Blyg flicka söker nytt jourhem
Jag fångade en kattungdom på ca 5 månader i december.
Nu har hon börjat göra fina framsteg i sitt jourhem. Hon är inte jätterädd längre utan undersöker omgivningarna och smygtittar på oss människor när hon tror att vi inte ser henne. Hon är mycket förtjust i en av jourhemmets andra katter och leker gärna med honom.
Tyvärr kan hon inte stanna i sitt jourhem. Jourhemsmatte skall opereras under våren och kommer under en ganska lång tid att vara borta och inte kunna ta hand om henne. Finns det någon som kan tänka sig att ta hand om henne som jourhem? Jag betalar hennes kastrering och kan bidra med en säck mat och skjuts.
Katten är en sköldpaddsfärgad hona ca 7 månader. Skygg men nyfiken. Hon behöver ett jourhem med minst en tam kattkompis och någon som förstår sig på blyga katter.
Hon finns i Borås men jag kan köra en bit.
Hoppas det löser sig med jourhem för denna katt tjej! Tyvärr har vi själva fullt hus.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hör av dej till oss, 0760494505 vi ska nog kunna hjälpa dej, om du kan tänka dej lösa transport till göteborg. Thereze på Vasterkatten
Troligtvis löser sig detta med hjälp av snälla Västerkatten! Jag uppdaterar när jag vet mer.
Tjejen kommer till oss nästa vecka =D
Nu är paddisen här!
Tack för hjälpen!
Det kändes jättebra när jag åkte från er igår. Jag tror att hon kommer att märka ganska snart att hon är trygg hos er och hon kommer säkert att få det jättebra i sitt framtida hem och liv!
hon har redan varit runt i lägenheten och inatt lekte hon men zimba och vilda
Ibland går det fortare än man har tänkt sig, lycka till där lilla gumman.

Men så fint att du Tissetassarna kunde ta dej an henne, och så gott att höra att det tycks fungera så pass bra:_)