Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 499 ggr
miranda1
0

Män och våld mot husdjur

Upprop till regeringen om att mäns våld mot djur måste tas på allvar undertecknad av:

Gösta Bengtsson, ordförande Svenska djurskyddsföreningen
Carina Ohlsson, ordförande Sveriges kvinnojourers riksförbund
Lina Ploug, ordförande ROKS
Sven Stenson, ordförande Djurskyddet Sverige
Per-Anders Svärd, ordförande Djurens rätt

http://www.expressen.se/debatt/1.618844

/Miranda

Hawknestgrove
0

Du ser mitt svar under catwoman5, Miranda!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Allt våld mot djur på tas på sörsta allvar, inte enbart utifrån det hemska som dådet i sig innebär för djuret utan också utifrån vad det kan leda till i förlängningen - misshandeln går vidare och  får andra proportioner.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Så sant, Miranda. Du vet att henne jag skickade undersökningen om djurskydd, hon håller på att gå igenom polisamälningar från de senaste åren. Uppdragsgivare - polisen. Hon försöker genomföra ändringar för att man dels ska skriva upp vilka djur det finns i hemmen som de åker på larm hos. Hur de ser ut, om det verkar rädda m.m. I förlägningen kan man hoppas på att det bli fler insatser. För som sagt, det är här vid minsta lilla signal man måste ge vård på en gång.

Bara se  hur många brottslingar som skadat djur i USA innan de gett sig på människor, vad jag förstått så är det nästan genomgående för seriemördare också. Så får man stopp på dem i Sverige och ger vård, så skulle antalet mord, misshandel och våldtäkter minska drastiskt misstänker jag. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

miranda1
0

Helena Striwing har skrivit en bra bok: "Djur som brottsoffer" heter den.

Hennum
0

den får man kanske läsa nån gång. det är ett intressant och viktigt ämne.

det att det skulle minska antalet brott mot människor med får nog folk att reagera lite mer oxå. då är det ju till nytta för människor med… mhmm…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

I samband med detta, så skrev jag i den tråden. Vore det inte möjligt, med ett samarbete mellan djurhem och kvinnojourer? Jourernas bostäder skall ju vara allergifria och det är nog det som hindrar många kvinnor från att bryta upp…Ni fattar sammanhanget?

Alexej
0

Jag lyssnade på radion om detta. Det är klart att det finns ett samband, men frågan är också hur kan det kommer att barn använder våld på djur - sparkar ihjäl igelkottar osv. Då undrar jag hur det ser ut hemma hos de?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

#7   Väldigt bra fråga Landsfreak!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

ett slaget barn lär sig att slå…..

vanessa
0

#4 Den boken ligger nära mitt hjärta. Har två till böcker av henne, men har förlagt dem. Djupa suck, Någonstans i djungel efter tapetsering och sådant finns de.

#7 Vi vill inte veta hur de har hemma. Men de som är blivande seriemördare har en störning i hjärnan så att säga. Men de andra stackarna som utsätter djur för detta lider på sätt vi inte kan räkna ut. Men räddar man familjen innan det går för långt så kan man nog rädda barnen och därigenom djuren. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.