Kattfamilj behöver komma in !
Det är så mycket nu så jag vet inte om jag skrivit om de här katterna tidigare men då får ni ha överseende.
Det handlar om en katfamilj mamma,pappa och tre halvstora ungar som håller till hos en kvinna i Katrineholm. De är förvildade och det finns inget direkt ställe för dom att söka skydd. Kvinnan och mannen försöker nog men har inte förmågan att reda ut det hela. Vi åker dit med mat men har inget stödhem.
Nu undrar vi om det finns några härinne eller om ni har tips på någon som kan ta i alla fall en av katterna så att vi kan börja med att fånga in dom. Vi förstår ju att det kan vara svårt att få alla fem till samma ställe men en här och en där kanske.
Vi vill så gärna hjälpa till men vi har inget stödhem som kan ta dom för tillfället. De står på kö till Åkeshov men den kön är jättelång.
Pia
9 Liv
Puttar för hjälp.
putt

Åhhh putt för behövande missar…!!
putt
Medarbetare Hittekatter iFokus
Funderar på om det under tiden de väntar, går att ordna någon form av isolerade kattkojjor. Det går att tillverka med hjälp av överbliven frigolit om man inte har råd att köpa färdiga.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag bor nära katrineholm och jag är på jakt efter en till tisse, jag kanske kan vara till hjälp? jag kan så fall ta 1 omgående :)
Jag nås bäst på min vanliga mail: carro.barro.89@hotmail.com
Mvh Caroline
Nu har vi äntligen kommit igång med infångandet av de här katterna. Vi var där i måndags och lyckades fånga in två som nu är i ett tillfälligt jourhem där de ska vara och vila upp sig efter kastrationen. Vi ska fortsätta nästa vecka med att försöka få in de övriga tre.
Men vi har bara jourhem under läketiden sen måste de tillbaka om vi inte hittar ett stödhem eller permanent hem.
Fundera på om ni kan hjälpa till med ett hem tiillfälligt eller permanent till de här kissarna.
Ingen kattfångst i dag trots att två st har suttit nästan hela dagen och vaktat fälllan. En liten långhårig har skymtats.
I morgon är det kastration för de två som vi har inne.
Självklart ringde kvinnan nu till oss när vi åkt därifrån och sa att en av katterna var framme. Ja det får bli nya tag senare i veckan.
I dag har pappakatt och en av ungarna (det var inte mamman som vi trodde) blivit kastrerade. Vi fick faktiskt klappa lilla tjejen lite men pappakatt fräser ordentligt åt oss.
Hoppas att vi kan ordna något åt dom så att de inte behöver åka tillbaka.
Snart dag för ny jakt efter dom som är kvar
Puttar för Katrineholmskissarna.
Putt för hjälp till kattfamiljen.
Hurra ! Nu ringde kattfällevakterna och berättade att vi fått in ytterligare en katt i fällan. En långhårig Pussikatt tydligen som inte är året än. Håll nu tummarna att dom får in den andra långhåriga också för då kan det vara så att vi är klara där då den femte katten inte synts till på väldigt länge. Självklart ska vi fånga in den också om den dyker uppl
Pia
9Liv
Här hålls det tummar!
Finns det ingen som kan erbjuda de två katterna som vi tog hand om först ett hem. De är nu kastrerade och vaccinerade och har återhämtat sig i sitt tillfälliga jourhem. Men det känns inte jättebra att behöva åka tillbaka med dom.
Det har gått att stryka pappakatt lite över ryggen ,flickan är mer vaksam men inte aggresiv. De skulle behöva ett ställe där de kan få gå och komma som de vill ,tror de skulle trivas bäst så och inte vara innekatter.
Den tredje kissen som vi fick in är mindre ocn långhårig och vädligt tovig så vi får nog raka den när vi kommer till veterinär nästa vecka så där dröjer det lite till.
Sen hoppas vi få in de sista i helgen.
Vill ni bidra till kastration av de här katterna och även av Linköpingskatterna så är vi mycket tacksamma för bidrag till vår insamling som vi har här på Hittekatter.
Pia
9Liv
Här kommer lite bilder på katterna som vi fångat in. Inte så bra men ni ser i alla fall hur dom ser ut. Den långhåriga ska rakas nästa vecka hos vet ,vi har bara klippt bort dom värta tovorna än så länge. Hon sitter gärna på armen och vill bli klappad. Pappakatt går också att klappa lite även om han morrar.
Först pappakatt
Vilka snyggingar! Så bra att de låtit sig infångas och nu blivit kasterade. Ja det hade ju varit himla bra om någon kunde tas sig ann dem - aldrig kul att behöver släppa tillbaka katter. Det allra viktigaste är dock att de är kastrerade och inte kan bidra med förökning av hittekatternas stora skara.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
I natt fick vi in den andra långhåriga kattungen så nu är 4 av 5 inne. Dessutom tar Frida på Rädda Djuren i Örebrotrakten hand om de två vuxna katterna. Dom åker på onsdag. Känns jättebra !
Nu behöver vi stödhem till de två små långhåriga där den ena sitter i knät och den andra var den som kom in i natt så den vet vi inte så mycket om. Finns det någon som kan hjälpa till ?
gammal tråd.. men hur har de gått?
De två små långhåriga åker till sitt stödhem i Linköping på måndag och vi har lyckats klappa båda två. Dom i Örebro verkar det fungera med också även om de är skygga.
Nu finns det en eller ev två katter kvar som vi ska försöka få in.
Pia
I morse ringde två av våra styrelse medlemmar som suttit i Katrineholm hela natten för att få in den sista katten att de inte lyckats. De hade fått in en annnan tamkatt som lite förvånad klev ut ur fällan när de öppnade.
Nu får vi pröva igen om några dagar. Envis katt !
Pia
9Liv
#23 Vad tråkigt att det blev 'fel' fångst. Gissar att ni testat med drop trap också.
Nej vi får väl försöka låna en sådan ev. Men hon visade sig inte alls. Det finns en farbror som ev matar också så vi måste kolla om hon är mer där nu när de andra katterna inte är kvar.
Kanske kan ni få farbrorn att sluta mata ett dygn innan ni ska komma också så att hon är riktigt sugen på det som bjuds i fällan.