kattunge i Indien
På annat forum finns inlägg som kanske kan besvaras ytterligare av medlemmar här på HIF med erfarenhet av svårt utsatta kattungar. (Har själv erfarenheter från Indien så det berör lite extra.) Kan någon hjälpa mera med svar kan det bara vara av godo. = katforum.se/viewtopic.php?f=11&t=212666 Har inte själv möjlighet att gå inte där. Ngn kan ta bort om inte tillåtet att länka på detta vis.
Länken funkar inte å det går inte att klippa/klistra in..
Här är länken 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Tack lillmymlan!
TS i den aktuella tråden har fått ett par kunniga svar ser jag (uppfödare). Tänkte bara att folk här kanske kunde hjälpa ytterligare då ju ofta tvingade till innovativa lösningar i helt desperata situationer, i Sverige. Och dessutom verkar HiF vara ett internationellt forum, dvs med folk som har allehanda erfarenheter både här- och därifrån. Bra det.
Vad gäller Indien kan jag inte låta bli att tala om vilken fantastisk hjälp som ändå kan finnas där (illustreras iof även av tråden jag försökte länka till). I Kolkata i Västbengalen fanns (finns?) en veterinärklinik som gratis tog emot, undersökte och diagnostiserade plus primärbehandlade HITTEkatter (+ hitte-hundar, vanliga där). Grymt imponerad. Massor av hjärta. Något för svenska veterinärkliniker att ta efter.
Såg att de rekommenderade Anderssons välling… och det måste väl fungera… om hon får tag i det som behövs… hoppas!
Ja, Sverige har mycket att lära från andra länder!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
#3 Låter ju imponerande! Om jag förstått saken rätt har djur mycket högra status i Indien än här i västvärlden.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"