Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1058 ggr
pia-app
0

Åtidabergsprojektet snart i hamn!

Vi har nu sedan mer än ett år arbetat med att hjälpa en man som bla genom att folk dumpat katter vid hans hus på landet fått ett alltför stort antal katter. Vi har kasterat ett antal vuxna katter och tagit hand om en hel hög kattungar. En del har flyttat tillbaka då de har ett ganska fint kattilv hos mannen och en del har fåt nya hem

I söndags em fick vi in den sista okastreade honkatten och på kvällen fångade vi två av hennes ungar men sen var det stopp med de två sista. Laila (en superentusiast på 70 år) och jag satt uppe på mannens veranda i natt  och höll i en tråd som ledde till en spik som höll uppe luckan till fällan. Kattungarna var under verandan. Jag fick igen luckan när de ena var inne och åt men den lyckades mirakulöst nog smita under i sista stund.

På morgonen var vi färdiga att ge upp och snurriga av sömnbrist men då pep ungarna hjärtskärande under golvet så det var bara att fortsätta. Klockan 15 i dag så fick vi in de två krabaterna som nu är återförenade med sin mamma i ett stödhem. Vilken lättnad och lycka !

Nu finns det bara en okastrerad hankatt kvar som ska in men han kan i alla fall inte fixa fler ungar då honorna är kastrerade. Sen är Åtvidprojektet klart.

Tack Mymlan för dina råd kring skygga kattmammor.

Nu ska jag sussa.

Håll tummarna för att ungarna är kattpojkar då kastrationen blir billigare.

Pia

9Liv

lillmymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack själv Pia, råd är alltid gratis och ett samarbete är oerhört viktigt för det är ett tungt arbete vi gör.

Vill också säga Tack till dig och Micke som tog hand om en misse som hade kommit ut från en granne i min trapp. Pia och Micke tog hand om den så den till slut fick komma till sin rätta ägare. Det är guld när man kan lösa, eller hjälpas åt, det är viktigt att vi lär av varandra och försöker göra det bästa av situationen som den är.

Härligt med kolonin… heja er! HURRA va underbart att den snart är klar och det är "min" koloni också när de sista har blivit klara där.

Lycka… det är en sann lycka!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Luecca
0

Jag är så imponerad av er och av ert arbete. Det gäller dig också Malin, och trelleborgskatterna såklart.

Jag har er i bakhuvudet hela tiden när jag försöker bena ut och styra upp arbetet runt kvibergskatterna… Kyss

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

lillmymlan
0

#2. Kyss va du är gullig!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

toppen….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Underbart, stor respekt!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det var goda nyheter om Åtvidabergsprojektet så flitiga ni är Flört

Starkt jobbat i Åtvidaberg av 9Liv bra gjort!

Gullimat
0

Bra jobbat, endast en kisse kvar, så underbart det måste kännas när ni ser ett slut på allt arbete som lagts nerGlad

Sherwood
0

Det måste kännas som en seger på något sätt, när  man ser slutet på ett projekt och jag för min del känner en oerhörd tacksamhet till dom jobbar med dessa missar som räddas från hemlöshet till tryggheten. Håller med att det är starkt jobbat.

pia-app
0

Mammakatt ska få flytta tillbaka varefter för dom har egentligen ett riktigt bra kattliv där. Vi kommer ju också att ha kontakt med mannen så att han får hjälp med mat samt om någon behöver komma till veterinären. Ungarna ska vi ordna hem åt . Ungarna är ganska olika stora och skiftar i vikt alltifrån 650 till 850 g.

pia-app
0

Nu ska jag pröva att lägga in en bild på en av kattungarna som blir vägd.

pia-app
0

Här kommer en till och så ska det såklart stå Åtvidaberg i rubriken.

brutt
0

Så puttenuttiga charmiga småttingar.Kyss Kattungar stjäl ju ens hjärta obönhörligen direkt.