Söker en katt!
Jag skriver ett eget inlägg och hoppas på svar. Jag är 23 år gammal och söker en innekatt då jag bor i lägenhet. Kan ta emot den med omnejd. Min familj har tidigare haft två katter när jag var yngre. Sen har jag haft en egen hund som jag tog över när han var 7 år gammal efter att han vanvårdades i sitt förra hem. Vi fick tyvärr avliva honom på midsommarafton iår då han var 13 år gammal och inte orkade hänga med längre. Vill nu ge min kärlek till ny mysig krabat.
Tips på katter eller sidor önskas. Eller har ni en katt som behöver ett nytt hem så maila mig på lindaahlin@hotmail.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Glömde skriva att jag helst söker en äldre katt som är runt 1-2 år eller äldre.
Du lär få många svar, jättebra att du söker efter en katt härinne. Men du får nog även skriva var du bor.
Vart finns du?
Oj det glömde jag, jag bor i Borås!
Vi finns i Göteborg och behöver akut mer hem till våra. Finns under insamling kvibergskatterna här på Forumet och en del bilder på hemsidan www.gothiakatten.se Sedan fiinns katter i Borås. De behöver också hjälp. Har inte deras adress i huvudet men de finns både via hemsida och på facebook. :)
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Liten Skorpa med fästmö Matilda kanske kan vara något?
Lille Skorpan är ca 1-2 år och är en supercharmig kastrerad hane med lite synfel (vindögd) som söker nytt hem.
Skorpan kommer från Kvibergskatterna som vi hjälper nu. Han är lite blyg, men kan klappas utan problem av stödmatte.
Matilda är en liten tjej som knappt är året, men tredan hunnit få en kull ungar. Hon är givetvis också kastrerad och klar.
Här kan du läsa mer om Skorpan.
Det finns också kattungar i olika åldrar samt ungkatter.
Titta gärna på hemsidan, www.gothiakattern.se
Här kommer två bilder på Skorpan.
Mvh Anette
Ja jag var inne på er hemsida och fick syn på skorpan han ser underbar ut. Jag undrar bara om han ser normalt bara det att han är vindögd? Är hans bakben kortare än frambenen eller är det bara på bilden?
Jag hade ju bara tänkt mig en katt egentligen också, måste skorpan och mathilda vara ihop?
#9 Håller tummarna för att ni faller som furor för charmiga Skorpan………….
Ha ha nu ser jag hur konstigt han står med bena = ) Nej han är en liten kisse med jämnlånga ben
Skorpan har varit hos veterinär och de sade inte så mycket om ögonen. Blind är han ju inte, men det är klart att det påverkar synen med ett sådant brytningsfel.
Skorpan har definitivt blivit hanterad som kattunge. Han gör mycket snabba framsteg nu.
Hmm Helst de två ihop eller Skorpan och en ungkatt. De har ju levt med andra katter i hela sitt liv så kattsällskap är nog ett måste.
Kom gärna och hälsa på sötnosarna. Lovar att du kommer att smälta som vax.
Haha okej då stod han bara lite roligt:)
Ja jag vill gärna komma förbi, hade kunnat komma redan i veckan. Finns det något nummer man kan nå er på?
Du skrev så mkt bättre Anette. Jag skriver från mobilen så det kan inte bli så utförligt :p alla älskar Skorpan men ingen har haft möjlighet att ta hand om honom än så länge. :(
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Hej Linda! Hoppas du faller för lilla Skorpan :) Det är få katter som trivs som ensamkatter. De brukar bli understimulerade och en rad problembeteenden kan följa på det. De kan tex. börja bitas eller kissa inne.
Om du promt vill ha en ensamkatt, fråga då efter en katt som inte tycker om andra katter. Det finns såklart såna katter också :)
Linda! Ska höra med jourmatte vilken tid som passar, Kan du kanske till helgen?
Lite trött nu men vi kan väl mailas vid imorgon kväll så kan jag berätta mer om Skorpan och skyggisar i allmänhet . Viktigt ät det att det blir bra för alla parter.
Natti natti.
Ja jag kan till helgen! :)
Det låter fint, natti! :)
om Eywa skriver är det alltid bäst att ha 2 katter. en ensam katt kan lätt bli problemkatt och tex protestkissar på fel ställe. Det är fruktansvärd tråkigt att leva som ensam katt och vi människor kan inte ersätta en kattkompis. det är bara så.
Här kan du få 2 katter som redan känner varandra och har levt med varandra och 2 katter gör inte mer arbete än en katt men ger mycket mer glädje!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

En tråd om kärlekspar. 

Ja dessa två gullegrisar Matilda och Skorpan känns hårt att dela på tror jag i alla fall. De känner sån trygghet i varandra nu.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Tänkte bara hinta lite om kissar i Borås som också behöver hem. Kika gärna in på http://www.kattiboras.se…:)
Hej Linda!
Har skickat mail, men vet inte om det kommit fram. Blev lite sent som vanligt.
Mvh Anette
Skickar PM till dig också för säkerhet skull. Mitt mail är kasst
Hej Linda!
Undrar bara om du fortfarande är intresserad eller om du hittat någon kisse på närmare håll?
Mvh Anette
Hejsan Anette och alla andra som varit snälla och tipsat om katter. Och förlåt Anette att jag inte svarat på ditt mail men det blev lite hektiskt med att ordna iordning allting då jag var och hämtade min lilla Bruno idag ifrån ett katthem i Alingsås. Han är en jättemysig kille på 5 år och vi klickade verkligen direkt så det känns verkligen helt underbart. Han ligger just nu under sängen och är lite rädd såklart men hoppas på att han vågar sig fram snart.
Återigen tack så mycket, och jag hoppas verkligen att lilla Skorpan hittar sig ett bra hem snart!
Helt OK
eN sådan stilig kattherre. Är det Råmossens eller Djurens samarittjänst?
Han kommer sig nog snart. Tar kanske en liten tid. Lycka till med Bruno.
Mvh Anette
Han kommer ifrån Råmossen :)
Ja han har faktiskt redan vågat sig ut, det tog inte så lång tid. Han är så gosig och kelig så. Börjar spinna direkt, så det här känns helt rätt. :)
Tack så mycket!
Verkligen en fin kattherre:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
så fint att även en lite äldre kattherre får ett hem, kommer att bli jättebra
Maggan47
# 27 Lilla?? ;-)
Snygg nos omringad av "flugskitar" (fräknar) som jag brukar säja……;-)
Älskar röda katter och är glad att du valde en "äldre". Lycka till! :-)