Titta, jag har virkat en geting!!!!
Nu har jag virkat en geting!

The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jisses, jag som är rädd för getingar, men denna var bara helt underbar! /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad duktig du är!! Den är så fin..
Sidentass
Jättenygg geting, ser på bilden redan ut att flyga :-)
ja, han åker med i nästa leverans… Virkar inga fler än, vi får se hur poppis han blir "Stingo"

Hur snygg som helst!! Vad duktig du är med virknålen!!
Jag tyckte det var en så rolig tråd när jag såg titeln till vänster…den förkortar när det blir för långt och jag såg bara "jag har virkat en get…" och tänkte VEM sitter och virkar getter??!!
Tack för dagens skratt…även om det inte var tänkt att vara roligt! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Den du Gunilla blev ju hur snygg som helst. ;-) "Stingo"

Man kanske kan få beskrivningen sedan…..?
Haha, Simson, jo jag såg det också! Himla jobb…… KArin, jag har inget mönster, utan utgick från humlan. I början, där man skall virka tre varv svart, så virkade jag tre varv till. Sedan så minskade jag, dvs hoppade över var tredje maska till det blev en "hals", fyllde huvudet och fortsatte med svart och ökade på till det blev likadant som innan. Sedan, i stället för att avsluta med gult, så tog jag en omgång svart. Avslutade med 4 luftmaskor som jag virkade tillbaka med fasta maskor i luftbågarna.(gadden) vingarna gjorde jag på samma pricip som bläckfiskarmarna, dvs 20 luftmaskor och fasta maskor tillbaka.Ta och kopiera bilden, så tror jag nog du fattar hur jag gjorde. Den är i rätt hög upplösning så den tål att förstoras.
Jättefräck
//Pia

Jaha jag förstår……Har förövrigt renskrivit Hatten, Väntar bara på att Nicklas hjälper mig lite…så det blir rätt på mailet.
Man tackar, man tackar!

Jättefin geting :)
Den beställer jag! :)
Men det är ju försten till kvarn, så nu gäller det att vara snabb när det bara finns en Stingo :)

Jättefin geting. Ha ha,
trodde med först det var en get!!!

Jag läste oxå Get Ha ha haaa.
Jättefin Gunilla!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja, den går naturligtvis först ner till KKS för vidarebefordran. JAg vet ine ens vad KKs ska ta för den. Så nu fick du adminstrativt jobb igen Morgan! Jag virkar naturligtvis fler om det behövs!

Ni kan inom någon timme beställa Gunillas geting under leksaksavdelningen ;-)
Morgan
haha, en artikel med Sting……Härmar en stor aftontidning……

Din Stingo kommer till att bli en storsäljare
haha,
Men jag tänker INTE virka någon GET!

Inte det vore väl en utmaning ;-)
Haha, Karin då får du göra det! I naturlig storlek! Fniss……*s*

Så, nu först till kvarn att beställa ett ex av getingen Stingo!
Morgan

den är inte inne ännu! Jag börjar bli nervös här i Oskarshamn ;)
Jag ska beställa Stingo :)
Ingen fara! jag kan virka fler1 alla som vill ska få köpa! fast jag virkar nog inget i kväll….

Get i naturlig storlek…..Det blir något för katterna att bita i…….Undrar hur mycke garn det skulle gå åt ;-)
Men Gunilla, varför vill du inte virka en get? Tror allt min Thindra skulle uppskatta en sån
Nej då men stingo e jättefräck o han har väl även fått sitt namn nu verkar det som.
//Pia

#24 Nej nej känn ingen press :)

Får väl hjälpa dig Gunilla med alla Stingo som kommer att beställas nu…….
haha, nej, jag virkar ingen get! Jag bara vägrar! tänk du bara, vad den skulle kosta i frakt!
Attans, en get vore ju drömmen
Men en stingo kanske det blir sen när verksamheten kommer igång då.
//Pia
Ja då. Stingo kommer. Ni som gör humlor kan ju också virka Stingo. jag har ingen ensamrätt på honom. Längre upp i denna tråd har jag beskrivit hur jag gjort.

Det blev tyvärr ingen Stingo :(
Det blev en datamus istället..och donation till Kivikskolonin

Vad roligt att du köpte en "Datamus"…..Dom har jag virkat ;-)

snart byter detta forum namn till pysselkatter.ifokus ;-)
Morgan
Just det datamusen får vi inte heller glömma. Passar ju in på oss fokusmedlemmar med som sitter vid datorn emellanåt. Eller rättare sagt så katterna får vara med vid datorn också med en egen datamus.
//Pia

Hade jag små kattungar så skulle en get som står på alla fyra benen vara perfekt att klättra i!! I stället för klösmöblerna! 
Kan beställa en till katthemmet nu under jubileumsåret! 
Heja Gunilla!!! Virka en get!! Applåder!! 

Hahaha Pysselkatter…..såg framför mig katter som virkar ;-)
På tal om pysselkatter. Kommer ni ihåg mönstret på katten i hemmets journals kattsida för några månader sedan? Jag ska snart få hem min lilla Thindrakopia då jag e usel på att sticka o virka. Sen beställde jag en till Thindra med av hon som ska göra min. Det kommer givetvis att vara mynta o annat garn som är starkare än på min. Tror kanske att det vore något.
//Pia

Jag har inte sett det mönstret! Men det är säkert bra.
Den finns här http://www.hemmetsjournal.se/cat/page.aspx?id=33247
//Pia

Tack Puma77!
Åh, det är ju våra resekatter…..Finns en inne på shoppen på KKS som jag har stickat och en liten nasse…… Morgan, toppen…. Pysselkatter i Fokus….jag skrattar på mig…..

Ja jag var just inne på kks djurshop….och där var din Stingo Gunilla ;-) och visst nu känner jag igen katten oxå. Har du gjort den? och Nasse oxå…

Om någon är intresserad att bli en tillverkare till leksaker åt KKS katter så kolla självklart in denna tråd Kattleksaker, hjälp sökes
#42: Visst vore pysselkatter.ifokus en trevlig avdelning :-)
Morgan
ja, den lille nassenöffen är alldeles ensam
… Det var från början en liten familj , mamma och två smånassar…. katterna är jättelätta att sticka. Bara raka stycken.

Varför ska hittekatter.ifokus byta namn till pysselkatter.ifokus? :/ Jag som tyckte att hittekatter var så bra namn..

Nej det var bara ett skämt, det där med Pysselkatter i Fokus :-)
Nejmen oj vilken härlig figur då gjort. Är också rädd för geting men en sådan modell kan man ju inte motstå.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#47 Nemen åhh!! Jag går på alla skämt jag är så lättlurad 
Haha, #46! Men medge att det var kul!

Vi får ha en underavdelning som vi kallar pysselkatter! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pysselkatter..hi,hiii..vilket kul namn;-) missen på hemmets journal är bara för fin, men stickning överlåter jag helst på andra..virkning är lättare;-)
Ja, den lilla kissen är superlätt att göra, bara raka stycken. En nackdel, dock, när man skall skicka den, så räknas den som "stort" brev då den blir tjockare än 30 mm. Påföljden blir att man får betala 11 kr extra i porto även om den är lätt.

så fiiiin geting! :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja, jag skall ta och virka flera nu, när jag har fått flera virknålar att bryta sönder!!!!

Virknålarna nu för tiden är ju i plast…..tacka vet jag dom gammla gedigna virknålarna i rostfri stål…dom gick inte att bryta itu, tyvärr har min gammla nr 2 kommit bort…så nu sitter jag här med dom uschiga plastnålarna och dom bara kröker sig och bär sig åt
KArin, det VAR en av stål…….. Men bli inte rädd för mig för det… jag bara tog i den alltså ÖÖÖHHHHHH

Men oj vilka starka nyper du har…..men den kanske var väl använd…..Stålkvinna ;-)

Hahaha…..Vilket sommarnöje….Men vad betyder karpaltunnelsyndrom?
Oj,,,, för trött för att förklara…googla det! Nåt man kan önska sin värsta ovän, i alla fall, jag lovar! skall opereras i höst, bägge handlederna! i korthet är det medianusnerven som kommer i kläm.Nattis på er Dags att sussa lite!
http://www.sjukvårdsrådgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18196

Stackars dej det låter inte roligt! Jag borde nog oxå sussa nu..zzzz
Simson! Tack tack, idag kom ditt lilla paket fram! Sån söt stämpel du hade…. Vill ha jag med… Var får man tag i dem?

Gunilla!
Vad kul att paketet kom fram!!
Vet ej vart stämpeln kommer ifrån…jo det vet jag…har fått den av syster i present men jag vet ej vart hon köpt den. Hon har massor med stämplar med katter på i olika varianter. Jag får fråga henne…

Vad trevligt stämplar med katter……vill ha jag med
Ja, så näpet… små kattassar…..

Åå Tassar…….Vad gulligt!
Vill också HA!!!!!!!!!!

Vi får göra potatisstämplar Gunilla med tassar på…….