Loppis för hemlösa katter i Uppsala
På lördag 14/4 ska Musses vänner stå på loppis på Vaksalatorg för att få ihop pengar till veterinärvård till katterna vi tar hand om.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Åh, kan man kanske få lite bilder sen?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lycka till och hoppas vädret bli bra, ska det ju bli och ni får in en bra summa pengar 
Morgan

Om jag bodde i närheten skulle jag komma som kund..önskar er en riktigt lyckad dag och att ni får sälja riktigt bra!
Sidentass
Vaksalatorg är det i Uppsala det? Finns ju ett vaksalatorg där iaf vet jag:) Är ju född i uppsala liksom :))
Hoppas ni iaf får ihop mycket pengar till era katter ni tar hand om :)
Sessan1
Lycka till men loppisen och hoppas det är våryra människor ute som gör att ni får in massor med pengar.
Kram Jenna
#4 Det är i Uppsala. Nu har det byggts musikens hus i närheten och jag vet inte om torghandeln blir kvar eller om det ska byggas om till parkeringsplatser så småningom.Men det är en senare fråga.
Tyvärr blir det inställt denna gång pga sjukdom men det är öppet varje lördag så vi försöker igen.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Åh, vad synd. Håller tummarna för nästa gång. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Synd att det blev inställt. Loppmarknad så här års om vädret dessutom är bra tror jag kan vara mycket lyckat. Vill man sälja jättebra då ska man samla grejjer och anordna auktion på en plats med mycket turiser. Folk är oerhört köplystna i semestertider.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu på lördag 28/4 ska vi göra ett nytt försök.Vi hade funderingar på att stå helgen som var men avstod.Det var en del tappra människor som stod där i lördags insvepta i filtar. Det blåste kallt då men det verkar bli fint i helgen.
Vi ska försöka stå så många lördagar som vi kan. Nu på våren får vi konkurrens av skolklasser som samlar pengar till klassresor m.fl. så det gäller att vara där tidigt för att få bra plats. Men varje krona är välkommen.
Idag var det värt att gå upp tidigt på morgonen för vi fick in över 2000 kr. Visst är det jobbigt att stå där från 5.30 till 15 men det är värt det. Nästa helg kanske vi inte får in mer än några hundralappar, men i så fall är det också pengar.Det kommer ju inte in några pengar om man sitter och inte gör nåt.

#10 Vad bra :)
Hurra för att ni gör det! Det e jättebra!
Och jaa det e precis rätt om man inte gör ngt så kommer det inga pengar!
#10 härligt, starkt jobbat!
Tänkte på en sak….Ni som är på västkusten, Strömstad är ju en sommarstad, som femdubblar sin befolkning då. Vore det inte värt för någon av er katthem här på denna sidan att kanske hyra ett stånd på torget under sommaren? Det är Strömstads Kommun som hyr ut, vad jag vet. Då kunde jag gärna stå på torget åt er om jag fick upp grejerna s a s. Telefonnumret till Strömstad kommun är 0526/19000.
I Uppsala står ideella föreningar gratis, men där får man ta med sig bord själv. Det kan vara värt att fråga Strömstads kommun hur dom gör.
Så bra….Så då får väl ni som finns på denna sidan höra er för? Här finns ju ingen förening….
Vi har gått på nitar då uppköpare som handlat av oss har fått sakerna alldeles för billigt. Saker har skänkts till oss och när vi har kommit till torget har vi inte ens vetat vad som funnits i alla kartonger och vad det har varit värt. Det är värt att gå igenom sakerna och prismärka saker med mer värde i.
Det är inte så lätt om man är ovan att veta vad det är värt men man kan t.ex kolla i affärer om det finns något liknande, det kanske finns stämplar på föremålen som man kan titta på.Tradera är också bra att jämföra med.
I går fick vi 225 kr för en glasskål på fot, förra året hade vi varit glada om vi fick 40 kr.

Nemen det var synd :/
Men det är ju så, man vill inte ta för mycket betalt, för då är det tyvär folk som avstår att köpa det, även om pengarna går till hemlösa katter
Nemen detvar ju ett bra klipp om man jämför med förra året :)