Påskhälsningar från Tissel och Tassel!
Hej igen Gunilla!
Jag såg att du frågat om dem i gästboken och jag har svarat där också. Normalt ser jag inte gästboken som ett "frågeforum" och brukar hänvisa till e-post, men det är fler som frågat så därför svarade jag.
Nej, den fd ägaren har faktiskt inte hört av sig. Det trodde jag hon skulle göra. Nu har jag hållt stängt en vecka och vet alltså inte om hon varit på besök och tittat in genom skyltfönstren. Men hon har inte ringt och lämnat något meddelande.
Kommande vecka väntar jag beslut från länsstyrelsen. Jag har sparat din adress och hör av mig om "något" händer (besök av fd ägare eller annat).
Ja, det finns seriöst intresse för båda dessa tjejer, så de kommer förmodligen att få flytta till ett nytt hem ganska snart efter beslut mm.
Hälsar
XXXXXX
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men så härligt att de har det bra, Tissel och Tassel. Och så intresserad var ägaren av sina katter….Fy och skäms!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Vilken underlig människa! Men hon kanske tror att hon ska slippa polisanmälan och utgifter om hon låtsas som ingenting, eller också har hon stannat längre utomlands (utan att veta ett dugg vad som hänt?!?).

Kan ju faktiskt vara så, som Gubben säger, att tjejen har stannat kvar utomlands. För borde inte ni ha hört något annars?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Och då hade hon lämnat katterna hemma i ensamhet? Polisanmäl så det swischar om öronen på henne. Lämna brev till hene i brevlådan. Skrämmande hur lågt intresset är. Även om hon nu är utomlands längre. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

De har ju såklart lagt lapp i brevlådan och talat om var katterna finns. Hela historien började ju med att hon skulle åka utomlands i två veckor men hade inte lust att betala 1000 kr för en kattvakt så hon lämnade dem ensamma i stället.
Skönt att höra att allt är väl med Tissel & Tassel samt att det finns nya hem för dem som de sedan kan få komma till så snart Länstyrelsen fattat beslut.
Kanske är ägarens bristande intresse tecken på dåligt samvete? Om det finns någon heder i kroppen på vederbörande borde hon skämmas rejält om hon nu inser allvaret i sitt handlande.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Putt
//Pia
Jag har läst hela den andra tråden och jag vill ge er tusen rosor och massa beröm för att ni hjälpte dom här katterna! Ni är verkligen riktiga djurvänner och jag är så glad för katternas skull att ni lyckades med det här =)
Och vad gäller den förra ägaren så förstår jag inte ens hur man kan tänka tanken att göra en sån sak. Hoppas hon åker dit ordentligt och får böter så det svider om det.

Hur har det eg. gått för "ägaren"???
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Vet ej. Men h*n hade, i skrivande stund hos Huskatten i Västerås inte ens kommit hem och det var ju tre veckor sedan…då! Vad jag gjort efterforksningar om, så finns det inte ens inkomster på personen i fråga och har perosnen flyttat utomlands så kan inga böter kammas hem. Men katterna mår bra, det är huvudsaken. Gå in på deras hemsida och kolla med jämna mellanrum!

Har du hört något om hur det gått för "ägaren"??
(Vet att Gunilla har tagit helgledigt men skriver ändå ifall någon annan hört något.)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Simson, såg att jag har mailet kvar till henne….en hotmailadress, så den kan man ju läsa var som helst. Hornen växer mer och mer i pannan….. HAr sån LUST att skriva ner några elaka rader……