?