Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1310 ggr
Misan
0

5 katter i Länna behöver komma in

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp nu är de fem katter hos mej som är hungriga och hemlösa. Jag börjar misstänka att det antagligen är en kull med ungar från förra året som har hittat hit de ser nämligen inte fullvuxna ut. Bilderna är tagna antingen med kameran genom stängt fönster i skymningen eller med web kameran så det är inte mycket till kvallite men man ser teckningarna i alla fall.

Lisa som är i desperat behov av hjälp

Misan
0

Den svarta katten som börjar bli modigare och modigare, den kan vi vara ca 2-3 meter ifrån utan att den springer.

Misan
0

Och en svart/vit till

Eine
0

mitt hjärta blöder för alla hemlösa stackare, men det hjälper ju inte dem.Inte mycket jag kan göra tyvärr.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Sidentass
0

Arma vackra missar…man befarar att det är en dumpad kattungekull..önskar så att jag kunde hjälpa..men har ju själv åtta katter..vet inte var du bor, finns något katthem att rådfråga i din närhet?

Sidentass

Engla
0

Var bor du någonstans?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vanessa
0

Misan bor utanför Stockholm. Tror att ett av problemen är att detta sammanfallit med Husbykatterna. Annars så skulle nog flera hem ställa upp och hjälpa till. Men som sagt, det är inte lätt just nu. Vi får hålla tummarna. Misan är säkert väldigt villig att åka en bit om kissarna får ett tillfälligt hem. Det vet jag. Så anmäl er gärna.

Förresten, du är så smart med webbkameran. Snacka om att ha koll på de stackars liven. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Misan
0

Jag har suttit ute i solen en stund så skönt. Som Vanessa skriver så är det utanför sthlm och det är mer än knökfullt överallt. Jag misstänker att det kan vara en kull som är född här ute för i höstas plockade jag in min "kossakatt" Zorro (bild) och med tanke på de annorlunda teckningar de har så misstänker jag att han kan vara pappa till dem. Zorro var däremot misstänkt dumpad här för några år sedan. Vi är inte mer än 7 hus här så man har koll på grannarnas katter och även på de som bor lite längre bort och alla har bara kastrerade katter. Sedan blev det Zinus som just nu finns på Djurhjälpen men han är utefödd, även han kan ha varit inblandad.

Sedan finns det två kattungar som är ca 6-7 månader gammla ca 2 km härifrån i ett industriområde som jag försöker mata in för att om det skulle bli någon plats över någonstans ha kontroll över dem.

Det känns lite övermäktigt, det var ju enkelt när de kom en och en att bara plocka in dem men det är lite svårare när det har blivit så här många.

Lisa

Misan
0

Bild på hans fläckar :-)

vanessa
0

Åh, en äkta kossakatt. Underbart söt! /Vanessa

Alexej
0

Hoppas att det blir snart plats nånstans, de behöver ju kommer in. Så sorgligt! Tiden betyder för de, överlever eller inte,,,

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Vilka fina kissar som kommit till dig och sökt om hjälp. Och din Zorro är ju helt underbar. Hoppas verkligen att det löser sig för dem. Katterna vet nog att det bor en kattälskare där som vill hjälpa dem.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Misan
0

*puttar upp och hoppas att det är någon som kan hjälpa till. Jag betalar kastreringen och vaccen*

Lena
0

Jag hoppas också någon kan öppna sitt hem för dessa underbara katter. Har du prövat med att sätta ut annonser skriva inlägg även på andra ställen? Problemet med oss här i hittekatter är att många av oss redan har eller kommer att få huset fullt med katter. (Snart blir det 8 katter här hos oss, vi har fyra nu och väntar fyra ytterligare 4 hittekatter.) Hoppas dock att någon annan har rum i stugan.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Åh, vad Zorro är fin…tror mej ha nån förkärlek för dom färgerna, kanske för att en mycket älskad hittekatt jag hade tagit hand om var liknande tecknad..hoppas verkligen att någon kan hjälpa missarna i din närhet…önskar jag kunde var behjälplig, men jag bor i Linköping..

modellflickan
0

Dessvärre är det fullt här. Jag vill så gärna hjälpa till så det gör ont i kroppen. Ingen annan som har den möjligheten?

hadrianus
0

Vet du om det är honor eller hanar? Är det honor är det ju riktigt illa om de blir dräktiga. Jag har fem katter här och eftersom två av dem just nu inte är bästa vänner vågar jag inte ta in fler. Men någonstans måste det ju finnas ett hem till snyggingarna….

evamojje
0

Tyvärr så tycker jag att det låter som att det har blivit något av en dumping plats för katter som folk inte vill ha längre där du bor Misan. Men jag ger dig en eloge för att du finns där för dom och förhoppningsvis så kommer det att lätta lite på katthemmen runt stan snart det är ju precis som vanessa säger mycket nu pga av husby projektet. Men jag hoppas det ordnar sig och håll oss uppdaterade och jag ska skriva om dom på min blogg så fort jag får igång min nya blogg färdig så skriver jag något om dom.

Ha de bra

Eva & Mojje

Ps..Mojje ger dig en blomma för att du finns till för katterna Glad

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Misan
0

Jag vet att det är fullt överallt det är ju lika illa hos mej, hade det varit i december så hade jag haft en hel övervåning att göra iordning för katterna (väntar på nya huser) men än så länge så bor jag i en liten sommarstuga och då fungerar det inte.

#16 Jag vet faktiskt inte vad det är för kön på dem men jag gissar att det är av bägge könen.

#17 Tack för blomman den värmer, det dumpas katter här varje år och förra året så tog jag hand om tre stycken men de kom en och en och så det var lättare och jag trodde att det var tomt och var jätte lycklig. Men vad ska man göra när man ser att det springer massvis med katter runt knuten en dag.

Lisa

anebit
0

puttar upp

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

LinneaG
0

Du har inte möjligtvis bilder på alla? Är det ingen som har de? Är de väldigt skygga?

Prizma_o_Kristall
0

Det är nog av båda könen, katt nr 1 och 2 ser ut som honor i ansikte och kroppsform. 3:an ser absolut ut som en hane. Men det behöver inte betyda att det är så. Hoppas det är 3 hanar….

Tyvärr kan jag inte hjälpa dem… Hoppas någon kan det.

Misan
0

Här kommer en bild på den fjärde katten, man ser att den har några vita strån på bröstet det var det som gjorde att jag förstod att de var två svarta katter. Den som är helt svart har jag varit två tre meter ifrån och h*n har suttit och tittat på mej, sedan gick han några steg mot mej och sträckte på hela kroppen (frambenen i backen och rumpan rakt upp) sedan kom han på vad han gjorde och sprang därifrån :-)

Den vita har jag inga bilder på, problemet är att Morris inte gillar alla katter runt huset så han jagar bort dem så fort han får en chans så han börjar se ut som en nåldyna efter alla slagsmål. Så den vita ser jag bara efter stora vägen nu han vågar sig inte upp längre men han kommer tillbaks när råttorna tar slut.

#20 Ja de är skygga så jag gissar att dessa är utefödda men jag försöker visa att jag är snäll så kanske det går att mata in dem istället för att ta dem med fällan.

#21 Ja det är svårt att se, önskar att man kunde ta upp dem och titta men det är nog ingen risk att man får ;-))

Jag önskar att jag visste vart de höll till men det är mycket skog att leta igenom. När det kom lite snö här om veckan så såg jag spår som jag följde efter, höll säkert på i 35-40 minuter genom snår och skog och tillslut hade jag kommit till grannen och insåg att det var deras katt jag hade följt efter, så genomfrusen var det bara att ge upp och gå hem.

Lisa

modellflickan
0

Putt

Misan
0

Jag måste bara få visa upp en av kattungarna som jag misstänker är släkt med mina katter. Bilden är inte den bästa tagen igår kväll vid 20-tiden genom bilfönstret när h*n försökte gömma sig i ett buskage

modellflickan
0

Hur har det gått här?

Misan
0

Kattungarn ska tas in, de har en lovad plats om ca en vecka men de andra har jag inget till ännu. Jag ska hämta ut p-piller i kväll och börja ge dem i maten så håll tummarna att de äter upp dem också. Så får vi hoppas på det bästa om det finns ungar i närheten.

Lisa

modellflickan
0

#26 Eloge till dej Misan som engagerar dej. Jag håller tummar hårt.

app.syl
0

hur har det gått har dom kommit in ?

Misan
0

Nu fick jag en bild på den femte katten, dessvärre bara med mobilkameran, h*n satt på åkern och hade span på något nedanför stenen.

Nej det har inte hänt något för jag har ingen plats för dem någonstans.

Lisa

Velvet
0

Hur gamla tror du dom är?
Tror du det blir svårt att fånga in den helsvarta kissen?
Vart ligger länna?

Jag och sambon delar vårat liv med innekatten Zaph, och jag är nu eventuellt på jakt efter en polare till henne.

Misan
0

#30 Katterna finns strax söder om Sthlm och den ena svarta är den som är modigast och som vågar vara några meter ifrån mej. De är helt ohanterade och jag gissar att de är runt året för de ser inte helt fullvuxna ut men de är inte små heller om någon förstår vad jag menar :-)

Vart bor du? Vill att de inte ska behöva åka långt på sin första resa innan man vet något om dem.

Lisa

Velvet
0

Ber om ursäkt att jag inte svarar förens nu men vårat nät har varit nere och jag har varit magsjuk.

Om kissen får komma till oss kommer den få leva som innekatt med innätad balkong, pratglad kattkompis på 2 år samt mig och sambon. Naturligtvis kommer vi vaccinera och kastrera.

Jag bor i södertälje. Tycker du det är för långt?

(Jag är ny här på forumet så har inte riktigt hajjat vart man hittar meddelanden och sådär.. )

Bifogar en bild på våran söta Zaph som är trött efter en stunds apporterande av boll.

anebit
0

Velvet om du går in på "Misans" sida  och trycker på "Kontakt"  så kan du skriva ett personligt meddelande till henne…

Högst upp till vänster här på sidan ser du "Inkorg" där går det ett brev fram och tillbaks när du får ett meddelande.

Jag skickar ett så får du se…..

mvh/ anebit

vanessa
0

Wow, Velvet du är gudasänd. Klicka på Misans namn så kommer du in till hennes sida här. Och kan kontakta henne. /Vanessa

Velvet
0

Tack för hjälpen =)

anebit
0

putt för katterna

[helenal]
0

hur har de gått?

app.syl
0