Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1451 ggr
dragonheart1976
0

förtvivlad och hemlös i Götenborg

Hej!

Hittade den här annonsen

http://www.blocket.se/goteborg/Bortsprungen_katt_sedd_i_Kungsladugard_35718694.htm?ca=15&w=1

på blocket och fundera på hur man kan hjälpa den stackars katten. Har kontaktat personen som satt in annonsen för att ta reda på om det var någon innegård där katten syntes till. Bor 10 mil bort men läser vid Masthuggstorget och tänkte åker dit på eftermiddagen och kollar om jag ser katten, men hon kanske håller sig udan på dagtid. Finns det någon av er som kanske bor i närheten? Fundera på hur man kan hjälpa den här katten om inte någon ägare hör av sig. Kan gärna hjälper till med infång, mat etc. men tyvärr inte ta in den lillan (om det inte gäller någon vecka i en lekstuga med rastgård).

Någon som vet?

Tack snälla!

[Maile]
0

Enda efterlysning jag kommer på är en bortsprungen Ragdoll (ser grå ut till färgen och har ju halvlång päls) som varit annonserad i GP flera veckor nu. Den sprang dock bort i Mölndal, men katter kan ju röra sig långt…

Vinterdag
0

Finns många här!

http://www.upphittat.se

Alexej
0

Försök att kolla allt omkring. Kanske med en fälla? Katten måste matas för att den ska stanna där.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

dragonheart1976
0

Hej Alexej!

Haft kontakt med kvinnan som satt in annonsen. Hon bor där och har ställt ut mat samt försöker ha koll på katten för att hitta en lösning. Problemet är att det finns rätt många hemlösa katter i den trakt och två hankatter vilka är mycket revirbenägda och elaka mot andra katter…. Åker dit imorgon eftermiddag och koller om jag ser henne.

Alexej
0

Om katten är kvar måste ni låna en fälla. Luecca (Kvibergskatterna) eller ett katthem kanske kan hjälpa till.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Roslyn
0

Hur har det gått?

Roslyn
0

Hej!

Undrar fortfarande hur det gått för  den lille?