Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 3309 ggr
Gunki
0

Brunmaskad katt saknad i Lidköping

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Simon smet ut sent på kvällen söndagen 10/7 på Annagatan (Margretelund) i Lidköping. Han är en storvuxen, kastrerad och öronmärkt korthårig hankatt. Han är 2 år och kroppsfärgen är nu ännu mörkare än på bilden. Bakifrån kan han verka nästan enfärgat brun, men framifrån syns maskningen tydligt särskilt som bringan är ganska ljus.

Simon är innekatt och tyvärr mycket skygg mot främmande människor. Vi har annonserat, lappat, letat. Har även kontaktat polis och djursjukhus. Tyvärr verkar han nästan som bortblåst. EN dam tror sig ha sett en maskad katt och en man har sett en främmande brun katt - kan kanske va något. Men i övrigt har tipsen bara visat sig handla om helt andra katter.

Har du sett honom RING!

Tel. 0510/625 41 el 0733- 96 50 66

annebeate
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alla Lidköpingsbor håll utkik efter Simon!

[Sweety92]
0

undrar hur det går? PUTT

Gunki
0

Simon har nu varit borta 14 dagar - och inga säkra tips har kommit in.

Vi har delat ut upp uppåt 600 lappar och nått ännu fler hushåll, eftersom en del lappar är uppsatta i trappuppgångar och utomhus. Han verkar inte söka sig till folk och det är tveksamt om han svarar om han hör oss locka. Så jag känner mig rätt uppgiven vid det här laget.

Hawknestgrove
0

Det ska du inte vara. Fortsätt att kontakta och fråga polis och djursjukhus och katthem. Ovissheten är värst….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunki
0

Tre veckor har gått. Vi har satt upp nya  lappar, men Simon verkar som bortblåst. Vi kan knappt gå ut utan att grannarna frågar om katten kommit hem, men det är ingen som sett till  honom.

Han måtte vara mycket skyggare än vi kunde ana eftersom han inte visat sig. Han kom till oss hösten -09 och har sedan dess varit innekatt. Men han var ett halvår när han fångades in nere i Ronneby (Naquitas vanvårdsärende), och då fångades han in i fälla utomhus. Kan han ha fått smak på utelivet och dragit till skogs? Det är kanske 600 m till närmaste skogsparti , sen kommer ringleden (90 km/h) och på andra sidan mer skog. Jag har satt upp lappar vid motionsspåret där borta, men… Polisen hade inga nya rapporter om upphittade katter (levande eller döda), när jag gjorde en påstötning förra veckan.

Här hemma går brodern Sam och piper på kvällarna. Han saknar sin kompis väldigt mycket, eftersom ingen av gammelkatterna  är pigg på ett nappatag. Det är inte så lätt att ge honom den stimulans han behöver, eftersom han inte är direkt förtjust i tvåbeningar. Gammelkatterna har uteprivilegier och min fasa är att Sam också ska lyckas smita ut.

Hawknestgrove
0

JA, stackars kisse…. Klart han  har det mysigt ute nu, tycker han…. Märker ju hur svårt det är att få in mina från rastgården på kvällarna……

Gunki
0

#6 Det vore ju väl om NÅGON lever glada dagar i alla fall! Jag önskar SÅ att jag visste att han har det bra - om det också är de evigt gröna ängarna han leker på nu.

Kruxet är att JAG hela tiden oroar mig för hans välbefinnande, för bilar och rävar och brist på mat… och för kylan som jag vet kommer…

Hawknestgrove
0

JAg förstår dig så himla väl. Usch.  Du får inte ta det som elakt sagt från mig, utan rent sakligt. Sommaren är ju temperaturmässigt och djurmässigt för en katt toppen. MAssa goa dofter, värme, och gott om bytesdjur i alla format. Vi får verkligen hoppas, att den lille komemr hem till ditt trygga hem igen.

Gunki
0

Jag uppfattade det inte som elakt utan som ett slags tröst! Det kan ju vara som du skrev - att han faktiskt trivs med det fria livet. Det är en tanke som lite mildrar mina skuldkänslor för det som skedde. (Jag vet fortforande inte hur det gick till, men på något sätt lyckades han få upp bakdörren tillräckligt mycket för att tränga sig ut.) Min ångest för alla faror som finns där ute och hösten som jag vet är på väg är en annan sak.

Hawknestgrove
0

Ja vi får hålla tummarna att inget har hänt den vackre pojken

TamlinsMatte
0

Puttar för Simon som fortfarande inte synts till….

Hawknestgrove
0

Putt hur har det gått här?

Gunki
0

Som min dotter skriver så har vi inte fått några nya rapporter om att någon sett till honom.

Hawknestgrove
0

Sluta inte hoppas… Lille vännen……Kyss

Gunki
3

Simon är hemma igen!

Efter nästan tre månader har Simon kommit inklivande genom samma dörr han smet ut igenom omkring kvart i elva ikväll. Mager och vass över ryggen och full med fästingar efter vad jag kan förstå, men annars ser han förvånansvärt pigg ut. På måndag ska jag beställa veterinärtid för att kolla upp honom, men det verkar inte vara så akut att jag jagar veterinär på en söndag.

Niiinah92
0

#15 Grattis! vad glad man blir av och höra detSkrattande

johnnys girl
0

Vilka härliga nyheter. Förstår att lyckan är total där hemma nu.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Granadina
0

âhh vad glad jag blev att läsa att han Simon är tillbaka!! Har själv en misse som varit borta i en mânad. Tyvärr syntes en katt med hans beskrivning överkörd i samma veva som ahn försvann men lite hopp ger er i histora mig i alla fall…

Sherwood
0

Men vad härligt att Simon är tillbaka, man riktigt gläds med dig och det händer rätt ofta att dom passar på att dra iväg i den sköna sommarvärmen för många katter så oerhört lockande, men gäller naturligtvis att den är kastrerad.

Sherwood
0

Men vad härligt att Simon är tillbaka, man riktigt gläds med dig och det händer rätt ofta att dom passar på att dra iväg i den sköna sommarvärmen för många katter så oerhört lockande, men gäller naturligtvis att den är kastrerad.

maggan47
0

vilken härlig läsning