Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 796 ggr
marieborg
0

Katten jag var rädd för i lördags :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jobbade på Stockholms katthems karantän i lördags och som jag har bla skrivit i min dagbok så blev jag lite rädd för en katt som låg i sin låda.

Jag är inte särskilt kattvan och har förut varit rädd för katter. Har fått det från min mamma och moster.

Efter lite ångest så närmade jag mig honom och lät honom få lukta på min hand och sedan klappade jag honom. och han gillade det. Lyfte ur honom och han la sig genast ned och visade magen och ville att jag skulle klappa honom… Så söt och gosig. Hur kunde jag vara rädd för honom???

Kan det bero på hans namn Killah Glad? Såg att han nu är bokningsbar och finns på hemsidan och beskrivs  "påminner lite om en nallebjörn"

Skrattande Hi hi är det ngn som tycker han ser läskig ut??? Jag skäms Generad

Lena
0

Det var en riktig nallekatt det här! Jättefin päls har han.

Om man blivit skrämd för katter eller hundar när man var barn kan det komma sådana här återfall ibland. Kanske han påminde dig om någon annan katt du mött och varit rädd för tidigare?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Vilken söt katt!!!  Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

me_minie
0

vilken sötis… :) Kramgo

marieborg
0

Han är verkligen supersöt ochr en riktig goskilleKyss Ska tillbaka och jobba i veckan eller på lördag och gosa med honom..

Han är lite rädd men det är ju inte så konstigt med tanke på den nya miljön. Han kommer från ett dödsbo Ledsen

#1 jag har faktiskt aldrig blivit skrämd av en katt utan min mamma har alltid varit rädd och sagt att de luktar illa och är farligaFörvånad Så jag trodde ju på det tills jag träffade min älskling Stefan. Han har alltid haft katt och så fort han träffade en katt så skulle han klappa och gosa med dem. Jag tyckte det var superäckligt och tvingade honom att tvätta händerna så fort vi kom hemGenerad

Inte trodde jag eller någon jag känner att jag skulle bli en sån kattälskare Skrattande

Min mamma har också lärt sig tycka om våra katter och köpaer alltid julklappar och födelsedagspresenter till dem. Hon vet att det är de enda barnbarnen hon kan få av oss och förstår hur mycket de betyder för oss Kyss Älskar min mamma

Tänk att vi kunde tycka illa om ngt som vi inte hade ngn erfarenhet av alls. Läskigt!!!  Har frågat min mamma om hon blivit skrämd av ngn katt men det har inte hon heller utan hon har oxå fått det från sin mamma.

Puma77
0

Han är ju bara för bedårande. Själv tycker jag min Thindra luktar så himla gott att jag bara vill borra in näsan i hennes päls.

//Pia

anebit
0

Gud vilken gosnalle!!!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

marieborg
0

#5 jag vet, de luktar ju verkligen gott!!!

Sa till Stefan " men hon luktar ju gott" när vi fick hem Maja. Han bara suckade Skrattande

SmillasMatte
0

Men han är ju så söt. Ser ut som en liten gosenalle Kyss

miranda1
0

gud vilken vacker katt!

Issa
0

Såg att Kora var tingad nu igen. Någon av er som jobbar där som kan berätta hur det går för henne? Hon är så vacker, gumman!

Celia
0

Han ser själv lite rädd ut i ögonen, så det kanske smittade av sig på dig ;)

marieborg
0

Hurra!!!!   Killah är bokad Skrattande

Lena
0

#12 Härligt att höra!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Vilken gosig misse! Tänker på detta med att rädlsor överförs från föräldrar till sina barn..jag har tagit efter min mammas fobier..hon var livrädd för ormar, och jag är likadan..kan inte se orm på bild ens utan att bli svimfärdig..min mamma hade också respekt för hästar även om hon tyckte det är vackra djur..likadan är jag idag…vackra djur..men jag går ogärna för nära…

Hade hon varit rädd för katter så skulle jag nog vara det idag..tur att hon aldrig var det;-)

Sidentass

marieborg
0

Å nu har det kommit en solkattsberättelse från Killahs nya hem.

Superkul att läsa! Kolla på www.katthemmet.nu

klicka på solkatt och gå sedan ner till Killah…

Kortet tillsammans med kompisenKyss så sött

modellflickan
0

Jättesöt är han!!

Erika91
0

Han är så himla sööt Kyss
Han verkar jättego! Skrattande

Sidentass
0

#15 sådana berättelser är en lisa för själen…underbart att höra hur missar får nya hem o trivs o mår gott där..

Sidentass

anebit
0

UNDERBART!  Jag har allt varit  förälskad i Killah ända sedan Marieborg visade kort på honom………. Stora gråa kissar WOW

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna