Katt-tjej upphittad 6/11!
Idag den 6/11 hittade vi denna katt-flicka på Spillepengsområdet i Malmö.
Hon är väldigt tillgiven och söker kontakt. Mycket duktig tjej som åkte bil lugnt och sansat i min famn. Det verkar som att hon har kommit ut av misstag, då jag tror att hon hade varit mer skygg om hon blivit illa behandlad. Hon finns nu i en lugn vrå, men jag är helt säker på att hon är saknad. Det känns på något sätt i ryggraden.
Denna flicka är delad på Kattjouren också, men alla strån och länkar behövs!
All hjälp behövs så att hon kan komma hem igen!
Lappar kommer att sättas upp i området under morgondagen.
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

Putt för att ni hittar ägaren.
Nalle

Hoppas lilla flickan är saknad
Ja. Ni skulle bara ha träffat henne. När Kevin satt på huk så satte hon framtassarna på hans bröstkorg och tryckte sitt ansikte mot hans. Hon har kommit bort från sitt hem, helt klart.
Önskar jag kunde vara så positiv till att varje tam katt som hittas härute har kommit bort och saknas. Även överkelna tama katter slängs ut:( Fick höra från en människa en gång att de avlivat sin ena katt just för att den var…..för kelen. De fick inte vara ifred och katten krafsade ju på vardagsrumsdörren varje kväll när de satt o tittade på tv ! (idioter)
Förstår precis hur du menar, Naquita.
Men hoppet är det sista som överger mig. 
#5 hoppet har lämnat mig för längesen:( Men såklart gör jag allt för att finna en ägare innan omplacering sker, såsom alla katthem borde göra..Sedan kan man inte lägga ner hur mycket energi och resurser själv, utan hoppas att en ägare letar efter sig katt aktivt. :)
en gång hittade jag en idmärkt katt i Kallinge, han bodde i stockholm och hade varit försvunnen i 2 år!:) De som matat honom 6 månader hade inte kollat i öronen=/
(Kattflickan är väl anmäld som upphittad hos polisen också?)
Ja, efter tjatande så tog de emot.
Sist jag anmälde om en katt via hemsidan så reggades den inte.
Denna kommer förhoppningsvis reggas på rätt region under dagen…