Kattungar i Skene
Jag åkte förbi ett industriområde i Skene i Västra Götaland idag. På en inhägnad företagstomt såg jag en liten kattunge på kanske 10 veckor som sprang omkring.
Jag gick in till den men då gömde den sig bland rör och annan bråte.
När jag frågade personalen så visste dom ingenting om någon kattunge, däremot pratade dom om en vuxen "vildkatt" som sprungit på området 5-6 månader.Senare såg jag också den vuxna katten på avstånd. Jag antar att det var mamman till kattungen men jag kunde aldrig komma nära henne för det var ett staket ivägen.
Där kan ju inte katterna bo men jag vet inte vad jag skall göra för jag bor inte i Skene själv och kan tyvärr inte ta in katterna då min man redan tycker att vi har för många.
Finns det någon här som kan ta in dom eller som åtminståne kan hjälpa till att mata dom tills en lösning dyker upp? Det blir långt att åka för mig om jag skall ge dom mat.
Puttar för hjälp till kattfamiljen.
Putt.
Hoppas någon kan hjälpa den lilla kattungen och mamman!
Det kan ju inte finnas mycket för dem att äta på företagstomten, i synnerhet på helgerna. Och kallt har det blivit också.
Det gnager i mig att dessa bor ute nu men jag har inte råd att betala veterinärkostnaderna för två katter tilll i år och jag kan inte ta hem dom heller.
Jag försöker komma på en lösning för dem. Eventuellt finns ett jourhem som kan ta kattungen men jag vill inte dela på dom och framförallt inte lämna kvar mamman och det ekonomiska bekymret kvarstår ju.