*LÖST*Borås-AKUT!Mager katt som far mkt illa!
Var i dag på besök på ett företag strax utanför Borås. Utanför sitter det en mkt mager och väldigt liten, kastrerad hankatt som sökte kontakt.
Katten är otroligt tillgiven och följde mig, personalen på företaget berättade att den lille stackaren dagligen sitter utanför deras entré och har så gjort mkt länge.
Han bor tydligen i huset mittemot men dessvärre hos en alkis som inte bryr sig om katten överhuvudtaget, de berättade även att de till och med sett hur mannen sparkat katten. När jag lyfte upp honom är det som att lyfta en fjäder, han är bara skinn och ben!
Jag åkte och köpte mat, han fullständigt kastade sig över maten, har sällan sett en så hungrig katt förut.
Jag känner att katten omgående måste därifrån, det är djurplågeri i allra högsta grad. Jag gör nu allt för att hitta ett nytt hem snarast, dessvärre har vi redan 7 katter själva och familjen har nu sagt nej till fler vilket jag måste acceptera.
Finns det någon i närheten av Borås som kan tänka sig vara jourhem under tiden jag letar nytt permanent hem?
Oerhört tacksam för hjälp!!
Usch vad hemskt :( Stackars lilla kissen. Gör ont i hjärtat. Önskar jag kunde ta in honom..
På facebook finns det en ny kattgrupp: Hemlösa katter i Borås
Be Medarbetare här eller lena att sätta ordet Borås i rubriken. Lättare att hitta då nån från Borås här.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag ändrade lite i rubriken så alla förstår brådskan och allvaret.
Lille katt -
Försök ta hem den så länge åtminstone…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har lagt upp på Hittekatter i Borås på facebook!
Hoppas det kan hjälpa! Hjärtskärande! 
Stackars kissen! Det gör riktigt ont att han ska ha det så här. Hoppas vid gud att någon kan ta sig ann honom.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Finns en tjej i Borås som erbjuder sig att ta in kissen. Hon finns på facebook på Hittekatter i Borås. :)
Ta in missen du hem till dig tills det löser sig med något annat, för ställen där man inte sköter om sina djur eller misshandlas borde strängeligen förbjudas att ha djur.
Stort tack alla ni som engagerat er!
Det har idag löst sig och katten har nu ett hem. För lång historia att återge här men känns skönt att veta att katten får mat och slipper vara ute på nätterna.
Underbart!
Tack för din omtanke om lille kissen.
Vad glad man blir att det har löst sig, för den sortens folk skall ingen katt ha.

#8 Det låter fint! Då ändrar jag lite i rubriken så alla får se den glada nyheten
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Härligt att katten fått ett nytt hem
Så bra att det ordnat sig för kissen! Nu kan vi andas ut i detta fall i alla fall! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åhhh så gott att få höra dessa goda nyheter!!:-)