Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1223 ggr
rulda
2

fd arbetskollega söker katter

Hej, var hundra år sedan jag var här inne nu.
Anledningen till att jag loggar på igen är att jag precis fick ett samtal från en fd arbetskamrat som berättade att han skulle skaffa katt.
Rättare sagt två stycken, och då kom jag och tänka på er eldsjälar som tyvärr oftast har vetskapen om alldeles för många katter som behöver hitta hem.

Han vill ha kattungar (från 12 veckor men inte för gammla han vill att barnen ska få följa uppväxten och att dom ska präglas på familjen från början), hankatter som första hands val, ras och färg spelar ingen större roll.

Han bor i en lägenhet med sin familj varav 2st är (inte så) små barn.
Katterna kommer att vara innekatter så länge som dom bor i lägenhet, vet att det finns vissa planer på att leta hus och om det blir aktuellt kommer dom att få gå ut. Vad jag förstod.

Någon som vet två stycken missar som behöver nytt hem i stockholms området?

vilda-hilda
0

Kolla Pia Apps tråd.

Man med ett 20 tal katter.

Norrköping är ju inte så långt ifrån.

Annars finns det ju en hel del Katthem i Stockholmstrakten som säkert alla har kattungar inne.

Nalle

rulda
0

jag har börjat kolla runt på katthem, och ringt runt till olika "bönder" i närheten, men tänkte att det kunde vara värt att fråga här också, vet ej om han är så sugen på att åka ner till norrköping men ska prata med honom om det. Det är endå en bit att åka då vi bor på "fel" sida av stan :) tack för tipset!

pia-app
0

Vi kan nog åka till Stockholm om det skulle innebära att det är några katter som kan få hem. Du kan väl titta i tråden Man med tjugotal katter så ser du några av dom som finns. De som är kattungar ser ut att vara runt 20 veckor och uppåt kanske. En liten ljusgrå och vit och en mörkare grå och vit är just nu i stödhem och vi hoppas att de ska kunna flytta till permanenta hem snart men än så länge är de dåliga i magen och det måste bli bättre först. De finns med på bilderna.

Vill dom vänta lite så har vi två svarta troll som håller på att stabiliseras i magarna och som vi hoppas ska bli helt ok kissar. Dom är keliga och gosiga och dom är ca 8 resp 6 veckor gamla. Kan skicka bilder

Jourhemmet
0

Jag bor i Sthlm och har hemmet fullt med kattungar.

Lena
0

Så bra tänkt! Ja här på sajten finns det många kissar som behöver goda hem.

Även kul att råkas igen Rulda! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har två hankattungar på 13 veckor som söker hem, gärna tillsammans. Dock finns de i Göteborg.Skrattande

Lena
1

#6 Vilka goingar! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"