Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 2085 ggr
Sagolika
0

Katt höggs ihjäl med kniv

Har ni läst i Aftonbladet? Kan tyvärr inte länka (datorn vill inte). Det var en 13-årig katt som plötsligt attackerat sin ägarinna. Hon fick inte hjälp av polis & räddningstjänst, så grannarna försökte hjälpa till. De tog ihjäl den med en kniv! Rynkar på näsan

Det tycker jag är djurplågeri! Katten måste ju ha varit sjuk, t.ex. en hjärntumör. En skytt i värsta fall eller fångstfälla + klämbur & avlivningsspruta hos veterinär hade varit betydligt humanare.

Mona22
0

Jag läste också det och försvarar inte aggerandet men kan de inte fått lite panik av att katten bara attackerar och inte riktigt tänkte på vad de skulle göra. En arg katt kan vara riktigt farlig, har själv upplevt det.

brutt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En hink eller två med kallt vatten över katten hade varit ett bra försök att lösa fastbitandet i armen och klösandet Förstår inte hur man kan hinna ringa både polis och räddningstjänst om man har en "galen" klösande katt  som sitter fastbiten i armen.

At grannarna blev bitna och klösta är väl inte så underligt de var ju knivbefäpnade och dödade tom katten med kniv. Om de ändå slängt en filt över katten istället och burit in den i tex badrummet där däremot kattens ägare gömt sej.

En distriktsveterinär kunnde ha kommit på hembesök i stället.

Makaber historia stackars katt!

UlrikaD
0

Jag hade en okastrerad sjövild hankatt hemma för ett tag sedan och han skulle jag få in i en transportbur och ta till veterinären.

Jag slängde en stor filt över honom och fick in honom i transporten.

Rent hypotetiskt tror jag att det var mycket lättare än att försöka pricka en sjövild katt med en kniv.

Lena
0

#3 Röstar också för filtmetoden! Bättre för alla parter.

Som TS skriver - När en katt blir så där agressiv helt plötsligt ifrån att aldrig ha varit det tidigare är det i regel någon form av sjukdom bakom. Hjärntumörer kan t.ex yttra sig på det sättet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"